تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815244982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت 300 هیئت مذهبی در ورامین/ هیئات مذهبی در مقابل آسیبهای عزاداری می ایستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران غلامی در گفتگو با مهر:
فعالیت 300 هیئت مذهبی در ورامین/ هیئات مذهبی در مقابل آسیبهای عزاداری می ایستند
ورامین - خبرگزاری مهر: رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین گفت: نزدیک 300 هیئت مذهبی در ورامین فعال هستند که در ایام فاطمیه به اقامه عزا می پردازند.



حجت الاسلام رضا غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: تبیین مقام و شخصیت آن بانوی بزرگوار از درک و فهم بیرون است ولی آنچه مسلم است آنکه ایشان از بزرگترین واسطه های فیض الهی بود و شیعه و پیروان ولایت مدیون جهاد و مبارزه ایشان در راه دفاع از امامت و ولایت هستند، لذا بزرگان و مراجع شیعه همواره برافراشته نگهداشتن پرچم فاطمیه و الهام گرفتن از مکتب حیاتبخش حضرت زهرا(س) تاکید فرموده اند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین افزود: مصیبتی که از شهادت حضرت زهرا(س) بر بشریت وارد شد نه تنها به مسلمین که بر تمام بشریت خسران وارد کرد ‌و امروز باید با پیروی از فرامین الهی زمینه استقرار فرهنگ ناب فاطمی در جامعه فراهم شود و بسیاری از مشکلات اجتماعی و اخلاقی از جامعه از بین می رود.

وی ادامه داد: تمام خصوصياتي كه بايد زن نمونه از ديدگاه اسلام داشته باشد، حضرت فاطمه(س) داشت، به عبارت دیگر حضرت فاطمه(س) الگوي زن نمونه از ديدگاه اسلام است.

این مسئول گفت: در زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با سختی و مشقت بسیاری مجالس عزاداری حضرت زهرا(س) برگزار می شد و اخلاص همان عزاداری است که اکنون این مراسم با این انسجام برگزار می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه هیئات مذهبی در مناسبت های دینی بیان داشت: در سال‌های اخیر رویکرد مردم به ویژه جوانان به هیئات مذهبی و منزلت این تشکل‌های مردمی گسترش یافته است، چراکه در گذشته هیئات مذهبی فقط در ایام خاصی فعال بودند و اقدام به برگزاری مراسم‌هایی می‌کردند ولی در حال حاضر این تشکل‌ها به عنوان مرکز و پایگاه فرهنگی فعال هستند.

وی یادآور شد: هیئات مذهبی با توجه به ماهیت خود و وظایف خطیری که برعهده دارد بازوی توانمندی برای اداره تبلیغات اسلامی به شمار می رود و  می‌توانند در جلوگیری از گسترش آسیب‌های مربوط به عزاداری ها نقش بی نظیری را ایفا کنند و همانند یک ناظر در حوزه عزاداری نقش موثری داشته باشند.

غلامی تأکید کرد: ایجاد انسجام، وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعالیتهای هیئات مذهبی، استفاده ازتوان بالقوه و بالفعل و تجارب تمامی نیروهای هیئات در طراحی و برنامه ریزی های فرهنگی‌ دینی از مهمترین اهداف تأسیس هیئت های مذهبی است.

وی با مهم خواندن تقویت جایگاه و موقعیت هیئت های مذهبی ادامه داد: حمایت از هیات های مذهبی و برقراری تعامل بیشتر بین این هیات ها با مسئولان می تواند در پررنگ کردن فعالیت این هیات ها موثر باشد.

غلامی اضافه کرد: هيئات مذهبي نقش محوري در جذب جوانان و نوجوانان به برنامه هاي فرهنگي دارند و شايسته است برنامه هاي آموزشي خوبي براي مسئولان اين هيئات برگزار شود تا آسيب هاي موجود در برخي هيئات از بين برود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین گفت: نزدیک 300 هیئت مذهبی در ورامین فعال هستند که در ایام فاطمیه به اقامه عزا می پردازند.

این مسئول در پایان گفت: آئین عزاداری ائمه معصومین و به ویژه حضرت زهرا(س) دارای قواعد و ضوابطی است که رعایت آنان نقش به سزایی در ترویج فرهنگ و سیره ائمه معصومین دارد که به حمد الله اغلب هیئات مذهبی در ورامین این ضوابط را رعایت می کنند.


۱۳۹۲/۱۲/۲۵ - ۱۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن