تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815150565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاشیه نشینی؛ دور خواهم شد از این خاک غریب


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: حاشیه نشینی؛ دور خواهم شد از این خاک غریب جامعه > آسیب‌ها - حاشیه نشینی یکی از معضلاتی است که شهرهای بزرگ ایران مثل تهران، اصفهان، تبریز و مشهد و ... را درگیر کرده است.
حاشیه نشینی اولین وبیشترین قربانیان زندگی حاشیه نشینی، کودکان هستند که از سوء تغذیه رنج برده ولذت زندگی ودنیای کودکانه خود را نمی برند.


حاشیه نشینی یکی از پیامدهایی که رشد حاشیه نشینی با خود به همراه دارد پدیده کودکان خیابانی است؛ موضوعی که بدسرپرست یا بی سرپرست بودن کودکان را به ذهن متبادر می کند.


حاشیه نشینی حاشیه‌نشین فقرزده و دچارخشکسالی به امید برخورداری از خدمات شهری و دست یابی به زندگی بهتر با سطح رفاه مطلوب روستای خود رها وبه حاشیه شهرها مهاجرت می کند.


حاشیه نشینی حاشیه نیشینی و مهاجرت به شهرهای علاوه بر مرتفع نکردن مشکلات خانواده های موجب ایجاد انواع معضلات جدید و بروز درگیری های روحی و روانی می شود.


حاشیه نشینی آمارهای متناقض درباره جمعیت حاشیه نشینان شهرهای بزرگ در حالی از سوی مراکز و سازمان های مختلف اعلام می شود که همچنان تعریف درستی از حاشیه نشینی درمیان دستگاه های دولتی، سازمان ها و ارگان های عمومی وجود ندارد.


حاشیه نشینی اختلاف سطح توسعه در زمینه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی میان شهر و روستا یکی از عوامل عمده مهاجرت روستاییان به شهرها و در نتیجه بروز گسترش پدیده حاشیه نشینی است.


حاشیه نشینی حاشیه نشینی در اطراف شهرهای بزرگ ایجاد می شود وساکنان آن نتوانسته‌اند جذب نظام اقتصادی و اجتماعی شهرها شوند تا از امکانات و خدمات شهری استفاده کنند.


حاشیه نشینی درصد ناچیزی از آنان به موفق به گذراندن تحصیلات ابتدایی و یا حتی راهنمایی و دبیرستان می شوند.


حاشیه نشینی کارشناسان معتقدند که برای پیشگیری از به وجود آمدن این پدیده، باید رشد اقتصادی به موازات توزیع غیر متمرکز آن انجام شود.


حاشیه نشینی اغلب کسانی که در حاشیه شهر زندگی می کنند مشکلات بهداشتی دارند و اغلب سلامتی آنها در خطر است.




معضلی که با افزایش جمعیت و به تبع آن مهاجرت به شهرهای بزرگ آغاز شده و با انتقال فرهنگ ها، رسوم و ساخت و سازهای غیر اصولی ادامه پیدا می کند. ساکنان حاشیه ها که فقط سرپناهی برای خود ساخته اند از مشکلات بهداشت ، امکانات شهرنشینی و... رنج می برند. کودکان در این مناطق فاقد امکاناتی مانند زمین بازی و پارک هستند و برای همین مجبورند در میان خاک و زباله بازی کنند.       عکس: مهر
46232  



سه شنبه 19 فروردین 1393 - 14:39:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن