تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815363562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حساس سازی مسلول به تکمیل درمان مهمترین راهبرد درمان این بیماری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حساس سازی مسلول به تکمیل درمان مهمترین راهبرد درمان این بیماری است اراک - ایرنا - رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: حساس سازی مسلولان به تکمیل دوره درمانی و جلوگیری از سرایت بیماری به دیگران مهمترین راهبرد درمانی این بیماری است.


دکتر بابک عشرتی روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی مبارزه با سل (25 مارس، پنجم فروردین ماه) در گفت و گو با ایرنا افزود: سل یکی از بیماری های برنامه مراقبتی وزارت بهداشت و درمان است و براساس آخرین اطلاعات موجود 175 بیمار مسلول در استان مرکزی وجود دارد که یکصد مورد آنها مبتلا به سل ریوی و مابقی به سل خارج ریوی دچارند.
وی اظهار کرد: کم توجهی به تکمیل دوره درمانی در خصوص بیماری سل موجب ایجاد مقاومت دارویی در فرد و عوارض گسترده می شود و به همین دلیل تلاش نظام مراقبتی استان بر چرخه درمانی کامل و حذف سل است.
وی با بیان اینکه هم اینک بیش از 9 هزار بیمار مبتلا به سل در کشور وجود دارد، گفت: سل یک بیماری واگیردار باکتریایی است که بر اثر تماس نزدیک با فرد مبتلا از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: درزمان حاضر بیشترین پراکندگی کانون های سل در استان در اردوگاه اقامت تبعه افغان و برخی مناطق حاشیه ساوه و اراک است که اقدامات مراقبتی و برنامه های فرهنگی استان در این نواحی پررنگ تر جریان دارد.
دکتر عشرتی اظهار کرد: دوره درمانی بیماری سل علاوه براینکه شش ماه به طول می انجامد، بسیار پرهزینه است و به همین منظور پیشگیری از انتقال سل یکی از راهبردهای مهم در برنامه های استان مرکزی است.
وی گفت: همه مردم باید نسبت به سرفه هایی که بیش از دو هفته ادامه می یابد حساس باشند و اگر در مراجعه به پزشک تشخیص بیماری سل داده شد پیگیری پروتکل درمانی و جدی گرفتن تمام برنامه های درمانی از الزامات برای فرد مبتلاست.
560/587
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن