تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820977929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرودگاه رشت در آينده نه چندان دور پاسخگوي نيازهاي گيلان نخواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
"فرودگاه رشت" در آينده نه چندان دور پاسخگوي نيازهاي "گيلان" نخواهد بود
با توجه به رشد جمعيت استان، افزايش متقاضي سفر هوايي، توسعه اقتصادي استان و ديگر مولفه‌هاي مرتبط، فرودگاه رشت در آينده‌يي نه چندان دور، پاسخگوي نيازها نخواهد بود.


به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومي فرودگاه رشت، فتاح رضواني در ديدار با محمدولي روزبهان مديركل دفتر حوزه استانداري، افزايش پرواز در گيلان را مستلزم هماهنگي بين ارگان‌هاي مرتبط با حمل‌ونقل هوايي با محوريت استانداري دانست و گفت: شناساندن ظرفيت فرودگاه رشت از طريق سفارتخانه‌هاي ايران در خارج از كشور و حساسيت استانداري گيلان به تنها دروازه هوايي استان مي‌تواند به تناسب جمعيت و محدوده جغرافيايي باعث توسعه فرودگاه رشت شود.

مديركل فرودگاه گيلان افزود: با توجه به رشد جمعيت استان، افزايش متقاضي سفر هوايي، توسعه اقتصادي استان و ديگر مولفه‌هاي مرتبط، فرودگاه رشت در آينده نه چندان دور پاسخگوي نيازها نخواهد بود.

وي گفت: ضرورت دارد مسئولين استان نسبت به تملك اراضي مورد نياز و منطبق بر طرح جامع فرودگاه اهتمام كنند چراكه بعدها اين امر ميسّر نخواهد بود و يا با مشكلات و هزينه‌هاي زياد انجام خواهد شد.

رضواني همچنين از ساخت‌وسازهاي بي‌رويه در اطراف فرودگاه به‌عنوان يك معضل ياد كرد و گفت: همه ارگان‌ها و دستگاه‌هاي مربوطه كه مجوزهاي لازم را صادر و امكانات زيرساختي را فراهم مي‌سازند بايد پيش‌بيني كنند در آينده‌يي نه چندان دور معضلات عديده‌يي گريبان استان را خواهد گرفت و فرودگاه را با بن‌بست جدي مواجه خواهد ساخت.

رضواني خواستار توجه بيشتر مسئولين استاني نسبت به ايجاد زيرساخت‌هاي فرودگاهي شد و افزود: با توجه به درآمد هزينه‌يي بودن شركت فرودگاه‌هاي كشور امكان بهره‌گيري بيش از توان آن براي استان ميسّر نيست.

وي ادامه داد: همانطور كه بسياري از استان‌ها همسو با اهداف شركت فرودگاه‌هاي كشور در ايجاد و توسعه زيرساخت‌ها و امكانات فرودگاهي مشاركت كرده و حتي پيشقدم شده‌اند، اين استان هم بايد آستين همت را بالا زده، فرودگاه را به عنوان محور توسعه همه‌جانبه استان بنگرد و هر هزينه‌يي را در فرودگاه از طرف استان جزء آورده‌هاي رشد و توسعه تلقي كند.

مديركل فرودگاه گيلان محور ديگر صحبت را به منطقه آزاد و گردشگري ارتباط داد و گفت: امروز فرودگاه رشت براي منطقه آزاد انزلي يك فرصت تلقي مي‌شود كه بايد در بحث جذب سرمايه و افزايش گردشگر خارجي، دو ارگان فوق بيش از پيش با فرودگاه همگام و هم‌صدا شوند.

فرودگاه رشت تاثيرگذار در ترغيب سرمايه‌گذاران و گردشگران خارجي

همچنين محمدولي روزبهان مديركل دفتر حوزه استانداري گيلان، فرودگاه رشت را يكي از عوامل تاثيرگذار در ترغيب سرمايه‌گذاران و گردشگران خارجي براي فعاليت‌هاي اقتصادي دانست و گفت: شناساندن ظرفيت‌هاي فرودگاه رشت و به‌هم پيوستن دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط با حمل‌ونقل هوايي گيلان مي‌تواند سرمايه‌گذاران خارجي را ترغيب كند.

روزبهان با بيان اينكه راه‌ها از جمله راه هوايي محور توسعه استان محسوب مي‌شود، گفت: درصدد هستيم با افزايش محدوده منطقه آزاد انزلي، فرودگاه رشت در محدوه جديد منطقه آزاد تعريف شود و در صورت تصويب نهايي، حضور سرمايه‌گذار و گردشگر خارجي به گيلان بيشتر خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه استانداري گيلان در دوره مديريتي جديد، شاخص‌هاي توسعه استان از جمله توسعه فرودگاه رشت را در دستور كار قرار داده است افزود: پيگيري كددار بودن تملك اراضي، احداث ابنيه و تجهيز ساختمان‌هاي موجود مانند ترمينال‌ها و جايگاه تشريفات دولت(پاويون) در فرودگاه رشت براي تخصيص اعتبار و برون‌رفت از وضعيت فعلي لازم است.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن