تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806880776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فقط 30 درصد ازسیاست های شیلات دربخش تولید ماهی پرورشی محقق شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فقط 30 درصد ازسیاست های شیلات دربخش تولید ماهی پرورشی محقق شده است بوشهر - ایرنا - مدیرعامل سازمان شیلات ایران گفت: در برنامه چهارم توسعه کشور تولید 100 هزار تن ماهی پرورشی تدوین شده بود که اکنون سالانه کمتر از 30 هزار تن از این میزان در کشور تولید می شود.


به گزارش ایرنا، حسن صالحی روز پنجشبنه در نشست با استاندار بوشهر افزود: در بخش تولید ماهی پرورشی تا رسیدن به سیاست های تدوین شده فاصله زیاد است.
وی اضافه کرد: ظرفیت و قابلیت جنوب کشور در پرورش آبزی مهم است و در این ارتباط طرح پرورش ماهی در قفس در دریا و پشت سدها و بندها در این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.
صالحی ادامه داد: استان بوشهر بهترین فعالیت های شیلاتی را درکشور دارد به گونه ای که در زمینه میگوی پرورشی بیش از 60 درصد تولید کشور متعلق به این استان است.
وی اظهار کرد: پرورش ماهی درقفس به صورت سیستم مداربسته برای نخستین بار در استان بوشهر اجرا می شود ونقش تاثیرگذاری در تولید ماهی دارد.
مدیرعامل سازمان شیلات ایران افزود: استفاده از آب های پشت سد رییسعلی دلواری برای تولید ماهی و اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس یکی از سیاست های شیلات ایران است که در استان های شمالی کشور پشت سدها و دریاها مورد استقبال قرار گرفته و برنامه ریزی شده این پروژه در استان های جنوبی نیز اجرا شود.
استاندار بوشهر گفت: برای تولید ماهی در قفس از ظرفیت آبهای ساحلی استان بوشهر و آب پشت سد رییسعلی دلواری منطقه شبانکاره استفاده می شود.
مصطفی سالاری اظهار کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت مهم دریاست که می توان از قابلیت های مهم این بخش درعرصه های گردشگری، شیلات و تجارت خارجی استفاده بهینه است.
وی با اشاره به این که از ظرفیت دریا در این استان تاکنون استفاده بهینه نشده است گفت: هرچند صنعت نفت و گاز در استان بوشهر دارای نعمات فراوانی است اما تنها درآمد ملی را افزایش می دهد ونقشی مهم در معیشت، اشتغال و وضعیت مردم استان بوشهر ندارد.
استاندار بوشهر ادامه داد: تکیه به صنعت نفت وگاز استان بوشهر عقلانی نیست و باتوجه به ظرفیت های مهم دیگر این استان و سرمایه گذاری در آنها می توان تاثیر مستقیم بر امور مردم داشته باشد.
سالاری ظرفیت دریا را یکی از قابلیت های استان بوشهر برشمرد و گفت: تاکنون استفاده مطلوبی از سواحل استان برای پرورش میگو شده ولی این ظرفیت بیش از این مقدار است که تاکنون به بار نشسته است.
وی بر استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه آبزی پروری تاکید کرد و افزود: پرورش و تولید ماهی در قفس یکی از ظرفیت های دیگر استان بوشهر است که تاکنون اقدامات قابل توجهی نشده است.
استاندار بوشهر، عمق مناسب آب و فراهم بودن محیط برای پرورش ماهی در قفس از ظرفیت استان بوشهر در این بخش خواند و بیان کرد: سرمایه گذاری در این بخش که بازگشت سرمایه درمدت کوتاهی به دنبال دارد می تواند در شهرستان های ساحلی استان بوشهر تحول آفرین باشد.
سالاری اضافه کرد: توجه شیلات کشور بر لایروبی کانال های انتقال آب در اراضی پرورش میگو ضروری است و اجرای این مهم زمینه توسعه اراضی پرورش میگو را فراهم می سازد.
وی گفت: برای برق رسانی به اراضی پرورش میگو در استان بوشهر و اجرای پست فوق توزیع برق هماهنگی لازم با شرکت برق منطقه ای استان صورت گرفته است که 45 میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی به این مهم تخصیص یافته است.
استاندار بوشهر ظرفیت آب پشت سد رئسعلی دلواری را از دیگر ظرفیت های استان بوشهر در پرورش ماهی در قفس نام برد وگفت: برای اجرای طرح مطالعاتی و اجرایی آن دو میلیارد ریال تخصیص یافته است که سال آینده اجرایی می شود.
سالاری ازهمکاری شیلات در اجرای طرح های مختلف دراستان بوشهر قدردانی کرد وگفت: با تعامل سرمایه گذاران، صیادان، آبزی پروران طرح های مختلف شیلاتی در استان رو به رشد است. ک/2
629/539
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن