تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819657895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادگاه مصر 10 معترض به همه پرسی قانون اساسی را به زندان محکوم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دادگاه مصر 10 معترض به همه پرسی قانون اساسی را به زندان محکوم کرد تهران – ایرنا – منابع قضایی مصر اعلام کردند که 10 مصری از جمله یک روزنامه نگار که برای یک روزنامه وابسته به ˈاخوان المسلمینˈ کار می کرد، روز دوشنبه هر یک به تحمل یک سال زندان به علت اعتراض به برگزاری همه پرسی قانون اساسی در این کشور محکوم شدند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، در پی سرنگونی ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری پیشین این کشور در ژوییه گذشته، قانون اساسی که در دروه زمامداری وی تصویب شده بود، به حال تعلیق درآمد و در ژانویه سال جاری قانون اساسی جدیدی تهیه و به اجرا گذاشته شد.
منابع قضایی مصر افزودند: این 10 متهم به تلاش برای جلوگیری از برگزاری همه پرسی قانون اساسی که در روزهای 14 و 15 ژانویه (24و 25دی) برگزار شد و برهم زدن نظم همگانی ، محکوم شدند.
ˈسماح ابراهیمˈ روزنامه نگار، هنگام پوشش دادن تظاهرات حامیان مرسی که نخستین رییس جمهوری منتخب و غیرنظامی این کشور بود ، دستگیر شد.
تظاهرکنندگان در قاهره، به علت خودداری حامیان مرسی از به رسمیت شناختن دولت منصوب از سوی ارتش که پس از سرنگون کردن مرسی وعده انتقال دمکراتیک قدرت را داده بود، خواستار تحریم این همه پرسی شدند.

** حکم انتقال پسر محمد مرسی به دادگاه صادر شد
یک دادستان مصری روز دوشنبه حکم انتقال به دادگاه ˈعبدالله مرسیˈ پسر ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری برکنار شده مصر را برای محاکمه به اتهام مربوط به مواد مخدر صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از قاهره، دادستان شهر ˈبنهاˈ در دلتای نیل امروز (دوشنبه) حکم انتقال عبدالله مرسی پسر 20 ساله محمد مرسی به اتهام مصرف مواد مخدر و مالکیت آن به دادگاه را صادر کرد.
پسر مرسی اول ماه مارس (10 اسفند ماه) به همراه یکی از دوستان خود بازداشت شد.
مقامات گفتند که در خودرو این دو که در کنار خیابانی در شرق قاهره پارک شده بود، سیگار حشیش دار پیدا کردند.
هنوزی تاریخ دقیقی برای محاکمه پسر مرسی تعیین نشده است.
خانواده مرسی پیشتر این اتهام را ساختگی خواندند و هدف از طرح آن را مخدوش کردن وجهه این خانواده عنوان کردند.
مرسی، مشاورانش و تعداد دیگری از رهبران حزب اخوان المسلمین به تحریک به قتل و شکنجه معترضان مخالف خود در دسامبر سال 2012 ( آذر -دی 1391 ) متهم هستند.
مترجمام**1486**9109**1586
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن