تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821219628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراها و شهرداری ها در تصویب طرح ها آینده نگری داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار یزد : شوراها و شهرداری ها در تصویب طرح ها آینده نگری داشته باشند یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت : باید شوراها و شهرداری های استان در تصویب طرح ها و لوایح شهری آینده نگری داشته باشند تا با لحاظ همه جوانب در اجرای طرح ها دچار مشکل نشویم .


به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری یزد ، سید محمد میر محمدی استاندار یزد در نشست صبح سه شنبه 27 اسفندماه شورای اسلامی این شهر در جمع اعضاء شورا و شهردار یزد با تسلیت ایام فاطمیه و تبریک فرارسیدن نوروز و سال جدید بر لزوم عمل گرایی و پرهیز از دادن شعار در مسئولیت ها تاکید کرد و گفت: باید دید، بین بیان مطالب و حرفهایی که زده می شود و کاری که صورت میگیرد، چه تناسبی برقرار است .
وی خواستار واقع نگری و توجه به امکانات موجود برای برنامه ریزی ها شد و افزود: طرح مباحث باید بر اساس داشته های موجود، پتانسیل های فنی، نیروهای اجرایی و اعتبارات مربوطه شد .
استاندار یزد سپس به نظر برخی از اعضاء شورای اسلامی شهر یزد در خصوص بحث تامین اعتبارات شورا پرداخت و اظهار داشت : اعتبارات تخصیصی در قانون ، مشخص است و استانداری آمادگی پیگیری تخصیص اعتبارات مصوب دولتی را دارد .
میرمحمدی سپس به روند تخصیص اعتبارات از سوی دولت اشاره کرد و گفت: فرایند تخصیص اعتبار بدین صورت است که مجلس شورای اسلامی، اعتبارات را با توجه به پیش بینی درآمدهای سال آتی کشور مصوب می کند و اگر این پیش بینی محقق نشد ، طبیعتاً اعتبار نیز تخصیص نمی یابد.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد، آشنایی با قانون و جزئیات آن را برای نمایندگان مردم در شورا بسیار ضروری دانست و این امر را موثر در حرکت شورا در چارچوب قانون ذکر کرد .
وی تأکید کرد: در تصویب طرح ها و لوایح، باید تمامی جوانب امر را سنجید و همه توجیهات اقتصادی، فنی و فرهنگی آن را لحاظ کرد .
استاندار یزد افزود: برخی مسائلی که اکنون مطرح می شود، به دلیل بی توجهی هایی است که در گذشته صورت گرفته و تمام جوانب امر سنجیده نشده و لازم است که برای انجام هر کاری، احتمالات آینده آنرا نیز در نظر بگیریم و پیش بینی های لازم را انجام دهیم تا با مشکلات مواجه نگردیم.
وی ضمن تاکید به شورای اسلامی شهر یزد مبنی بر استفاده از مشاوران حقوقی مجرب برای رفع ضعف های حوزه قانون و مباحث قضایی، از اعضای شورا سئوال کرد که چرا با توجه به وجود طرح مصوب تفصیلی شهر یزد و طرح جامع موجود، همچنان شاهد آمار 70 درصدی ساخت و سازهای غیر مجاز در یزد هستیم .
میرمحمدی بسیاری از ضعف های موجود را مرتبط با شیوه مدیریت دانست و ادامه داد: به عنوان مثال می بینیم که افراد، ساخت و ساز غیر مجاز انجام می دهند و اینکار برایشان مقرون به صرفه است و حاضرند که جریمه صورت گرفته از سوی کمیسیون ماده صد را پرداخت کنند و این هزینه برای ایشان از هزینه کسب مجوز قانونی کمتر است . باید دید که اگر در این مورد، قانون ایراد دارد آنرا اصلاح کرد و در موارد دیگر نیز باید اینچنین عمل شود.
وی در ادامه تصریح کرد : امروز، استانداری به طور کامل در خدمت همه دستگاه ها برای رفع مشکلات و مسائل مردم است و از همه مسئولان می خواهیم تا هر کجا در امر خدمات رسانی به مردم، دچار مشکل هستند، آن را با مستندات و جزئیات لازم ارائه نموده تا کار، پیگیری و مشکل رفع شود.
میرمحمدی در ادامه به مشکل تخریب باغات و تبدیل آن به منازل مسکونی اشاره کرد و آن را ناشی از عدم توجه مناسب به جهت گیری ها در توسعه شهری ذکر کرد و افزود: اگر افراد امیدی به خدمات دهی شهری به این مناطق در آینده داشتند، این اتفاق نمی افتاد گرچه این مورد با توجه به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات ، قابل پیگیری است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم ساخت مهمان پذیر برای ساماندهی اسکان مهاجرین افغانی در یزد، ادامه داد: در سه شهر اشکذر، میبد و اردکان، مهمان پذیرهایی برای ساماندهی اسکان افاغنه ایجاد شده و این امر در یزد نیز باید صورت پذیرد .
نماینده عالی دولت در استان افزود: هم اکنون معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد پیگیر این موضوع است تا تمامی مهاجران ، اعم از افرادی که در بافت تاریخی یزد یا اماکن دیگر سکونت دارند، زیر پوشش این مهمان پذیر قرار گیرند .
میرمحمدی با انتقاد از روند بهسازی و احیای بافت قدیم یزد ، بر لزوم اقدام عملی در این خصوص تاکید کرد و تأکید کرد: باید پیرامون هر آنچه می گوییم ، تمام جوانب امر را در نظر بگیریم و در عمل، وارد میدان شویم و آنچه در بحث نگهداری، مرمت و بازسازی بافت موثر است را انجام دهیم تا از تخریب آن جلوگیری شود.
استاندار سپس بر لزوم توجه جدی صنایع استان به بحث گسترش فضای سبز و محیط زیست اشاره کرد و گفت: موضوع تعهدات صنعت در فضای سبز حتماً باید عملیاتی شود و صنایع مکلف هستند که طرح های اجرایی در زمینه فضای سبز داشته باشند و ادارات منابع طبیعی و صنعت، معدن و تجارت نیز باید بر این امر نظارت جدی کنند .
میرمحمدی سپس با اشاره به طرح موضوع توجه به حسینیه ها و کانون های مساجد توسط یکی دیگر از اعضاء شورای اسلامی شهر یزد ، استان یزد را از نظر برخورداری کمّی از این اماکن، غنی توصیف کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت های موجود، برای جذب افراد به مساجد و حسینیه ها بهره ببریم و این اماکن را تقویت کرده و آنها را به مکانی برای صدور فرهنگ موثر به جامعه بدل کنیم و ترتیبی اتخاذ شود که نسل جوان روز به روز به این اماکن جذب شود و همواره باید دغدغه ما این باشد که چگونه می توانیم جوانانمان را شیفته مساجد و حسینیه ها کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت خود به لزوم تعامل همه دستگاه ها برای پیشبرد امور با شهرداری ها از یک سو و با هم از سوی دیگر اشاره کرد .
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در پاسخ به ابراز نگرانی یکی دیگر از اعضاء شورای اسلامی شهر یزد پیرامون احتمال تاثیر گذاری مهاجرین بر فرهنگ و زندگی مردم استان گفت: فرهنگ پذیری ما دو طرفه است و باید به این سوال بپردازیم که چرا احتمال می دهیم که آنها بر فرهنگ ما تاثیر گذار باشند و چرا ما نباید بر آنها اثر گذار باشیم؟
وی سپس به طرح ادغام شهر حمیدیا به یزد اشاره و بر لزوم شروع انجام تعهدات شهرداری در این خصوص تاکید کرد .
میرمحمدی در پاسخ به یکی دیگر از اعضاء شورای اسلامی شهر یزد در خصوص لزوم تبدیل این شهر به قطب پزشکی ایران گفت: خوشبختانه، یزد هم اکنون نیز به عنوان قطب پزشکی ایران شناخته می شود و برای تحقق بیش از پیش این امر، تاکنون جلساتی با نمایندگان مجرب جامعه پزشکی استان نیز برگزار شده تا در دو حوزه بحث ایجاد آموزشگاه پرستاری و شناسایی عوامل سرطان زا در استان نیز، اقداماتی صورت پذیرد .
میرمحمدی در پایان با اشاره به مبحث پارک قرآنی یزد، بر اجرای مصوبات دولت در این خصوص تاکید و ضمن تشکر مجدد از همه اعضای شورای اسلامی شهر یزد برای بیان دغدغه ها و مشکلات موجود، محور همه امور را، قانون دانست .
در ابتدای این نشست که در ساختمان شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد، شهردار، رییس شورا و اعضاء حاضر، هر کدام به بیان دغدغه ها، مشکلات مورد نظر و پیشنهادات خود در زمینه مباحث شهری پرداختند و خواستار حمایت استاندار و مجموعه نهادهای دولتی برای اجرای مصوبات شورا در یزد شدند. ک/1
1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن