تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814718972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با تغيير در نگرش هاي خود، تکنولوژي محور شويد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ اسفند ۱۳۹۲ (۹:۴۰ق.ظ)
مشاور وزير علوم خطاب به پژوهشگاه هاي وابسته به صنعت؛ با تغيير در نگرش هاي خود، تکنولوژي محور شويد وزارت علوم قصد دارد از پژوهش ها و شرکت هاي دانش بنيان حمايت کند زيرا يکي از مولفه هاي مهم تجاري سازي، تکنولوژي است.
به گزارش خبرگزاري موج، جعفر توفيقي مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري در پنجمين جشنواره پژوهش و فناوري صنعت نفت گفت: خوشبختانه چند سالي است که کليد واژه هايي همچون تجاري سازي، توسعه فناوري و شرکت هاي دانش بنيان در کشور رواج پيدا کرده است که نشان از تغيير پارادايم کشور و حرکات به سوي حرکت هاي دانش بنيان دارد.
وي ادامه داد: اين اتفاق مهم، نويد توسعه علمي و اقتصادي را براي کشور به دنبال دارد و نشان مي دهد که دغدغه کشور از نوشتن مقاله و انجام تحقيقات سطحي، به حرکت هاي پژوهشي بزرگ و ثبت اختراعات تغيير جهت داده است.
توفيقي با اشاره به اين مطلب که تکميل چرخه علم تا ثروت در بحث دانش بنيان خلاصه مي شود افزود: در اقتصاد مقاومتي، محور اصلي اقتصاد دانش بنيان است و وزارت علوم نيز از اين نوع اقتصاد حمايت خواهد کرد.
وي در مورد نظام هاي فعال در زمينه فناوري نيز گفت: ما 3 نظام داريم که اولي مسئول عرضه علم و فناوري است مانند پارک هاي فناوري و مراکز رشد، نظام دوم تقاضاي علم وفناوري را به دنبال دارد مانند بنگاه هاي خصوصي و دولتي و نظام سوم مسئول زيرساخت ها و مبادلات في مابين است که عبور دانش و فناوري را تسهيل مي کند.
مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري تاکيد کرد: بايد دانشجويان را از ابتداي ورود به دانشگاه، با نظام توسعه تکنولوژي آشنا کرده و در آموزش هاي دانشگاهي خود تجديد نظر کنيم.
وي با اشاره به ورود دانشگاه هاي کارآفرين به عرصه علم ودانش، خاطر نشان کرد: در نظام برنامه ريز علمي به روش سنتي، از توسعه علم و آموزش شروع و به سمت تکنولوژي حرکت مي شود اما در نظام جديد و دانش بنيان اين حرکت کاملا معکوس بوده و از تحليل صنعت و تکنولوژي حرکت آغاز مي شود.
توفيقي خطاب به مسئولان پژوهشگاه هاي وابسته به صنعت گفت: بايد در نوع فعاليت ها و نگرش خود تجديد نظر کرده و تکنولوژي محور شويد تا عملکرد و فعاليت شما متناسب با نياز صنايع وابسته شما باشد.
وي تقويت پارک ها و مراکز رشد را از سياست هاي جديد وزارت علوم دانست و افزود: وزارت علوم قصد دارد از پژوهش ها و شرکت هاي دانش بنيان حمايت کند زيرا يکي از مولفه هاي مهم تجاري سازي، تکنولوژي است.
مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري حرکت به سوي اقتصاد دانش بنيان را يک کار گروهي دانست و تصريح کرد: ار براي رسيدن به اين هدف به صورت جدا جدا حرکت کنيم، محکوم به شکست بوده و بايد از ابتدا کار گروهي را سرلوحه کار خود قرار دهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن