تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805346544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورزش پر‌چمدار غرور ايران در سال عزم ملي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ورزش پر‌چمدار غرور ايران در سال عزم ملي
جام جهاني ميدان بزرگي است براي نشان دادن توانايي‌ها و استعداد‌هاي ناب فوتبال ايران جام جهاني برزيل در حالي اواخر خرداد‌ماه امسال با حضور كشور‌مان آغاز مي‌شود كه همه خوب مي‌دانيم دشمنان قسم خورده‌ نظام اسلامي ما تمام سعي و تلاش و هم و غم خود را به كار بسته‌اند تا ايران را بيشتر از پيش منزوي و حتي تحقير كنند. اما فوتبال جام جهاني و ورزش اين فرصت را به كشور‌مان داده تا با حضور در جمع تيم‌هاي بر‌تر دنيا توانايي‌هاي ورزشي خود را در سال عزم ملي در اقتصاد و فرهنگ به رخ حريفان بكشد. اين درست كه در فوتبال شانس كمي براي صعود از گروه داريم اما با تمام اين حرف‌ها بي‌شانس و اقبال هم نيستيم. از طرفي ايران بايد در جام جهاني در درجه اول از نام و اعتبار خود دفاع كند و در مرتبه بعدي نماينده شايسته‌اي براي قاره آسيا باشد. در اين راه بر همه فوتبالي‌هاست كه دست در دست هم دهند تا بتوانيم حقانيت كشور‌مان را اين بار در برزيل به گوش تمام دنيا برسانيم و به همه نشان دهيم. بيهوده نيست اگر اذعان كنيم كه دشمنان كشور‌مان هيچ گاه حضور ما را در چنين عرصه مهم بين‌المللي بر نمي‌تابند اما در ميان بهت و حيرت آنها تيم‌ملي فوتبال كشور‌مان سال گذشته به عنوان تيم اول گروه راهي جام جهاني شد تا غرور و افتخار نصيب ايران شود.
از سال گذشته تا به امروز شرايط متفاوت شده خيلي‌ها در گوشه و كنار دنيا نمي‌خواهند اين كشور، اين مردم و اين فرهنگ بدرخشد و جلوه كند، از هيچ كوششي هم براي سر‌كوب و تحقير ايران و ايراني دريغ نمي‌كنند اما ما فرصت جام جهاني برزيل را پيش‌رو داريم، فرصتي استثنايي كه بايد به بهترين شكل ممكن از آن استفاده كنيم، جام‌جهاني برزيل مي‌تواند سكوي پر‌تاب ايران باشد نه جام جهاني فوتبال كه ورزش مي‌تواند نام ايران را در سراسر گيتي بر سر زبان‌ها بيندازد.
برزيل 2014 نزديكترين رويدادي است كه تيم‌ملي بايد با تمام توان در آن حاضر شود. همه هم بايد باشند البته آنها كه دل در گرو اين آب و خاك دارند و گرنه پيراهن تيم‌ملي مقدس‌تر از آن است كه بر تن برخي رود كه بيشتر در پي پول هستند و در لحظات حساس هوس خداحافظي مي‌كنند. ايران براي سر‌بلندي و اوج در برزيل سر‌بازاني غيور مي‌خواهد كه به نام كشور‌ بزرگمان مقابل حريفان صف‌آرايي كنند.
از برزيل 2014 كه بگذريم به فاصله چند ماه ورزش ايران بايد براي دفاع از اعتبار خود گام در بازي‌هاي آسيايي بگذارد؛ ميداني ديگر براي كسب افتخار و عزت و طنين انداختن نام ايران در سطح قاره كهن و البته جهان، يعني جايي كه باز هم مي‌توانيم نقشه‌هاي معاندين نظام را نقش بر آب كنيم و ثابت كنيم ايران و ايراني حتي در زير فشار شديد‌ترين تحريم‌ها سر ‌بلند مي‌كند و روي سكو مي‌رود.
جام ملت‌هاي آسيا ميدان بعدي است، جايي كه فوتبال ايران مي‌خواهد به انتظار علاقه‌مندان پايان دهد و جام را بالاي سر ببرد و چه زماني بهتر از اين وقتي همه هم قسم‌ شده‌اند تا جلوي پيشرفت و ترقي اين نظام و اين مملكت و جوانانش را بگيرند. با يك نگاه كلي مي‌توان به راحتي نتيجه گرفت كه ورزش به خصوص فوتبال چه وظيفه سنگيني در سال 93 بر عهده دارد، كسب افتخار براي ايران، ايراني كه حالا در حساس‌ترين روز‌هاي خود در تقابل با نظام سلطه به سر مي‌برد. حضور در دو ميدان بزرگ بين‌المللي اگر همراه با پيروزي باشد بي‌ترديد بسياري از نقشه‌هاي مخالفان و معاندان را نقش بر آب خواهد كرد. البته بايد به فوتبال، واليبال و بسكتبال را نيز اضافه كرد. اين دو بايد در رقابت‌هاي جهاني شانه به شانه حريفان بزرگ بسايند و اميد مي‌رود كه باز هم سر‌بلند باشند.
ورزش مي‌تواند در سال حساس پيش‌رو گام‌هاي بلندي براي عزت و افتخار ايران بر‌دارد. ورزش مي‌تواند بسياري از كاستي‌ها را حل و فصل كند و پر‌چم ايران اسلامي را در جايي كه حتي به مخيله دشمنان هم نمي‌رسد بالا ببرد و اين ميسر نمي‌شود مگر با همت و غيرت دست‌اندر‌كاران، همت و غيرتي كه بار‌ها شاهد تبلور آن بوده‌ايم، حتي وقتي در سخت‌ترين شرايط قرار داشته‌ايم، سال 93 يكي از اين گذرگاه‌هاي سخت و نفس‌گير است كه ورزش ايران مي‌تواند نام كشور را سر‌بلند از آن عبور دهد.

نویسنده : فريدون حسن 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 17 فروردين 1393 - 23:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن