تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819171886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای نمایش های هنرمندان جوان در برنامه ایرانشهر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اجرای نمایش های هنرمندان جوان در برنامه ایرانشهر تهران - ایرنا - رییس تماشاخانه ایرانشهر در مراسم افتتاح نمایش سه روایت از زندگی به کارگردانی سیما تیرانداز گفت: فصل اجرای نمایش های هنرمندان جوان به برنامه سالن ایرانشهر افزوده می شود.


به گزارش روزیکشنبه خبرنگار تئاتر ایرنا، مجید سرسنگی مدیرعامل تماشاخانه ایرانشهر در مراسم افتتاحیه نمایش سه روایت زندگی به کارگردانی سیما تیرانداز با بیان آنکه جای خوشوقتی است که این تماشاخانه آغازگر اجراهای عمومی سال 1393 به شکل رسمی آن است گفت: امیدوارم سال جدید سال پر برکت و همراه با سلامتی، توفیق و بهروزی برای مردم ایران به ویژه اهالی تئاتر باشد.
رییس تماشاخانه ایرانشهر با تشکر از هنرمندانی که امسال در تماشاخانه ایرانشهر نمایش های خود را روی صحنه می برند، بیان کرد: در طول سه سال فعالیتم در این تماشاخانه پشتوانه اصلی ام حمایت، محبت و حضور شما بوده است و قطعاً بدون آن تلاش های ما بی ثمر می شد و ما نمی توانستیم تماشاخانه ای در شأن و لایق شما راهبری کنیم.
وی در تشریح برنامه های سال جاری تماشاخانه ایرانشهر اعلام کرد: نمایش سه روایت از زندگی به کارگردانی سیما تیر انداز و نمایش مرداب روی بام به کارگردانی رضا گوران به عنوان نخستین اجراهای جدید تماشاخانه ایرانشهر در سال 1393 به ترتیب از 16 و 17 فرورین ماه اجراهای خود را آغاز می کنند.
سرسنگی افزود: در فصل بعد نمایش هملت اثر آرش دادگر که از نمایش های برگزیده جشنواره بین المللی تئاتر فجر بوده است و نمایش ماجراهای پلنگ صورتی کاری از آروند دشت آرای به اجرا در خواهد آمد.
این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در این مجموعه آثاری از بهترین کارگردان های کشور اعم از پیشکسوت و جوان اجرا می شود. همچنین امسال چند کار ویژه انجام داده ایم که شامل اختصاص بخش تئاتر شهرستان می شود که از آثار ارسالی فرصتی برای هنرمندان استان ها ایجاد می کند.
وی افزود: از برنامه های پیش بینی شده تخصیص فصل جوان است که شرایطی را فراهم می کند تا سه کارگردان جوانی که تاکنون نتوانسته اند در مراکز حرفه ای اجرایی داشته باشند، بتوانند در کنار هنرمندان حرفه ای آثار نمایشی شان را اجرا کنند.
رئیس تماشاخانه ایرانشهر تصریح کرد ایده تاسیس مدرسه ایرانشهر نیز با هماهنگی آموزش و پرورش امسال عملیاتی خواهد شد. این مدرسه متشکل از 50 دانش آموز مقطع راهنمایی است که تحت نظارت استادان و کارشناسان دوره های آموزشی را طی می کنند تا نسلی جدید به صحنه حرفه ای تئاتر وارد شوند.
سرسنگی تاکید کرد: تمامی سعی ما این بوده که استاندارد های تماشاخانه را به سطح بالاتری ارتقاء دهیم و محیط این مجموعه نمایشی را فرهنگی نگه داریم و احترام به هنرمندان و ایجاد فضایی که هنرمندان بدون دغدغه به فعالیت بپردازند را ترویج کنیم.
وی با اعلام اینکه تماشاخانه ایرانشهر در سال جاری میزبان سه اثر نمایشی خارجی با اجراهای بلند مدت -15 تا 20 اجرا- خواهد بود، به تولید فیلم تئاتر های تماشاخانه ایرانشهر اشاره کرد و گفت: مجموعه فیلم تئاتر های موجود از نمایش های به اجرا در آمده شامل 20 اثر است که به 30 فیلم تئاتر خواهد رسید.
سرسنگی گفت: همچنین در مرحله دوم تولید فیلم تئاترها و در راستای ترویج تئاتر در سطح ملی و جهانی، زیرنویس به زبان های زنده دنیا اضافه خواهد شد تا مورد استفاده مخاطبان دیگر کشورها نیز قرار گیرد.
سیما تیر انداز نیز که کارگردانی و بازی در این اثر را برعهده دارد، در این مراسم ضمن اظهار امیدواری از اینکه سال جدید سالی پر برکت و برای اهالی تئاتر باشد و تئاتر ایران در سال جاری رونق بیشتری پیدا کند، گفت: امیدوارم تمامی دوستانم تجربه بسیار خوب اجرا در تماشاخانه ایرانشهر را کسب کنند چراکه برای اولین بار نمایشم را بی دغدغه در مجموعه ای اجرا می کنم که پر انرژی است.
وی در ادامه با یادآوری آنکه تئاتر را با گلاب آدینه شروع کردم گفت: باعث افتخار است که این هنرمند بزرگ زنگ آئین افتتاح نمایشم را به صدا در می آورد.
در مراسم افتتاح نمایش سه روایت از زندگی که شامگاه گذشته (شنبه 16 فروردین ماه) در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد هنرمندانی چون رضا بابک، هما روستا، داود رشیدی، رضا فیاضی، گلاب آدینه، مسعود فروتن، فلامک جنیدی، فریندخت زاهدی، بهرام شاه محمدلو، محمد رضا خاکی، عباس جوانمرد، وحید لک، مرضیه برومند، فرهاد تجویدی، داریوش مودبیان، احترام سادات برومند، مهتاب کرامتی، کوروش سلیمانی، مسعود کرامتی، نورا هاشمی، اصغر هاشمی، نوید میهن دوست و هادی کاظمی حضور داشتند.
نمایش سه روایت از زندگی با حضور سیما تیر انداز، رضا مولایی، لیلی رشیدی، امیر کاوه آهنین جان و ندا گلرنگی هر شب ساعت 20 در سالن استاد سمندریان روی صحنه می رود.
فراهنگ(3)**9266**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن