تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805734691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمات نیروی زمینی هند ته می کشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مهمات نیروی زمینی هند ته می کشد دهلی نو - ایرنا - به نظر می رسد مهمات نیروی زمینی هند بسرعت ته می کشد و این نیرو درحال حاضر قادر به اداره یک جنگ تمام عیار 20 روزه نیست.


به گزارش ایرنا، هند با بیش از یک میلیون نفر نیرو دارای بزرگترین ارتش زمینی درجهان بعداز چین است .
روزنامه انگلیسی زبان ˈتایمز آو ایندیاˈ روز دوشنبه طی گزارشی دراین خصوص نوشت که تانک ها، واحدهای پدافند هوایی، توپخانه و واحدهای پیاده نظام نیروی زمینی هند درحال حاضر با کمبود شدید مهمات مواجه هستند.
به نوشته این روزنامه، روشن است که نیروی زمینی هند از ابراز نظر در مورد کمبود مهمات خودداری می کند ولی یک محاسبه ساده نشان می دهد این نیرو هم اکنون از مهمات لازم برای مدیریت یک جنگ تمام عیار برای حتی 20 روز برخوردار نیست.
براساس برنامه، نیروی زمینی هند باید از مهمات لازم برای اداره یک جنگ تمام عیار حداکثر 40روز و حداقل 21روز برخوردار باشد ولی از اظهارات اخیر ژنرال ˈبیکرام سینگˈ فرمانده نیروی زمینی هند چنین بر می آید که این نیرو تا سال 2015 میلادی در صورت کسب بودجه مناسب دارای مهمات جنگی لازم برای اداره یک جنگ تمام عیار برای حداکثر 20 روز و مهمات آموزشی برای حداکثر سه سال خواهد بود.
همچنین انتظار می رود که تا سال 2019 میلادی نیروی زمینی هند از مهمات لازم برای اداره جنگی تمام عیار برای مدت 40روز برخوردار شود.
به نوشته تایمز او ایندیا کمبود شدید مهمات اثر منفی بر آمادگی رزمی و آموزشی نیروی زمینی یک میلیون و 180 هزارنفره هند بر جای می گذارد و این نیرو امید چندانی به موافقت دولت جدید هند برای اختصاص بودجه حدود 192میلیارد و 500 میلیون روپیه ای برای خرید مهمات ندارد.
دولت جدید هند پس از انتخابات پارلمانی پیش رو که قرار است از 18 فروردین ماه جاری در9مرحله برگزار شود، شکل خواهد گرفت.
نیروی زمینی هند اخیرا تشکیل یک سپاه ضربتی کوهستانی جدید متشکل از بیش از 90هزار سرباز را در طول هفت سال آینده برای استقرار در طول مرز بین هند و چین آغاز کرده و به همین جهت موضوع کمبود مهمات اکنون بیش از گذشته حائز اهمیت شده است .
نیروی زمینی هند از قبل دارای 13سپاه از جمله سه سپاه ضربتی مستقر در شهرهای ماتهورا، آمبالا و بهوپال می باشد. این سپاه دارای 382 گردان پیاده نظام، 281 واحد توپخانه، 63 واحد رزه پوش، 44 واحد مکانیزه و 56 واحد پدافندهوایی و همچنین چندین واحد دیگر از جمله علایم، مهندسی و مهمات سازی است .
از سویی تقریبا هیچیک از طرح های مهم نیروی زمینی هند برای خرید توپ ها، بالگردها و موشک های هدایت شوند ضد تانک یا توپ های پدافند هوایی تاکنون اجرا نشده اند و از سوی دیگر مهمات مربوطه در طول 10سال اخیر به میزان چشم گیری کاهش یافته است.
یک افسر ارشد هندی گفت: اختلاف فاحشی بین نیازهای عملیاتی و آموزشی و اختصاص بودجه، واردات و ظرفیت تولید در 39 کارخانه مهمات سازی ما وجود دارد.
کمبود مهمات در نیروی زمینی هند در حالی مطرح می شود که ˈ پی. چیدامبرامˈ وزیر دارایی هند بیش از یک ماه قبل اعلام کرد بودجه نظامی کشورش برای سال مالی جدید 10درصد افزایش می یابد.
براساس اطلاعات منتشر شده در بودجه موقت سال مالی 2015-2014 هند ردیف نظامی نسبت به سال مالی قبل با 10درصد افزایش به دو تریلیون و 240میلیارد روپیه (معادل 36میلیارد دلار) می رسد.
وزارت دارایی هند دو تریلیون و 36میلیارد و72میلیون روپیه را در سال مالی 2014-2013 به وزارت دفاع این کشور اختصاص داده بود که 800 میلیارد از آن قرار بود برای بازسازی نیروهای مسلح هزینه شود.
روند افزایشی بودجه نظامی هند درشرایطی رخ می دهد که چندین قرارداد نظامی از جمله خرید 126فروند جنگنده چند منظوره درمرحله نهایی قرار دارند و انتظار می رود که درطول چند ماه آینده منعقد شوند.
هند درحال حاضر درصدد خرید126فروند جنگنده میانبرد از شرکت رافائل فرانسه با قیمت حدود 20میلیارد دلار می باشد. خرید22 فروند بالگرد رزمی آپاچی و 15 فروند بالگرد سنگین شینوک ازجمله دیگر برنامه های نیروهای مسلح هند می باشند.
وزارت دفاع هند همچنین در مرحله پیشرفته مذاکرات در مورد برنامه ساخت مشترک جنگنده های نسل پنجم با روسیه قرار دارد.
انتظار می رود که هند حدود 5/1 (1ممیز 5) تریلیون روپیه را در اجرای این طرح در طول 10الی 15 سال آینده هزینه کند.
هند همچنین در جریان مناقصه یک قرارداد 600 میلیارد روپیه ای برای خرید شش فروند زیردریایی غیرهسته ای برای نیروی دریایی خود می باشد.
وزارت دفاع هند از سال گذشته تاکنون خواستار تامین بودجه اضافی 400 میلیارد روپیه ای بوده ولی این درخواست با توجه به رکود اقتصادی از سوی دولت رد شده است.
رییس سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند نیز اخیرا اعلام کرد، موشک بالستیک قاره پیمای آگنی - 5 سال آینده میلادی بعداز تکمیل آزمایش ها در نیروهای مسلح کشورش مستقر خواهد شد.
موشک آگنی - 5 با بیش از پنج هزار کیلومتر برد توان حمل یک کلاهک هسته ای هزار کیلوگرمی را خواهد داشت.
آساق ** 2164 ** 275 **
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن