تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812855177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاه مشق های سعید نقاشیان در معرض دید عموم قرار می گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سیاه مشق های سعید نقاشیان در معرض دید عموم قرار می گیرد تهران-ایرنا- نمایشگاه انفرادی نقاشی-خط محمدسعید نقاشیان هنرمند و خوشنویس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با عنوان سیاه مشق جمعه 5 اردیبهشت ماه افتتاح می شود.


به گزارش روزسه شنبه حوزه هنری، محمد سعید نقاشیان درمورد افتتاح نمایشگاه نقاشی-خط خود در گالری آرت سنتر خانه هنر، گفت: این نمایشگاه از 5 اردیبهشت ماه به مدت 2 هفته برپاست.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه 14 اثر که طی 6 ماه گذشته آن ها را تولید کرده ام به نمایش در می آید؛ کوچکترین قطع آثار 100 در 100 و بزرگترین آن ها 140 در 200 است.
نقاشیان درباره مضمون آثار تازه ترین نمایشگاه اش، گفت: مضمون اصلی این کار بر مبنای سیاه مشق های مدرن با کنتراست شدید سیاه و سفید و نگارش کلمه ˈهوˈ است. در تمام آثار ˈهوˈ و حرف ˈهˈ غالب است.
وی تصریح کرد ˈهوˈ واژه ای مشترک در مباحث دینی و مباحث ادبیات ایران باستان است؛ در ادبیات کهن کشورمان ˈهوˈ به معنای نیکی است و این نیکی در هیچ قالب رنگی نمی گنجد و به دلیل این که سیاه و سفید رنگ نیست تمام نمایشگاه را بر مبنای سیاه و سفید کار کرده ام.
این هنرمند و خوشنویس با بیان این که پیش از این بزرگان هنرهای تجسمی کشور بر روی تک حرف ها و تک کلمه ها کار کرده اند، عنوان کرد: تا به حال کسی بر روی کلمه هو کار نکرده است. البته خودم را تحت تاثیر این بزرگان و همچنین بزرگان خوشنویس کهن کشورمان می دانم.
نقاشیان با تاکید بر این که سعی داشته در نقاشی- خط های خود نگاه بین المللی داشته باشد، عنوان کرد: ممکن است مخاطب با دیدن برخی آثار نمایشگاه ابتدا چهره ای در اثر ببیند، چرا که نگاه فرمالیستی داشته ام و آثار نمایشگاه سیاه مشق فرم های انتزاعی است که از ترکیب کنتراست به وجود آمده است.
فراهنگ(1)**9187**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن