تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814608800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگ خطر تبلیغات سیگار در شبکه نمایش خانگی؛ جریمه‌های ناچیز، تهدیدی جدی


واضح آرشیو وب فارسی::

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، بهزاد ولی‌زاده، در گفت‌وگو با ایسنا، خواستار افزایش جریمه‌های تبلیغات محصولات دخانی شد. وی تاکید کرد که با توجه به تورم بالا و هزینه‌های بالای تبلیغات در حوزه‌های مختلف، جریمه‌های فعلی بازدارنده نیستند.

ولی‌زاده با اشاره به جریمه‌های تبلیغات در خرده‌فروشی‌ها، گفت: "در حال حاضر، جریمه تبلیغ محصولات دخانی در فروشگاه‌ها بسیار بالا و بازدارنده است. اما در حوزه‌هایی مانند شبکه نمایش خانگی، جرایم تعیین شده کافی نیست و هزینه‌های تبلیغات به مراتب بیشتر از جریمه‌ها است."



وی افزود: "قانون مشخص کرده که جریمه‌های تخلفات دخانی باید هر سه سال یکبار به‌روزرسانی شوند. ما این کار را در سال ۱۴۰۱ انجام دادیم، اما هنوز مصوبه نهایی هیئت دولت را دریافت نکرده‌ایم. با توجه به تورم بالای دو سال گذشته، نیاز به افزایش مجدد جریمه‌ها احساس می‌شود."

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت همچنین به موضوع تبلیغ دخانیات در شبکه‌های نمایش خانگی انتقاد کرد و گفت: "نمایش سیگار و دخانیات در فیلم‌ها و سریال‌ها، به ویژه برای نوجوانان و جوانان بسیار تاثیرگذار است. متاسفانه جریمه‌های فعلی در این حوزه بازدارنده نیست و هزینه‌های تبلیغات به مراتب بیشتر از جریمه‌ها است."

ولی‌زاده با اشاره به قانون مجازات اسلامی، گفت: "با توجه به اینکه تبلیغ دخانیات تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است، می‌توان از ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با متخلفان استفاده کرد. تولیدکنندگان و پخش‌کننده‌های آثار تصویری باید پاسخگوی اقدامات خود باشند و به فکر سلامت نسل‌های آینده باشند."

در مجموع، ولی‌زاده بر لزوم افزایش جریمه‌های تبلیغات دخانیات در همه حوزه‌ها، به ویژه شبکه نمایش خانگی، تاکید کرد و خواستار برخورد جدی با متخلفان شد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن