تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813308930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادگاه مصر 33 حامی مرسی را به زندان محکوم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دادگاه مصر 33 حامی مرسی را به زندان محکوم کرد تهران – ایرنا – یک دادگاه مصر روز دوشنبه هر یک از 33 حامی ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری برکنار شده این کشور را به اتهام ارتکاب اقدامات خشونت آمیز در جریان برگزاری تظاهرات غیرمجاز به 6 سال زندان محکوم کرد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، منابع قضایی مصر افزودند: متهمان که از دید دادگاه عضو جنبش ˈاخوان المسلمینˈ به شمار می روند به اتهام دست زدن به اقدامات خشونت آمیز در جریان درگیری دسامبر گذشته میان تظاهرکنندگان حامی مرسی و مخالفان وی در شهر ˈاسکندریهˈ در ساحل دریای مدیترانه، محکوم شده اند.
حامیان مرسی که نخستین رییس جمهوری منتخب غیرنظامی مصر بود که در ژوییه گذشته به دست ارتش برکنار شد، خواستار بازگشت او به قدرت هستند و مرتب دست به تظاهرات اعتراض آمیز می زنند که اغلب به خشونت کشیده می شود.
این منابع قضایی مصر افزودند: یک دادگاه اسکندریه این متهمان را به علت حمله به اعضاء نیروهای امنیتی، ارتکاب اقدامات خشونت بار، عضویت در یک سازمان غیرقانونی و مشارکت در تظاهرات غیرمجاز، محکوم کرد.
مقام های منصوب شده از سوی ارتش، با تصویب قانونی در ماه نوامبر، برگزاری هر گونه تظاهراتی را به جز با مجوز پلیس ممنوع اعلام کردند.
از آن هنگام صدها تظاهرکننده به همراه کنشگرانی که در صف نخست قیام برای برکناری
ˈحسنی مبارکˈ حاکم وقت مصر شرکت داشتند، به اتهام نقض این قانون به زندان افتاده اند.
این منابع قضایی افزودند: دادگاه همچنین دستور داد هر یک از متهمان جریمه ای به مبلغ 50 هزار پوند مصری (معادل حدود 5200 یورو، 7173 دلار) بپردازند.
این حکم قابل تجدیدنظر خواهی است.
مقام های مصر که از سوی ارتش منصوب شده اند، در دسامبر جنبش اخوان المسلمین را سازمانی تروریستی اعلام کردند.
بر اساس آمار سازمان عفو بین الملل، در جریان سرکوب حامیان مرسی بیش از یکهزار و 400 تن کشته شده و هزاران تن دیگر از جمله رهبران ارشد جنبش اخوان المسلمین زندانی شده اند.
مرسی نیز قرار است برای سه اتهام به صورت جداگانه محاکمه شود.
Mohammad Morsi ,Hosni Mubarak
مترجمام**1486**1010
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن