تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802232732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین ماموریت رادیو در سال 93 تحقق اقتصاد مقاومتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مهمترین ماموریت رادیو در سال 93 تحقق اقتصاد مقاومتی است تهران-ایرنا-معاون صدای سازمان صدا و سیما گفت: مهمترین ماموریت رادیو در سال 93 کمک به دولت برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و تحقق اقتصاد مقاومتی است.


به گزارش روز سه شنبه صدا و سیما، محمدحسین صوفی در نشست مدیران و برنامه سازان معاونت صدا ضمن تبیین سیاست ها و اولویت های برنامه سازی رادیو در سال جدید رویکرد رادیو در سال 93 را اعلام کرد.
وی افزود: با توجه به وجود انواع رسانه های مکتوب، دیداری، شنیداری در عصر کنونی رادیو تلاش می کند تا با رصد محیط های داخلی و خارجی و مشاهدات و بررسی های صورت گرفته خود را به رسانه تراز نزدیک تر کند.
صوفی ویژگی های رسانه تراز و ایده آل را برشمرد و گفت: تأثیرگذاری بر محیط داخلی و بیرونی، اثربخشی و مفید بودن برای مخاطب، کارآمدی و توانمندی حرفه ای و رقابت در عرصه های گوناگون از مهمترین ویژگی های رسانه تراز است که معاونت صدا به دنبال انجام فعالیت های برنامه ریزی شده در راستای دست‏یابی به ایده آل های مورد نظرمان است.
معاون صدای رسانه ملی خاطر بیان داشت: برای رسیدن به رسانه تراز در سال 92 مجموعه‏ای از اقدامات انجام شد که مهم ترین آن ها نهادینه شدن دو نگرش برنامه ریزیو هدف گذاری رسانه در راستای چشم انداز و هدف های عالی متناسب با ضرورت های اجتماعی و الزامات محیط بیرونی و همچنین اعمال نظارت های مستمر و سنجش پیوسته عملکرد (نظارت درون زا و بی وقفه) برای تطبیق با برنامه ها و سیاست ها و نیز تشخیص نارسایی ها و آسیب هادر معاونت صدا می باشد.
وی با اشاره به فعالیت های معاونت صدا در سال 92 در حوزه برنامه ریزی گفت: افزایش شبکه های رادیویی، از 22 شبکه در سال 91 به 26 شبکه در سال 92، افزایش ساعت پخش برخی شبکه های رادیویی وهمچنین ایجاد تنوع در برنامه ها نسبت به سال 91 از طریق افزایش تعداد عنوان از 948 عنوان و 3320 برنامه در هفته به 1222 عنوان و 4481 برنامه در هفته از مهمترین اقدامات معاونت صدا در سال 92 بوده است.
صوفی افزود: راه اندازی شبکه های جدید، استفاده ازفضای مجازی و فناوری های نوین همچون راهنمای الکترونیکی برنامه ها برای گیرنده های دیجیتال (EPG) و سامانه هوشمند اطلاع رسانی برنامه های شبکه های رادیویی در بستر وب با نام (RadioNama) همچنین کانال هوشمند(My Radio) جهت انتخاب و شنیدن انواع فایل های صوتی اعم از بیانات برگزیده مقام معظم رهبری(مدظله)، موسیقی، برنامه های آرشیوی، افکت، ادعیه، مداحی و ... از اقدامات دیگر معاونت صدا است.
معاون صدا بیان داشت: رادیو در وقایع مختلف و مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، راهپیمایی 22 بهمن، روز قدس، 9 دی، جشن های نیکوکاری و... حضور پرشوری داشته است و در برنامه سازی به موضوعات مورد تأکید در بیانات مقام معظم رهبری(مدظله)نظیر ˈنامگذاری سالˈ، ˈسبک زندگیˈ، ˈخانواده اسلامی- ایرانیˈ، ˈسیاست های جمعیتیˈ، ˈ امید آفرینیˈ، ˈاقتصاد مقاومتیˈ و ...توجه ویژه ای داشته است.
صوفی تدوین اطلس جامع محتوایی را از دیگر اقدامات رادیو در سال 92 برشمردو گفت: کمک به اجرایی شدن برنامه های قوای سه گانه، نهاد ها، سازمان ها و هم چنین تعامل مناسب با آن ها و تعامل سازنده با مراکز علمی و پژوهشی کشور از فعالیت های صدا در سال 92 بوده است.
معاون صدای رسانه ملی راه اندازی و توسعه باشگاه های مخاطبان رادیویی، برگزاری و شرکت در همایش ها و جشنواره ها نظیر: پیرغلامان حسینی، قرآن کتاب زندگی، جوانه، رویش، برنامه های اقتصادی، تقدیر از ورزشکاران برتر، گلریزان های متعدد، بزرگداشت مفاخر فرهنگی و علمیافزایش هم گرایی و حذف موازی کاری در بین شبکه ها را از دیگر اقدامات این رسانه در سال جاری برشمرد.
وی به فعالیت های سال 92 در حوزه نظارت اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به رعایت قواعد زبان معیار در رسانه، برگزاری مسابقات موضوعی و مناسبتیدر بین شبکه ها و تقدیر از برنامه سازان موفق در مراسم گوناگون، تقدیر شورای نظارت از عملکرد معاونت صداو برنامه سازان در اجرای نظرات کارشناسی شورای نظارت از مهمترین اقدامات صدای رسانه ملی در این حوزه بوده است.
معاون صدای رسانه ملی با اشاره به حضور موثر و مشارکت گسترده رادیو در جشنواره های مختلف داخلی و بین المللی خاطر نشان کرد: حضور در این جشنواره ها با هدف ارتقاء سطح توانمندی های برنامه سازان و معرفی قابلیت های رادیو در عرصه های نوین و کسب توفیق های گوناگون شبکه ها صورت گرفته است.

*رویکرد رادیو در سال 93 هویت و تمایزشبکه ای
صوفی با اشاره به رویکرد رادیو در سال های 88 تا 92 گفت: رویکرد رادیو در سال 88: تلاش در جهت تشخص و سرآمدی، سال 89: برنامه ریزی در زمینه مدیریت و مهندسی پیام، سال 90: تلاش در جهت جذب مخاطب جدید و حفظ مخاطب فعلی، سال 91: نهادینه ساختن تفکرایده های نو، تحول در محتوا، سال 92: توجه به ویژگی های رادیو به عنوان رسانه تراز جمهوری اسلامی ایران بوده است که بر این اساس رویکرد رادیو در سال 93 هویت و تمایزشبکه ای نامگذاری شد.
وی با اشاره به دلایل نامگذاری شعار سال 93 و مراحل آن، اولویت ها و سیاست های برنامه سازی در این سال را تشریح کرد و گفت: بهره گیری حداکثری از مزیت رادیو در تعطیلات نوروز و سفرهای نوروزی به ویژه برنامه های پیشواز، تحویل سال، شعار سال، راهیان نور، روز جمهوری اسلامی، روز طبیعت، شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اقتصاد مقاومتی، پیاده سازی اطلس محتوایی، حمایت از مذاکرات هسته ای و همراهی با دولت، نامگذاری سال، رویکرد تمایز و هویت از مهمترین سیاست های برنامه سازی است.
صوفی به استمرار تحقق سیاست همسویی تمامی برنامه ها با ارزش های دینی و اخلاقی، اشاره کرد و افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، توجه ویژه به حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و جانبازی، تقویت تعامل رادیو با مراکز علمی و پژوهشی کشور (حوزوی - دانشگاهی) و حفظ هویت جمعی و مولفه های هویت ملی وتوجه به خرده فرهنگ ها و قومیت ها از رویکردهای برنامه سازی در این حوزه است.
همچنین تقویت بنیان خانواده، هدف گذاری شبکه ها برای افزایش مخاطب، افزایش سهم برون سپاری تولیدات رادیویی، برنامه هایی برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، حفظ محیط زیست، حضور موثرتردر فضای مجازی از دیگر رویکردهای برنامه سازی در سال 93 است.
وی با اشاره به توصیه ها و تاکیدات ریاست محترم سازمان در جلسات 35 گانه افق رسانه ملی به ویژه نشست های سال 92 ومولفه های 4 گانه دین، اخلاق، امید و آگاهی مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله) به مدیران و برنامه سازان رادیو توصیه کرد: در انجام وظایف محوله به رصد تحولات و نیازهای جامعه و برنامه سازی براساس مسائل و موضوعات فوق، تقویت رفتار حرفه ای و حفظ حمیت، وفاداری و تعصب نسبت به برنامه ها،رعایت قواعد زبان معیار فارسی، تولید برنامه هایی با محوریت معنویت و اخلاق گرایی و آگاهی از وضعیت سیاسی ـ اجتماعی کشور توجه داشته باشند.

لزوم توجه به ساعات طلایی در امربرنامه سازی
وی به همه همکاران و برنامه سازان توصیه کرد: از ساعات طلایی در طول روز نهایت استفاده را ببرند و برنامه های شاد و متناسب با نیازهای جامعه و اقشار گوناگون مخاطبان تولیدکنند.
معاون صدای سازمان صدا و سیما توجه به برنامه ریزی و برنامه محوری، سرعت و دقت در انتقال سیاست ها و مشارکت با فرهنگستان ها و مراکز علمی و پژوهشی همچون فرهنگستان زبان و ادب فارسی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و... از دیگر موارد لازم و قابل توجه برای مدیران و برنامه سازان و همکاران رادیو دانست.
فراهنگ(1)**9187**1588
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن