تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815300853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش تغذیه بر اعصاب/ تاثير مخرب مصرف همزمان شيريني و ترشي بر بدن


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم در گفتگو با یک گیاه شناس عنوان شد:
نقش تغذیه بر اعصاب/ تاثير مخرب مصرف همزمان شيريني و ترشي بر بدن
قم - خبرگزاری مهر: یک متخصص طب سنتی و گیاه شناسی گفت : اعصاب ارتباط مستقیمی با تغذیه افراد دارد و استفاده از گیاهان دارویی یا داروهای گیاهی می تواند در درمان اعصاب بسیار نقش داشته باشد.



مهدی صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که سلامتی و درمان هر دو در دستان خود فرد است که با رعایت اصول و قواعد تغذیه به این امر مهم دست می یابیم، اظهار داشت: استفاده از گیاهان دارویی یا داروهای گیاهی و نقش موثر آن بر درمان اعصاب بسیار مهم بوده و لازم است قبل از اصلاح تغذیه ، ابتدا دیدگاه خودمان را در این مورد تغییر داده و در خود جستجو کنیم که مزاج و طبع چیست و بدنمان در کدام گروه قرار دارد که این شناسایی به پزشک یا خبره این فن، متخصص  طب سنتی یا اسلامی می تواند صورت گیرد. وی با بیان این که استفاده همزمان از ترشی و شیرینی موجب بروز مشکلاتی می شود، افزود: بیماری های مربوط به معده، سوء هاضمه و ایجاد گرفتگی های کبدی ممکن است در اثر خوردن همزمان غذاها و خوراکی های ترش و شیرین برای یک فرد ایجاد شود و متاسفانه بروز این مشکل درحال حاضر نسبت به گذشته در افراد بیشتر شده است. این متخصص طب سنتی و گیاه شناس با بیان این که ماست سرشار از کلسیم است، عنوان کرد: ماست نباید همراه گوشت و تن ماهی همراه تخم مرغ خورده شود زیرا ممکن است بیماری برص را ایجاد کند که خود  عامل بیماری اعصاب است.

وی در این زمینه ادامه داد: بیماری برص، ارثی است و می تواند در اثر تغذیه نادرست نیز در فرد ایجاد شود، اگر تغذیه صحیح نباشد و افرادی که مزاج غالب بلغم یا سودا دارند شدت بیماری برص در آن ها بیشتر است و کسانی که مزاجشان صفرا و دموی است، کمتر به این بیماری دچار می شوند. صادقی با اشاره به عادت بد آب خوردن حین غذا عنوان کرد: اگر غذا آرام تر خورده و به اندازه کافی جویده شود انسان سالم تر است و خوردن آب میان غذا یک عادت بد است که گوارش را با مشکل روبرو می کند و ممکن است نفخ های شدید، سوء هاضمه و انواع بیماری های پوستی همچون جوش، دمل، لک و میخچه و آلوپیسی و پسوریازیس را ایجاد کند. آرام بخش بودن شربت رضوي این گیاه شناس با بیان این که بهترین زمان برای خوردن آب یک و نیم تا دو ساعت پس از غذا است، افزود: شربت رضوی ( امام رضا (ع)) مفرح و شادی آور است و خوردن آن میان غذا اشکالی ندارد، این شربت از آب باران (نیسان ) و مویز و ادویه جات موثر تهیه می شود که خود آرام بخش ، مفرح  و تقویت مغز و اعصاب است و در کتاب ذهبیه امام رضا (ع) ذکر شده است که خود  یک نوشابه طبیعی بدون عارضه است.

مزاج عصب سرد است وی با اشاره این که مزاج عصب و مغز سرد است و با خوردن غذاهای خیلی سرد و خیلی گرم هر دو تاثیر بدی بر بدن و اعصاب می گذارد، ادامه داد: سینوزیت ، میگرن ، بیماری های اعصاب و روان خود نشانه های این عمل است و مصرف مربای اسطوخودوس ، مربای زنجبیل ، دمکرده های گیاهی یا دمنوش های گیاهی می تواند کمک خوبی بر این عارضه بدنی داشته باشد. عسل و آبليمو براي مغز مفيد است این گیاه شناس و متخصص طب سنتی، خاکشیر و شربت آب و عسل و آبلیمو را ملین دانست و خوردن آن را دارای تاثیری مثبت بر اعصاب عنوان کرد. وی با بیان این که پا قلب دوم بدن است متذکر شد که سنگ پا زدن مداوم خود یک نوع پاکسازی و دفع سموم از بدن و سر است که ارزان و قابل دسترس همگان است.


۱۳۹۳/۱/۴ - ۱۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن