تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819245734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«سفر فیل»را کرده‌اند «سفر آقای فیل»!


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و ادب > ادبیات جهان گلایه‌ یک مترجم از مصادره اثرش؛
«سفر فیل»را کرده‌اند «سفر آقای فیل»!
زهرا رهبانی از مصادره غیرقانونی ترجمه‌اش از رمان «سفر فیل» ژوزه ساراماگو خبر داد و گفت: با تغییر چند لغت از ترجمه من از این اثر، آن را تبدیل به «سفر آقای فیل» کرده و به نام خودشان چاپ کرده‌اند.



زهرا رهبانی مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: کتاب «سفر فیل» در سال 89 با ترجمه من توسط نشر گل‌آذین به چاپ رسید که این اثر را از روی نسخه اصلی بازگردانی کرده بودم و این نسخه در دست ناشر موجود است. اما به تازگی کتابی با نام «سفر آقای فیل» با ترجمه کیومرث پارسا توسط نشر دور دانش بهمن به چاپ رسیده است که در واقع همان ترجمه من است. وی افزود: کتابی که به نام «سفر آقای فیل» چاپ شده، همان ترجمه من است که در برخی مقاطع، لغاتی از آن تغییر کرده است. جالب است که طرح جلد کتاب هم، همان طرح جلد ترجمه من است البته با کیفیتی پایین‌تر. این مترجم گفت: من این رمان را قبل از درگذشت نویسنده‌اش ترجمه کردم و همان‌طور که اشاره کردم، آن را از روی نسخه اصلی ترجمه کردم که این کتاب در دست مدیر انتشارات گل‌آذین است. به تازگی باب شده است که شاهد این گونه کارها باشیم چون در کشورمان قانون کپی‌رایت نداریم. بنابراین همه، کتاب‌های یکدیگر را به راحتی چاپ می‌کرده و به نام خود می‌زنند.


۱۳۹۲/۱۲/۱۹ - ۱۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن