تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813974087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسجدجامعی: نگاهی که در اسلام حتی به گروگان هم رحم نمی‌کند ریشه در ظلمی دارد که به حضرت زهرا(س) شد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مسجدجامعی: نگاهی که در اسلام حتی به گروگان هم رحم نمی‌کند ریشه در ظلمی دارد که به حضرت زهرا(س) شد
نگاههای که امروز در جهان اسلام عرضه می شود و می‌خواهد قدرت اسلام را با زور و خشونت به اثبات برساند و آن را علیه زن و مرد اعمال می کند و حتی به گروگان هم رحم نمی کند؛ ناشی از نگاه تلخی است که در تاریخ پیش از این بوده است و شهادت حضرت زهرا مسیری را در راه ما قرار داد تا به این تفاوت ها آگاهی یابیم.
آفتاب: رئیس شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی در خصوص شخصیت حضرت زهرا(س) و تعریف اهل بیت حول محور ایشان، اظهار داشت: این جایگاه شاید نشان دهنده رویکردی باشد که حضرت زهرا(س) پیش روی ما قرار دادند و شاید آنچه بعدها نظام خلافت در بستر آن شکل گرفت و بسط یافت، عمدتا به بنی امیه و بنی عباس برگردد، اما پایه های آن در زمان حضرت زهرا(س) گذاشته شد.


به گزارش خرداد؛ احمد مسجدجامعی در مراسم مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در دفتر سید محمدخاتمی و با حضور اهالی فرهنگ و هنر و اقشار مختلف مردم برگزار شد، گفت: آن نگاه به خلافت با نگاه حضرت زهرا(س) تفاوت داشت و نخستین بار خود را در این قالب نمایش داد که به کسی اجازه بیعت نکردن ندادند و کار به جایی رسید که سیدالشهداء(ع) به خاطر خودداری از این کار به شهادت رسیدند. قبل از ایشان نیز حجر بن عدی به همین جرم خونش واجب شمرده شد. در حالی که در دوران علی(ع) سهم خوارج از بیت المال قطع نشد و تا وقتی که دست به شمشیر نبردند علی(ع) با آنها نجنگید؛ اما این رویه در زمان معاویه عوض شد و حجر بن عدی به شهادت رسید و بنیان این رفتارها در زمانی گذاشته شد که برای گرفتن بیعت، به در خانه حضرت زهرا(س) رفتند و آن اتفاقات افتاد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در چارچوب همین روند بود که «فتوحات» جای مفهوم جهاد را گرفت و آنچه منجر به تصرف سرزمین های آن روز شد، فتوحات بود نه جهاد. در حالی که اگر ملاک جهاد بود مولی الموحدین(ع) در جهاد پیشرو بود؛ اما وقتی مبنای کار فتوحات می شود، چهره های دیگری مانند خالد بو ولید و سعد ابن ابی قواص که در حوزه نظامی توانایی بیشتری داشتند از کسانی که در معنویت سرآمد هستند جلوتر قرار گرفتند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات گفت: این تغییر نگاهها، به تفاوت در نگاه به قدرت انجامید و کار به جایی رسید که آن مرد صحابی رسول خدا در حضور همسر باردارش مورد تفتیش عقیده قرار گرفت و کشته شد.


مسجدجامعی خاطر نشان کرد: نگاههای که امروز در جهان اسلام عرضه می شود و می خواهد قدرت اسلام را با زور و خشونت به اثبات برساند و آن را علیه زن و مرد اعمال می کند و حتی به گروگان هم رحم نمی کند؛ ناشی از نگاه تلخی است که در تاریخ پیش از این بوده است و شهادت حضرت زهرا مسیری را در راه ما قرار داد تا به این تفاوت ها آگاهی یابیم.




تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن