تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820550787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل امور بانوان هرمزگان:سلامت بانوان مقدمه سلامت جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

: مدیرکل امور بانوان هرمزگان:سلامت بانوان مقدمه سلامت جامعه است بندرعباس - ایرنا - مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری هرمزگان گفت: سلامت بانوان مقدمه سلامت جامعه است.


به گزارش ایرنا، ˈ صدیقه نجاتی زادهˈ سه شنبه درحاشیه برگزاری همایش ارتقای سلامت افزود: ورزش یکی از عوامل اساسی در ایجاد نشاط و شادابی، سلامت جسمانی و همچنین کاهش استرس های مختلف ناشی از زندگی ماشینی و ارتقای سلامت روانی در زنان و به تبع آن درخانواده ها می باشد.
وی با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و نقش اساسی در تربیت نسل های آینده را عهده دار می باشند، بیان داشت: توجه جدی به امر سلامت زنان و برنامه ریزی دراین خصوص امری بدیهی است.
مشاور استاندار هرمزگان در اموربانوان با بیان اینکه امروز بیماری هایی مانند پوکی استخوان، سرطان، چاقی و افسردگی در بین زنان رو به افزایش است، گفت: باید با اطلاع رسانی بهینه و ترویج فرهنگ ورزش از بروز چنین بیماری هایی درجامعه بانوان جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: آموزش و یاددهی نکات بهداشتی باید براساس شرایط بومی و اقلیمی هرمنطقه طراحی گردد و مربیان کارآزموده توان ارتباط با مخاطبان از اقشار مختلف جامعه بویژه خانواده ها را داشته باشند.
این مسوول اظهارکرد: جایگاه زنان به عنوان تربیت کنندگان فرزندان و نسل های آینده بسیار فراتر بوده و باید به نسبت این نقش حیاتی و تعیین کننده نیمی از جامعه مورد توجه جدی در تمامی عرصه ها بویژه سلامت خانواده ها قرار گیرند.
نجاتی زاده، تلاش برای کاهش استرس، توجه به ورزش و تندرستی و ایجاد نشاط و شادابی را از جمله موارد و شاخص هایی عنوان کرد که باید زنان جامعه به آنها بیش از پیش توجه کنند چرا که سلامتی و توانایی ایجاب می کند به این موارد بیشتر پرداخته شود.
مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری هرمزگان همچنین بر نقش خانواده در حفظ و ارتقاء سلامت روح و روان و تربیت صحیح فرزندان اشاره کرد و گفت: خانواده یکی از مهم ترین رکن تشکیل جامعه است چرا که در اسلام و در آیات و روایات متعددی بر نقش خانواده در شکل گیری شخصیت فرد تاکید شده است.
وی درپایان نقش مادران و همسران را در سالم سازی محیط خانواده و اجتماع مهم ارزیابی کرد و گفت: زنان ما عهده دار مسوولیت خطیر تربیت صحیح فرزندان و همسرداری هستند واگر خانواده ها سالم و فرزندان برخوردار ازاخلاق اسلامی و تربیت یافته مکتب الهی باشند،آن وقت جامعه ای رو به رشدی خواهیم داشت.ک/2
7195/668











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن