تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804904080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضریب نفوذ گاز در روستاهای کرمانشاه پایین تر از میانگین کشوری/ 69 درصد جمعیت روستایی گاز ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کرمانشاه مهر گزارش می دهد؛
ضریب نفوذ گاز در روستاهای کرمانشاه پایین تر از میانگین کشوری/ 69 درصد جمعیت روستایی گاز ندارند
کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان کرمانشاه در حدود 31 درصد است و یا به عبارت دیگر 69 درصد روستاییان استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار نیستند این در حالیست که آمار مربوط به میانگین کشوری در وضعیت بهتری به سر می برد.



به گزارش خبرنگار مهر، دیرزمانی بود که تامین سوخت زمستانی برای مردم و حتی صنایع در فصول سرد یکی از دغدغه های مهم به شمار می رفت. کرمانشاه به علت نوع بافت جغرافیایی خاص و کوهستانی بودنش، در بحث تامین سوخت به سراسر استان همیشه درگیر مشکلات بسیاری بوده و هست. پراکندگی شهرها و روستاها در سطح استان، صعب العبور بودن بیشتر روستاها و شهرستانهای کرمانشاه کار سوخت رسانی به آنها را به امری بسیار سخت تبدیل کرده بود. 14 شهرستان، 29 بخش، 28 شهر، 85 دهستان و 2594 روستا در استان کرمانشاه، وظیفه تامین سوخت در ایام سردسال را برای مسئولان به امر بسیار مشکل تبدیل کرده بود. این وضعیت تا آغاز لوله گذاری شبکه گاز طبیعی در کشور ادامه داشت و استان کرمانشاه هم به علت موقعیت مناسبش زودتر از زمان خود توانست به این نعمت خدادادی دسترسی پیدا کند. در اوایل، طرح گازرسانی به شهر کرمانشاه بسیار خوب پیشرفت کرد، ولی در بحث گازرسانی به شهرستانهای تابعه و به ویژه روستاهای استان مشکلات عدیده ای پیش روی این طرح عظیم قرار داشت. از یک طرف پارکندگی شهرستانها و روستا و از سوی دیگر صعب العبور بودن این مناطق برای انجام عملیات گازرسانی هم امکانات مالی و انسانی را طلب می کرد و هم تجهیزات لجستیکی را. مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در این باره به خبرنگار مهر گفت: بهره مندی مردم یک استان از گاز طبیعی به عنوان سوخت، تبعات بسیار مثبتی را به دنبال خود خواهد داشت. سید حمید فانی اظهار داشت: یکی از مواردی که مسئولان را برای فراگیر کردن مصرف گاز طبیعی در استان ترغیب می کرد، پاک بودن این مایع بود که نقش تاثیرگذار و مستقیمی بر پاک نگه داشتن فضای شهری و ... به دنبال داشت. متاسفانه در مقابل سرعت بالای گازرسانی در سطح شهر کرمانشاه و برخی از شهرستانها که در مسیر خطوط گاز قرار داشتند، استان در بحث گازرسانی به روستاها تا حدی از میانگین کشوری عقب افتاد که البته علت این امر برخی از موارد ذکر شده بود و علتهای دیگر نیز بعضی مشکلات مالی و بودجه های ناکافی نیز بود. نعمت گاز در 253 روستای استان کرمانشاه مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در این باره عنوان داشت: بحث گازرسانی به منازل روستایی تفاوت و البته سختی های بسیاری نسبت به گازرسانی در سطح یک شهر دارد. وی تاکید کرد: در حال حاضر 253 روستای استان کرمانشاه از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که این تعداد روستا، در سالجاری و سالهای آینده بسیار بیشتر خواهد شد.

فانی تاکید کرد: یکی از مشکلات ما در بحث گازرسانی موضوع جمعیت این روستاهاست. از نظر منطقی گازرسانی به یک روستا با جمعیت کم و نیز داشتن بعد مسافت تا خطوط گاز، توجیه اقتصادی ندارد و ما در صورت ورود به این قضیه بی شک متحمل هزینه های بسیار گزافی خواهیم شد که این خود، نوعی اتلاف هزینه و انحراف سرمایه خواهد بود. با وجود اینکه سخنان مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه کاملا علمی و منطقی است، بازهم دولت برای ارائه خدمات به روستائیان تلاش های خود را برای گازرسانی به آنها دوچندان کرده است. ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان کرمانشاه پایین تر از میانگین کشوری همانطوری که پیش تر گفته شد، در حال حاضر روستاهای گازدار کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری در رتبه پایین تری قرار دارند. مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در این باره می گوید: در حال حاضر 31 درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند و تا رسیدن به میانگین کشوری که در حدود 50 درصد است، راه زیادی در پیش داریم.

فانی بیان داشت: با این وجود شرکت گاز کرمانشاه در سال گذشته 33 روستا در سطح استان را صاحب گاز کرده است که این آمار برای یکسال رقم قابل قبولی است، ولی با این وجود تلاش داریم که روستاهای بیشتری را به این شبکه متصل کنیم. 1700 روستای استان کرمانشاه مستعد گازرسانی آمارها نشان می دهد از بین 2594 روستای استان کرمانشاه، بیش از 1700 روستا مستعد گازرسانی هستند که در صورت تحول این مهم می توان کرمانشاه را در امر گازرسانی به روستاها، جزو استانهای برتر کشور قلمداد کرد. آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 193 روستای استان مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه اظهار داشت: از سال گذشته عملیات اجرایی گازرسانی به 193 روستای استان کرمانشاه آغاز شده است که در صورت تحقق این امر بیش از 17 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند. وی به دیگر برنامه این شرکت در سالجاری اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم تا سال 94 از 193 روستای یاد شده، صد روستا را به شبکه گاز طبیعی متصل کنیم آن موقع به میانگین کشوری که همان 50 درصد است، نزدیکتر خواهیم شد.

با وجود اینکه مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به این 193 روستا سخن می گوید، برخی از مشکلات رسیدن به این مهم را تحت تاثیر خود قرار داده اند. فانی در این باره می گوید: شرکت گاز برای گازرسانی به هر روستا، دو اولویت مهم را در دستور کار خود دارد. روستاهای بالای 10 خانوار در اولویت گازرسانی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه به این اولویتها اشاره می کند و اظهار داشت: اولین اولویت این شرکت برای گازرسانی به یک روستا، جمعیت بالای 10 خانوار آن روستاست. دیگر اولویت ما فاصله کمتر از 15 کیلومتر روستای مذکور تا خطوط گاز خواهد بود. حال یکی دیگر از مشکلات گازرسانی به روستاها، بافت منازل روستایی است. یعنی اینکه یک منزل روستایی برای استفاده از گازطبیعی و لوله کشی باید از تاییدیه نظام مهندسی برخوردار باشد و در صورت تایید نشدن، نمی تواند از این نعمت بهره مند شود. مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در این باره می گوید: وظیفه این شرکت گازرسانی به روستاست، ولی نظام مهندسی باید مجوز و تاییدیه یک منزل روستایی برای استفاده از گاز را ارائه کند که این خود مشکلی برای برخی از منازل روستایی بوده و است که این خود می طلبد که روستائیان در ساخت و یا بازسازی مسکن خود برخی از اصول روز را مدنظر داشته باشند. به هر حال باید منتظر اقدمات مسئولان شرکت گاز استان کرمانشاه در تحقق وعده های خود برای گازرسانی به 193 روستای اعلام شده ماند، برنامه ای که نیازمند اعتبارات بسیاری برای تحقق خواهد بود.  


۱۳۹۳/۱/۱۷ - ۰۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن