تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802411378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوگیری اصلاحی سیاستهای زیرساختی دستاورد استان مرکزی در سال جاری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سوگیری اصلاحی سیاستهای زیرساختی دستاورد استان مرکزی در سال جاری است اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک - کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت:سوگیری هدفمند و سیاستهای اصلاحی زیرساختی و برنامه محور ، دستاورد برجسته استان مرکزی در سال جاری است.


ˈعباس رجاییˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم استان مرکزی در سال جاری با بصیرت بالا و درک شرایط خاص کشور و موضوعات جهانی با خلق حماسه سیاسی در انتخابات بستر تحول اجرایی را ایجاد کردند.
وی توضیح داد: تغییرات ارکان مدیریت اجرایی و قدرت در استان با استقرار دولت یازدهم رویکرد و فضای فکری جدیدی را بر مبنای شفاف سازی، خدمت صادقانه ، تکیه بر اولویتها و برنامه محوری ایجاد کرده که نمونه های آن در توسعه و پیشرفت استان و کشور در بخشهای مختلف آشکار است.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هرچند شرایط اقتصادی خاص امسال شتاب لازم به برنامه های توسعه محور را کم کرده بود اما تکیه بر باروری ظرفیتها و مدیریت صحیح منابع مالی و انسانی در سایه برنامه های کارآمد موجب شد استان مرکزی در ابعاد مختلف موفقیتهایی را در کارنامه خود ثبت کند.
رجایی یادآور شد: استان مرکزی از مناطقی است که باید علاوه برتامین منابع مالی خود در بسترسازی توسعه مناطق کمتر برخوردار نیز اثرگذاری داشته باشد و از این نظر امسال با درآمد بیش از هشت هزار میلیارد ریال توانسته یکی از استانهای پیشتاز کشور باشد.
وی عنوان کرد: یکی از موفقیتهای استان مرکزی در سال جاری راه اندازی واحد بنزین سازی پالایشگاه شازند از مازوت و تولید نفت گاز وبنزین یورو 4 بود که در شرایط تحریم علاوه بر تامین نیاز داخل فصلی مهم از توانمندی دانش بومی شده فنی را به نمایش گذاشت.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه در سال جاری استان مرکزی به لحاظ شاخص های زیست محیطی فراتر از خطوط تعریف شده استاندارد بود اما سیاستها و اقدامات انجام شده در این حوزه سوگیری صحیحی را در کاهش آلاینده ها و رفع مشکل نشان می دهد.
رجایی توضیح داد: یکی از اقدامات اثرگذار در کاهش آلودگی هوای اراک حذف خوراک مازوت برای نیروگاه حرارتی شازند بود و اتفاق نادر در این بخش جایگزینی بیش از هفت میلیون متر مکعب گاز در خطوط تولید انرژی الکتریکی این نیروگاه بوده است.
وی اظهار کرد: اگرچه در فصل سرد امسال به دلیل افت فشار گاز زمان کوتاهی سوخت مازوت در چرخه نیروگاه شازند قرار گرفت اما با پیگیری مسوولان اجرایی و نمایندگان مجلس هم اینک این واحد از گاز استفاده می کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موفقیتهای مهم در حوزه توسعه دانش بنیان و اهمیت به پژوهش به عنوان محور اقتصاد مقاومتی در سال جاری ، اخذ مجوز پژوهشکده گل و گیاه محلات به عنوان واحد مادر تحصصی تحقیقات گیاهی کشور و نهایی شدن ایجاد مرکز تحقیقات لوبیای کشور در خمین بود که در ارتقای جایگاه کشاورزی نوین نقش محوری دارد.
رجایی افزود: در حوزه توسعه راههای استان مرکزی نیز به رغم کمبود اعتبارات عمرانی پیشرفت قابل ملاحظه ای بوده و با توجه به اینکه این استان در مسیر تردد کریدور اصلی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور واقع شده انتظار می رود در سال آینده با جدیت بیشتری در بهبود کیفیت حمل و نقل جاده ای تلاش شود.
وی عنوان کرد: تقویت زیرساخت های حمل و نقل هوایی و تطوبل طول باند پروازی فرودگاه اراک، بهره برداری از شبکه دیجبتال سیمای استانی و افزایش ضریب نفوذ پوشش تصویری، سرعت گرفتن طرحهای فرهنگی مهم نظیر کتابخانه مرکزی، موزه دفاع مقدس و تالار شهر اراک و نهایی شدن طرح اجرای فرهنگ ترافیک استان از دیگر راهبردهای موفق در سال جاری است.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از فصل موفق امسال دستاوردهای مهم در سایت هسته ای خنداب است که اگرچه این موضوع در مذاکرات 1+5 همواره برجسته بود اما در سایه توانمندی و به عنوان یکی از اولویتهای نظام در این مجموعه موفقیتهای چشمگیر ایجاد شده است.
رحایی تصریح کرد: در سالی که گذشت با وجود کمبود نقدینگی و مشکلات صنعت استان مرکزی در سایه برنامه در حل معضلات و فعال سازی ظرفیتهای خالی تولید گام های مهمی برداشت و یکی از دستاوردهای مهم در حوزه صنعت تصویب شهرک صنعتی خیرآباد اراک به عنوان منطقه آزاد تجاری است که در رونق منطقه اثرگذاری مستقیم دارد.
وی عنوان کرد: رشد صادرات در استان مرکزی بر اساس هدفگذاری برنامه پنجم مطلوب است اما با توجه به قابلیتهای زیاد صنایع مادر تخصصی و تنوع محصولات زنجیره صنایع متوسط و کوچک نیاز است تدابیر ویژه برای رونق بیشتر این حوزه در سایه اآسیب شناسی و مطالعه عمیق در استان انجام شود.
رجایی ، خشکسالی های چند سال اخیر را یکی از تهدیدات مهم استان مرکزی دانست و گفت: راهبردهای عملیاتی طراحی شده در مدیریت آب و استفاده صحیح از سهم بندی پساب فاضلاب در سال جاری از مسایل مهم و نقطه قوت استان است.
وی از مردم درخواست کرد: با صرفه جویی و همراهی برنامه های مدیریت سبز و اقتصاد مقاومتی و مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها با دولت و مجلس همگام شوند تا اقدامات اصلاحی در امورات استان شتاب بگیرد و بستر شکوفایی ظرفیتها بیش از پیش مهیا شود.ک/3
560/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن