تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815440887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقلای ملک عبدالله‌ برای بقای آل سعود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
تقلای "ملک عبدالله"‌ برای بقای آل سعود
مدیر مرکز دموکراسی و حقوق بشرعربستان اقدام اخیر شاه سعودی در جابجایی مهره ها و تغییرات در پست های دربار را باعث افزایش اختلافات و تنفر بیشتر بین شاهزادگان نسل اول و دوم در عربستان دانست.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "علی الیامی" مدیر مرکز دموکراسی و حقوق بشرعربستان در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: عربستان سعودی شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز را به عنوان جانشین ولیعهد این کشورمعرفی کرد و این تصمیم به دنیا نشان داد که به ارث بردن تاج و تخت با صلح و آرامش ادامه خواهد داشت.


وی افزود: همزمان شدن اعلام این خبر با سفر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به عربستان بیانگر این است که حکومت درعربستان ادامه خواهد داشت و عربستان و حکومت آن با ثبات است.


الیامی در ادامه به تاثیر منفی تغییرات اخیر در دستگاه حاکمه عربستان بر شاهزادگان نسل دوم پرداخت و گفت: نسل دوم خاندان حاکم در عربستان به ویژه در شرایط فعلی و در سایه حوادث منطقه و جهان عرب از مورثی بودن سلطنت خشمگین خواهند شد و این تصمیم شاید به اختلافات و تنفر بیشتر میان شاهزادگان نسل دوم و اول منجر شود.


وی تصریح کرد: نسل دوم با نسل اول تفاوت دارد و بیشتر مردم نیز می دانند که میان آنان رقابت وجود دارد زیرا دوران آنها با پدرانشان بسیار تفاوت دارد و تاکنون خلافت درعربستان براساس آداب و رسوم و تشریفات از آن برادر بزرگتر بوده است اما نسل جدید با پدران خود تفاوت کلی دارد.


الیامی خاطرنشان کرد: بنابراین تعیین شاهزاده مقرن به عنوان جانشین سلمان ولیعهد عربستان اختلافاتی را بین نسل اول و دوم و حتی فرزندان نسل دوم بوجود خواهد آورد.


وی با بیان اینکه برای "آمریکا تا زمانی که منافعش تامین شود؛ فرقی ندارد چه کسی بر عربستان حکومت کند"، افزود: عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی، شاهزاده سلمان ولیعهد و حتی خود شاهزاده مقرن جانشین او سالخورده و فرتوت و دارای وضعیت جسمی نامناسبی هستند و همه آنها به بیمارند و این مساله بر کسی پوشیده نیست.




انتهای پیام / 






تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن