تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814706591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نحوه توزيع مطبوعات، نيازمند بازنگري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ فروردين ۱۳۹۳ (۱۷:۳۳ب.ظ)
معاون مطبوعات و تبليغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم: نحوه توزيع مطبوعات، نيازمند بازنگري است معاون مطبوعات و تبليغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم بر ضرورت بازنگري در نحوه توزيع مطبوعات در سطح ملي و استاني به عنوان يکي از مولفه هاي رشد رسانه ها تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مهدي توکليان با اعلام اين خبر افزود: براي توسعه رسانه اي بايد يک بازنگري در نحوه توزيع مطبوعات صورت گيرد.
وي با اشاره به اينکه شمارگان نشريات در سطح کشور رقم چندان بالايي نيست، افزود: زماني که تيراژ نشريات محدود باشد گستره توزيع آنها نيز محدود خواهد بود.
وي بيان داشت: بايد راهکارهاي مختلفي براي توزيع و تعدد راه هاي دسترسي عموم مردم به محتواي نشريات فراهم شود.
توکليان در ادامه با تاکيد بر اينکه بايد از ظرفيت هاي موجود در عرصه هاي الکترونيکي و فضاي مجازي استفاده بيشتري کرد، افزود: نشريات بايد علاوه بر ارائه به صورت مکتوب به صورت نسخه هاي پي دي اف و شماره هاي الکترونيک نيز در اختيار مخاطب قرار گيرد.
وي تصريح کرد: با ارائه روش هاي دسترسي و تنوع توزيع نشريات مي توان بر تعداد مخاطبان رسانه ها در قالب هاي مختلف افزود و اين امر يکي از روش هاي موثر در توسعه رسانه در جوامع است.
وي در ادامه محتواي ارائه شده در نشريات استان قم را قابل توجه دانست و گفت: بايد روش هاي مناسب براي در اختيار قرار دادن بيشتر آن به مخاطبان داخلي و خارجي انديشيده و عملياتي شود.
توکليان با اشاره به رشد نفوذ تلفن همراه و برنامه هاي متناسب آن در جامعه يادآور شد: بايد به فکر توليد اپليکشن هاي اندرويد بود تا کل محتواي مطبوعات و نشريات در قالب نسخه نرم افزاري توليد شده و در اختيار مردم قرار گيرد.
وي ادامه داد: همچنين بايد سامانه اي ساماندهي شود که خدمات مربوط به نشر و گسترش توزيع نشر، به غير از نسخه هاي چاپي را برنامه ريزي و مديريت کنند.
وي با تاکيد بر فعاليت هاي کارشناسي شده بيان داشت: با نيازسنجي و نظرسنجي مي توان ميزان و نوع گرايش مردم به مطالعه در قالب هاي نرم افزاري يا مطبوعه را ارزيابي و مشخص کرد که انجام اين کار از اهميت بالايي برخوردار است.
وي در بخش ديگر سخنان خود مقايسه جايگاه و نفوذ مطبوعات، نشريات و رسانه در جوامع با ديگر کشورها را امري غيرمنطقي دانست و افزود: براي مقايسه بايد همه مولفه هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي به صورت جامع مورد توجه قرار گيرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن