تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806362209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای سنت ایرانی - اسلامی میهمانی خانوادگی در شبکه دو


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: يادداشتي بر ويژه برنامه سال تحويل «نو در دو»:
اجرای سنت ایرانی - اسلامی میهمانی خانوادگی در "شبکه دو"
گاهي برنامه هاي تحويل سال نوي شبكه ها با دعوت از مهمانان، خوانندگان، بازيگران و بطور كل افرادي كه مورد علاقه مردم است و جاذبه تماشاي برنامه ها را براي آنها بيشتر مي كند، به گروه هاي برنامه ساز كمك ميكند تا با هدف بهتر و شناسايي والاتري از مخاطب، به توليد آثار فاخر بپردازند.


 به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شبكه دو سيما؛  برنامه سال تحويل شبكه دو در سال جاري با نام «نو در دو» توانست با انجام اين المانها، در شناسايي مخاطبان موفق عمل نمايد مخصوصاً كه با اجراي مسابقه اي تلفني، مخاطبان را تا آخرين روزهاي تعطيلات نوروزي با خود همراه كرد .


هر برنامه نكات قوت و ضعفي دارد كه با تقويت نكات قوت، مي توان به توليد برنامه هاي فاخر چشم اميد داشت و با رفع نواقص و نقاط ضعف ميتوان روند كمي و كيفي بهتري را پيش رو گرفت... برنامه «نو در دو» هم كه كاري از گروه اجتماعي شبكه دو بود، بنا بر رسالت اين شبكه كه با نام «شبكه زندگي» نامگذاري شده، با دعوت از زوج مجري فرزاد حسني و آزاده نامداري توانست علاوه بر انجام رسالت خود، از ظرايف اجراي دو مجري توانمند بهره مند شود كه هريك به نوبه خود وزنه موفقي در اجرا هستند و  با اجرايشان در برنامه امسال و دعوت از مهمانان بصورت خانوادگي، محفلي صميمي و گرم را در لحظات قبل و بعد سال تحويل فراهم آوردند كه از آن ميان مي توانيم به حضور شيلا خداد و همسرش، نفيسه روشن و برادرش، فريبرز عرب نيا و پسرش، امين حيايي و پسرش و ... اشاره كرد.


از جمله تقاط قوتي كه در برنامه سال تحويل امسال شبكه دو به تهيه كنندگي مجتبي كشاورز مشهود بود تأثيرگذاري حضور و گفتار برخي از مهمانان در صحنه هاي مختلف برنامه  نام بردكه از آن جمله ميتوان به همسر و دختر جانباز موسوي، آقاي ربيعي (وزير كار) و خانواده دكتر اسماعيلي اشاره كرد كه از نظر محتوايي و انتقال عواطف و اخلاق انساني و ديني اثرگذار بود.

 درخصوص موارد فني اين برنامه زنده تلويزيوني كه بيش از ده ساعت بطول انجاميد مي توان به وضوح و كيفيت فني مناسب نور و تصوير، ضرباهنگ مناسب در تدوين بخش‌هاي پرتابل و غير استوديويي، توالي مناسب و تقطيع نماها (البته بجز موارد محدود) كارگرداني تلويزيوني، پخش آيتم ياد كردن از اهل قبور با صداي خانم بلوكات و پخش تصاوير ايشان هنگام حضور در مزار شهدا و قطعه هنرمندان و تقديم گل بر مزار آن عزيزان، دعوت از مهمانان غير خواننده و بازيگر نظير حجت‌الاسلام سرلك، تقديم مدال خانم هاشمي قهرمان ووشو به رهبر معظم انقلاب، پلي‌بك قبل از تحويل سال و تأثيرگذاري آن، پخش دو نماهنگ از آقايان نعمت‌الهي و يزداني بر روي كشتي در خليج فارس با موضوع ايران و خليج فارس اشاره كرد.


همچنين دعوت از وزير كار و امور اجتماعي، آقاي ربيعي به عنوان تنها مهمان دولتي اين برنامه به دليل همنامي ايشان با «بهار» از نكات جالب توجه اين برنامه بود كه گفتگو با ايشان فارغ از مسائل سياسي، بسيار صميمي و جالب توجه بود ضمن آنكه حضور ايشان با نوه شان در برنامه محيطي كاملا خانوادگي را فراهم آورده بود.


البته در اين برنامه نكات منفي و نقاط ضعفي هم به چشم مي خورد كه از آن جمله مي توان به اجراي اين زوج مجري اشاره كرد كه در بعضي از سكانسها و اجراهايشان، فضاي كاملا شخصي خانوادگي خود را با اجراي يك برنامه زنده تلفيق مي كردند كه اين مورد براي برخي مخاطبان جذاب بود و براي برخي مخاطبان نه تنها جالب توجه نبود كه صحنه اي به دور از آنچه از رسانه ملي انتظار مي رود، را به تصوير مي كشيد. همچنين قطع شدن ناگهاني برق استوديوي محل ضبط اين برنامه لحظاتي پيش از تحويل سال نو، كام مخاطبان شبكه زندگي را اندكي تلخ كرد.


نكته قابل توجه ديگر اين بود كه اين برنامه حدود 32 مهمان با اعضاي خانواده شان را در برنامه دعوت كرده بود و اين حجم مهمان براي يك برنامه زنده بسيار زياد است ولي با استقبال زياد مخاطبان همراه شده بود چون سعي شد اكثر سلايق مخاطبان در نظر گرفته شود منتهي نكته قابل بحث، تعدد زياد اين مهمانان بود كه منجر شد به همه مهمانان دعوت شده وقت كافي نرسد و تمامي مهمانان فرصت زيادي براي صحبت نداشته باشند كه اين مورد از نقاط ضعف برنامه محسوب مي شود.


در نهايت با تمام كمي و كاستي كه براي برنامه هاي زنده مخصوصاً مناسبتي همچون نوروز به چشم مي خورد، اين برنامه مورد استقبال اكثر مخاطبان واقع شده بود و علت ديگر آن هم ادامه روند مسابقه تلفني آن بود كه علاوه بر زمان پخش اين برنامه تا پايان روز 15 فروردين ادامه داشت .
 
 
انتهای پیام/









تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن