تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1816339862
منشور ماندگار
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
منشور ماندگار نويسنده: محمود لطيفي شرح وصيت نامه ي امام خميني قدس سره توطئه ناکارآمدي انقلاب اسلامي متن « و از همين قماش توطئه ها ، و شايد موذيانه تر ، شايعه هاي وسيع در سطح کشور ، و در شهرستان ها بيشتر ، بر اين که جمهوري اسلامي هم کاري براي مردم انجام نداد. بيچاره مردم با آن شوق و شعف فداکاري کردند که از رژيم ظالمانه ي طاغوت رهايي يابند ، گرفتار يک رژيم بدتر شدند ! مستکبران مستکبرتر و مستضعفان مستضعف تر شدند ! زندان ها پر از جوانان ، که اميد آتيه ي کشور است ، مي باشد و شکنجه ها از رژيم سابق بدتر و غير انساني تر است ! هر روز عده اي را اعدام مي کنند به ا سم اسلام ! و اي کاش اسم اسلام روي اين جمهوري نمي گذاشتند ! اين زمان از زمان رضاخان و پسرش بدتر است ! مردم در رنج و زحمت و گراني سرسام آور غوطه مي خورند و سردمداران دارند ا ين رژيم را به رژيمي کمونيستي هدايت مي کنند ! اموال مردم مصادره مي شود و آزادي در هر چيز از ملت سلب شده ! و بسياري ديگر از اين قبيل امور که با نقشه اجرا مي شود . و دليل آن که نقشه و توطئه در کار است آن که هر چند روز يک امر در هر گوشه و کنار و در هر کوي و برزن بر سر زبان ها مي افتد ؛ درتاکسي ها همين مطلب و در اتوبوس ها نيز همين و در اجتماعات چند نفره باز همين صحبت مي شود ؛ و يکي که قدري کهنه شد ، يکي ديگر معروف مي شود . و مع الأسف بعض روحانيون که از حيله هاي شيطاني بي خبرند با تماس يکي دو نفر از عوامل توطئه گمان مي کنند مطلب همان است . » شرح : موضوع بند سوم وصيت نامه ي حضرت امام قدس سره افشاي دومين توطئه ي ريشه اي دشمن در مقابله با انقلاب اسلامي است . هدف از اين توطئه دل سرد کردن مردم ايران و مستضعفان جهان از انقلاب و نااميد نمودن آنان از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است . دل سرد کنند تا انگيزه اي جهت حمايت از آن و دفاع از هجمه ي دشمن نسبت به آن نداشته باشند ، و نااميد کنند تا چاره اي جز پناه بردن به دامن دشمن نماند و اين هر دو آرزوي ديرينه ي دشمن است . حضرت امام در اين فراز ضمن افشاي اين توطئه ، شيوه ي عمل استکبار و راه شناسايي آن و عوامل تبليغاتي بي مزد آن را به اختصار بيان مي کنند و با ذکر جمله اي کوتاه ، حساسيت موضوع را يادآور مي شوند . در توضيح اين فراز بيان چند نکته لازم است : 1 . جمله ي : « و شايد موذيانه تر » اشاره به اين است که دل سرد کردن مردم از انقلاب و نااميد شدن از آن از توطئه ي ناکارآمدي دين و جدايي دين از سياست خطرناک تر و موذيانه تر است ؛ زيرا با دل سردي مردم و نااميدي آنان ، تجربه ي عملي و عيني کارآمدي دين و يگانگي دين و سياست ، تجربه اي ناموفق به حساب آمده و دشمن با توفيق در اين توطئه عملا در توطئه ي قبلي نيز پيروز خواهد شد و اين خطري بسيار بزرگ و براي مؤمنان هشداري تکان دهنده است . امروز بر مبناي يک معيار تحميلي آمريکايي - پراگماتيسم - هر گونه تفکر و انديشه و طرح ، هر چند معقول و مستدل و برهاني باشد ، اگر در مقام عمل ، کارآمد و موفق نباشد ، ارزشي نخواهد داشت - البته اين شيوه ي تحليل في الجمله مورد قبول مي باشد ، اما نه به طور مطلق و نه اين که ارزش يک طرح علمي ، منحصر به کارآمدي آن در عمل باشد - . از ويژگي هاي شگفت انگيز حضرت امام نبوغ خاص ايشان در شناخت سياست ها و ترفندهاي جهان استکبار بود . او به تعبير برخي از بزرگان چنان از نظام طاغوت و حرکت ها و اهداف او سخن مي گفت که گويا در تمامي تصميم گيري هاي آنان حاضر بوده است و چنان از غرب و اهداف پليد آنان خبر مي داد و افشاگري مي نمود که شگفتي همگان را به دنبال داشت و اين ويژگي به دليل تقواي خاص او بود که : « إن تتقوا الله يجعل لکم فرقانا » (1) او با کمال سادگي و آرامش ، سري ترين سياست هاي دشمن را تحليل و تبيين مي نمود و به مردم خويش آگاهي مي داد . 2 . دشمنان براي اجراي توطئه ي خويش نخست با زبان دل سوزانه جلوه نموده و حرکت انقلابي مردم را تأييد مي نمايند و با به کار بردن اصلاحات مورد توجه مردم به تحريک احساسات ملي و ديني مردم مي پردازند . با بزرگ نمايي برخي از اشتباهات و ضعف ها براي دين و دنياي مردم اشک تمساح مي ريزند . با تبليغات و فضا سازي مقايسه اي ناروا را طراحي نموده و در پوشش آن به اتهام و نيرنگ متوسل مي شوند . برخي از عملکردهاي اشتباه را بهانه قرار داده و به ضد و نقيض گويي روي مي آورند . مستکبرتر شدن مستکبران را ادعا مي کنند ، اما نمي گويند که دزدان غارت گر و وابسته به امپرياليسم اقتصادي براي به زانو درآوردن انقلاب به چپاول ثروت ملي هجوم نموده اند . براي زندانيان شعار مي دهند ، اما نمي گويند که آن ها نه براي دفاع از حق و حقوق مردم و دفاع از دين و کشور ، که به خاطر خيانت به مردم و همکاري با دشمنان و وطن فروشي گرفتار غضب الهي و کينه ي به حق مسلمانان شده اند . 3 . و البته همواره مواردي از ضعف و اشتباه و نقص وجود دارد که حضرت امام قدس سره نيز به آن تصريح مي کند، اما اين موارد نبايد بهانه اي براي مقابله با حاکميت الهي گردد ؛ گر چه مشکلات فعلي در مقايسه با موفقيت هاي بزرگي که در سايه ي انقلاب اسلامي انجام گرفته و مي گيرد واقعا ناچيز است . و همين که انقلاب هنوز توانسته است در برابر اين همه توطئه ها و مزاحمت هاي دشمن دوام آورد به خاطر همان عظمت هاست ، ولي همواره و متأسفانه بدي ها و زشتي ها ، زود خود نمايي مي کند و فراگير مي شود و خوبي ها را مردم در محافل خود نقل نمي کنند . خورشيد هميشه نور افشاني مي کند و کسي به او توجه نمي کند ، اما همين که چند لحظه در کسوف مي رود ، همه ي انگشت ها به او نشانه مي رود و چشم ها به او خيره مي شود . عده اي اين گونه اند که اگر خوبي ها از صد افزون شود ، صدايي برنمي آورند ، ولي اگر لغزشي صورت گيرد ، يا اشتباهي ازکسي رخ دهد بر سر خدا نيز فرياد مي کشند ؛ تا چه رسد به انقلاب اسلامي و مخلوقات خدا . 4 . و نکته ي مهم اين است که بيشتر مشکلاتي که به جمهوري اسلامي نسبت داده مي شود و باعث ايجاد يأس و دل سردي مي گردد ؛ محصول توطئه هاي خارجي و سياست هاي استکبار بين المللي و نيز نفاق داخلي است و اين در تاريخ سابقه دارد ؛ فرعون مستکبر بني اسرائيل را شکنجه و تحقير مي نمود و آزار مي رسانيد و آنان در برابر سخن حضرت موسي عليه السلام که به آنان مي فرمود : « ... استعينوا وبالله و اصبروا إن الأرض لله يورثها من يشاء من عباده ... » (2) ؛ « ... از خدا ياري جوييد و پايداري ورزيد ، که زمين از آن خداست ؛ آن را به هر کس از بندگانش که بخواهد ، مي دهد » ، مي گفتند : « ... أوذينا من قبل أن تأتينا و من بعد ماجئتنا » (3) ؛ « ... پيش از آن که تو نزد ما بيايي و [ حتي ] بعد از آن که به سوي ما آمدي مورد آزار قرار گرفتيم . و باز حضرت موسي مي فرمود : « ... عسي ربکم أن يهلک عدوکم و يستخلفکم في الأرض » (4) ؛ « ... اميد است که پروردگارتان دشمن شما را هلاک کند و شما را روي زمين جانشين [ آنان ] سازد... » ولي عده اي همچنان خود را گناهکار مي شمردند و خداوند در مورد آنان مي فرمايد : « فإذا جاءتهم الحسنه قالوا لنا هذه و إن تصبهم سيئه يطيروا بموسي و من معه .... » (5) ؛ « پس هنگامي که نيکي [ و نعمت ] به آنان روي مي آورد ، مي گفتند: " اين براي [ شايستگي ] خود ماست " و چون گزندي به آنان مي رسيد ، به موسي و همراهانش شگون بد مي زدند . ...» در تاريخ اسلام نيز اباذر در اثر طغيان و سرکشي معاويه به شهادت مي رسد ، ولي دشمن و نفاق داخلي اميرالمؤمنين عليه السلام را متهم مي کنند او اباذر را به جنگ معاويه فرستاده و قاتل اباذر اوست . و امروز آمريکا ثروت ايران را بلوکه مي کند و به هر بهانه اي از رشد و تعالي ايران جلوگيري مي کند . و عده اي تقصير را به گردن غيور مرداني مي اندازند که تحمل تحقير و توهين گاوچران ها را نداشته و در برابر ستم هاي بي شمار او فرياد کشيده اند . 5 . و نکته ديگر اين که نبايد اصرار و تلاش دشمن در تحريف انديشه هاي حضرت امام قدس سره و اشتباه و ناکارآمد جلوه دادن آن و دشمني حضرت امام قدس سره با استکبار و اصول گرايي او را با نمونه هايي چون صدام و بن لادن و القاعده و ... در يک رديف قرار دادن و ... ناديده گرفت . بخشي از تلاش امروز دشمن اين است که سخنان حضرت امام قدس سره در تأکيد بر اسلام و هويت تاريخي خود و مردمي بودن انقلاب و متکي بودن آن بر مستضعفان و پابرهنه ها و ستم ستيزي آن و ساده زيستي مسؤولان آن و دلسوزي آن ها نسبت به محرومين و ده ها از اين قبيل امتيازاتي را که حضرت امام قدس سره براي انقلاب شمرده و مشخص نموده اند ، تکذيب نموده و تحريف نمايد و وارونه جلوه دهد . او با سياست ويژه اي که به کار گرفته حتي در فيلم ها و سريال هاي داخلي بيشتر کساني را که در مبارزات پيش از انقلاب حضور داشته ، يا در دفاع مقدس هشت ساله در جبهه ها بوده اند ازخانواده هاي اشراف و غرب زده و خانه هاي مجلل نشان مي دهد در صورتي که چنين نبود و حضور استثنايي اين گونه افراد در برابر حضور ميليوني پا برهنه ها و جنوب شهري ها و ...، رقم قابل توجهي نبود . ما فراموش نکرده ايم که پس از رحلت پيامبر گرامي صلي الله عليه و آله شخصيت هاي پليدي چون حکم بن ابي العاص - پدر مروان و تبعيدي پيامبر - و ابوسفيان و ... آن چنان محترم شمرده شدند که مردم نيز باور کردند که پيامبر صلي الله و عليه و آله آنان را دعا کرده و تکريم ويژه نموده و براي شخصيت هاي فداکاري چون ابوطالب عذاب الهي را وعده داده است . 6 . و نکته آخر که حساسيت توطئه را نشان مي دهد ، هماهنگي و هم صدايي برخي از خودي ها و به ويژه روحانيون بي خبر از حيله هاي شيطاني با توطئه دشمن است . آنان به سادگي تحت تأثير تبليغات و فضا سازي هاي مرموز شيطان قرار گر فته و بدون توجه به جايگاه ديني ، تاريخي ، ملي و اجتماعي خود ، تحليل هاي دشمن را با زبان خودي تفسير مي کنند و غافلانه ، سخن گو و مبلغ بي مزد دشمن مي شوند . اينان به تعبير مقام معظم رهبري مدظله العالي همان خواصي هستند که از نقش خود يا بي خبرند و يا در اثر کج انديشي در جبهه ي باطل قرار گرفته و دروازه ي خودي را هدف قرار داده اند . در پايان اين بخش با استناد به حديثي از حضرت امام صادق عليه السلام مي توان مجموعه ي انگيزه ها و عواملي را که براي ناکارآمدي انقلاب اسلامي در تکاپو مي باشند ، به چهار دسته تقسيم نمود . از آن حضرت نقل شده است که فرمود : « ما من مؤمن إلا وقد و کل الله به أربعه ، شيطانا يغويه يريد أن يضله و کافرا يغتاله و مؤمنا يحسده و هو أشدهم عليه و منافقا يتبع عثراته (6) ؛ مؤمني نيست ؛ مگر اين که خداوند او را از چهارسو گرفتار نموده است : از يک سو شيطان در پي گمراهي اوست و از سوي ديگر کافران در پي شبيخون زدن ( و حمله ) به اويند و از ديگر سو مؤمناني هستند که از روي حسادت با او دشمني خود مي ورزند و اينان در دشمني خود سخت گيرترند ، چهارم نيز منافقاني هستند که در پي شمارش لغزش ها و اشتباهات او برآمده اند ». کارآمدي انقلاب اسلامي و خدمت گزاران به او از فرداي پيروزي توسط اين چهار جبهه مورد هجوم بوده و هست و تا زماني که مدافع اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آله باشد در اين چهار ديواري ابتلا و امتحان الهي خواهد بود . پى نوشتها 1. الأنفال (8) : 29. 2. الأعراف (7) : 128.3. الأعراف (7) : 129.4. الأعراف (7) : 129.5. الأعراف (7) : 131.6. اصول کافي ، ج 2 ، ص 251 ، ح 9 و بحارالانوار ج 65 ، ص 222.منبع: مجله ي نامه ي جامعه
#فرهنگ و هنر#
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 616]
صفحات پیشنهادی
منشور ماندگار
منشور ماندگار نويسنده: محمود لطيفي شرح وصيت نامه ي امام خميني قدس سره توطئه ناکارآمدي انقلاب اسلامي متن « و از همين قماش توطئه ها ، و شايد موذيانه تر ، شايعه هاي ...
منشور ماندگار نويسنده: محمود لطيفي شرح وصيت نامه ي امام خميني قدس سره توطئه ناکارآمدي انقلاب اسلامي متن « و از همين قماش توطئه ها ، و شايد موذيانه تر ، شايعه هاي ...
محمود ميرلوحي : منشور اصلاح طلبان سندي ماندگار براي جريان ...
2 دسامبر 2008 – محمود ميرلوحي : منشور اصلاح طلبان سندي ماندگار براي جريان اصلاحات است-محمود ميرلوحي : منشور اصلاح طلبان سندي ماندگار براي جريان اصلاحات است ...
2 دسامبر 2008 – محمود ميرلوحي : منشور اصلاح طلبان سندي ماندگار براي جريان اصلاحات است-محمود ميرلوحي : منشور اصلاح طلبان سندي ماندگار براي جريان اصلاحات است ...
مشايي: چرا منشور كوروش را آيت خدا ندانيم؟
به اعتقاد مشايي، گرايش به خوبيها و نيكيها انسان را به ارزشگذاري به منشور كوروش و مفاد ماندگار تاريخي آن ملزم ميكند.* ملت بزرگ ايران جز خير و صلاح براي ملت دنيا ...
به اعتقاد مشايي، گرايش به خوبيها و نيكيها انسان را به ارزشگذاري به منشور كوروش و مفاد ماندگار تاريخي آن ملزم ميكند.* ملت بزرگ ايران جز خير و صلاح براي ملت دنيا ...
استاندار تهران: هدفمندکردن یارانهها از اقدامات ماندگار در تاریخ ...
استاندار تهران: هدفمندکردن یارانهها از اقدامات ماندگار در تاریخ معاصر ایران ... تمدن به منشور کاری این استان در سال 89 اشاره کرد و افزود: منشور کاری استان در سال آینده، در ...
استاندار تهران: هدفمندکردن یارانهها از اقدامات ماندگار در تاریخ معاصر ایران ... تمدن به منشور کاری این استان در سال 89 اشاره کرد و افزود: منشور کاری استان در سال آینده، در ...
کوروش در منشور خود چه می گوید؟
کوروش در منشور خود چه می گوید؟ ... کورش بنیان واحدی سیاسی به اسم «امپراتوری» را گذاشت که تا قرن بیستم بعد از میلاد و زمان جنگ جهانی اول در تاریخ ماندگار بود.
کوروش در منشور خود چه می گوید؟ ... کورش بنیان واحدی سیاسی به اسم «امپراتوری» را گذاشت که تا قرن بیستم بعد از میلاد و زمان جنگ جهانی اول در تاریخ ماندگار بود.
منشور برنامه هاي خصوصي سازي
منشور برنامه هاي خصوصي سازي حسن خوشپور: ابلاغ سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي فرصتي تاريخي، اثربخش، ماندگار و تحول آفرين براي اقتصاد كشور فراهم ...
منشور برنامه هاي خصوصي سازي حسن خوشپور: ابلاغ سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي فرصتي تاريخي، اثربخش، ماندگار و تحول آفرين براي اقتصاد كشور فراهم ...
13 آبان، الگويي ماندگار در تحقق استكبارستيزي قرآن/16نماينده - واضح
13 آبان، الگويي ماندگار در تحقق استكبارستيزي قرآن/16نماينده تبريز: تكرار ... فرهنگي گفت: اين قانون ضمن القاي تبعيض در جوامع، ضد منشور ملل و حقوق بشر كار ...
13 آبان، الگويي ماندگار در تحقق استكبارستيزي قرآن/16نماينده تبريز: تكرار ... فرهنگي گفت: اين قانون ضمن القاي تبعيض در جوامع، ضد منشور ملل و حقوق بشر كار ...
جلوه هاي ماندگار عقيده و جهاد(5)
جلوه هاي ماندگار عقيده و جهاد(5)-جلوه هاي ماندگار عقيده و جهاد(5) خلاصه ای از پيام ها ... در اين منشور راجع به نظام حكومت ، افتصاد و ابعاد مختلف زندگي هدف مان را تبيين كرده ...
جلوه هاي ماندگار عقيده و جهاد(5)-جلوه هاي ماندگار عقيده و جهاد(5) خلاصه ای از پيام ها ... در اين منشور راجع به نظام حكومت ، افتصاد و ابعاد مختلف زندگي هدف مان را تبيين كرده ...
براي ديدن منشور كورش در ساعت هاي پر ازدحام مراجعه نكنيد
براي ديدن منشور كورش در ساعت هاي پر ازدحام مراجعه نكنيد-آزاده اردكاني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا اظهار داشت: 9 تا 11 و 15 تا 18 ساعت هايي ...
براي ديدن منشور كورش در ساعت هاي پر ازدحام مراجعه نكنيد-آزاده اردكاني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا اظهار داشت: 9 تا 11 و 15 تا 18 ساعت هايي ...
معاون اوقاف استان مركزي: قرآن منشور كاملي براي موفقيت ...
معاون اوقاف استان مركزي: قرآن منشور كاملي براي موفقيت بشريت است-به گزارش ... از آثار و قطعات ماندگار ايراني و مصري بدون اختلاف قرائت و تكرار تشكيل مي دهد.
معاون اوقاف استان مركزي: قرآن منشور كاملي براي موفقيت بشريت است-به گزارش ... از آثار و قطعات ماندگار ايراني و مصري بدون اختلاف قرائت و تكرار تشكيل مي دهد.
-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها