تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815417468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت و سازها به خشک شدن 150 چشمه در مناطق دوهزار و سه هزار تنکابن انجامید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ساخت و سازها به خشک شدن 150 چشمه در مناطق دوهزار و سه هزار تنکابن انجامید نوشهر - ایرنا - مسوول پروژه مدیریت چندمنظوره جنگل های هیرکانی در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر گفت: ساخت و سازهای صورت گرفته در منطقه دو هزار و سه هزار تنکابن موجب خشک شدن 150 چشمه جنگلی در این منطقه شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ˈاسکندر رضاییˈ روز دوشنبه در هم اندیشی مدیریت چندمنظوره جنگل های هیرکانی در تالار اجتماعات اداره کل منابع طبیعی نوشهر افزود: این مشکل در جنگل های دو هزار تنکابن شدت بیشتری دارد.
وی اظهار داشت: مدیریت جنگل باید مبتنی بر مشارکت جوامع محلی و همچنین حفظ تنوع زیستی باشد و رعایت نکردن این توازن، باعث تخریب جنگل می شود.
رضایی با بیان این که از 15 اردیبهشت سال 1392 پروژه ای پنج ساله برای مدیریت چندمنظوره جنگل های هیرکانی آغاز شده است، گفت: هفت میلیون و 175 هزار دلار اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است.
مسوول پروژه مدیریت چندمنظوره جنگل های هیرکانی در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر تاکید کرد: این اعتبار با مشارکت صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) و همچنین سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تامین شد.
رضایی تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه، اجرای مدیریت چندمنظوره و ایجاد معیشت جانشین و بهبود زندگی جوامع محلی است.
وی ادامه داد: همچنین جلب مشارکت تمام ذی نفعان دولتی و غیر دولتی و همسوسازی کلیه سیاست ها و برنامه ها و اقدامات اجرایی نهادها با این روش مدیریت، از دیگر اهداف ما است.
رضایی با اشاره به ضرورت حفظ و غنی سازی تنوع زیستی در جنگل های هیرکانی بیان کرد: حفظ تنوع بالای گیاهی و جانوری بومی و پیش گیری از انقراض گونه های در معرض خطر از دیگر برنامه های مهم پروژه مدیریت چندمنظوره است.
وی اظهار داشت: مجموع مساحت این پروژه 120 هزار هکتار است که در چهار منطقه شامل شش حوزه آبخیز استان های گیلان و مازندران و گلستان تقسیم شده است.
وی ادامه داد: در غرب مازندران، حوزه آبخیز دو هزار و سه هزار تنکابن برای این کار انتخاب شده و کارهای عملی آن در حال اجرا است و همزمان، نهادهای مسوول بر حسن اجرای آن نظارت می کنند.
جنگل های هیرکانی با 9/1 میلیون هکتار وسعت، از آستارا در شمال استان گیلان تا گُلی داغ در شرق استان گلستان، در پهنه ای به طول تقریبی 800 کیلومتر امتداد دارد و یکی از طبیعی ترین و ارزشمندترین جنگل های دنیا محسوب می شود. ک/2
7517/621/402
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن