تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804718032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره ملی قیر طبیعی 25 اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جشنواره ملی قیر طبیعی 25 اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد کرمانشاه - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از برگزاری نخستین جشنواره ملی قیر طبیعی در 25 اردیبهشت 93 به میزبانی این استان و با حضور مقامات ذیصلاح ملی و استانی خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈبهروز بادکوˈ روز یکشنبه در نشست خبری، اظهار کرد که برای برگزاری این جشنواره 24 سازمان کشوری و استانی اعلام حمایت کرده اند که هدف از برگزاری آن شناساندن ماده معدنی قیر طبیعی است که 75 درصد ذخایر آن در استان کرمانشاه وجود دارد.
وی از تشکیل هفت کمیته برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره در استان خبر داد که عبارتند از: کمیته های اطلاع رسانی و تبلیغات، پشتیبانی، مراسم، تفاهمنامه، جذب حامیان، آموزش و کمیته علمی.
رییس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه، ادامه داد: در جشنواره ملی قیر طبیعی در نظر است که صاحب نظران حوزه قیر کشور را بر روی مقوله فرآوری و استحصال این ماده معدنی متمرکز کنیم و نقشه راهی که اینک پیش نویس آن آماده شده است را نیز تدوین و تصویب کنیم.
بادکو همچنین در مورد بخش های این جشنواره، گفت: قرار است دو پانل اختصاصی با موضوعاتی چون استخراج و اکتشاف و نیز فرآوری و تولید در جشنواره ارائه شود که در هر دو مورد سخنرانی هایی به صورت پانل برگزار خواهد شد.
وی همچنین از تصمیم برگزار کنندگان این جشنواره برای انتخاب و معرفی پژوهشگران و معدن داران استان که روش های علمی تحقیقی و تولیدی را در دستور کارشان قرار داده اند به عنوان عاملی انگیزشی در ترغیب هرچه بیشتر محققان و صاحبان معادن قیر استان، خبر داد.
رییس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه به تهیه پیش نویس تفاهمنامه ای با حضور برخی سازمان های مرتبط با موضوع قیر طبیعی در این جشنواره برای امضای نهایی آن خبر داد و هدف از این کار را ایجاد روح همگرایی و کار جمعی این سازمان ها و پرهیز از کم کاری ها و البته هدایت سرمایه گذاران به بخش فرآوری قیر طبیعی در استان کرمانشاه دانست.
بادکو با اشاره به ظرفیت های استان کرمانشاه در حوزه قیر طبیعی و نیز خام فروشی این ماده که در مواردی متعدد محلی برای جولان برخی سودجویان و دلالان شده است، اظهار کرد که در این راستا دو برنامه عمده در دستور کار است که شامل راه اندازی آزمایشگاه تخصصی قیر طبیعی در استان و ایجاد رشته قیر طبیعی در جهاد دانشگاهی می باشد.
بادکو گفت: موافقت های اولیه برای راه اندازی آزمایشگاه تخصصی قیر طبیعی در استان حاصل شده و به زودی شاهد گشایش آن خواهیم بود.
وی همچنین ایجاد رشته قیر طبیعی در مقطع کاردانی دانشگاه جامع علمی - کاربردی کرمانشاه را از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی برای ایجاد ارزش افزوده در حوزه قیر طبیعی استان یاد کرد و گفت: در رشته یاد شده از نیمسال تحصیلی آینده (نوبت مهر 93) اقدام به جذب دانشجو خواهیم کرد.
وی همچنین از اقدام برای تعریف استاندارد مشخص در مورد قیر طبیعی استان و تبدیل آن به یک برند در سطح بین المللی خبر داد.
بادکو گفت: برای اینکه از فعالیت دلالان و واسطه ها در حوزه قیر طبیعی استان بکاهیم، در نظر است تا با حضور ذی نفعان یک سندیکا در استان تشکیل دهیم و شیوه های مدرن و علمی را در فرآوری و استخراج این ماده معدنی غالب کنیم زیرا می توان ظرفیت کنونی استخراج قیر از معادن استان را تا 500 برابر میزان کنونی ارتقا داد.
رییس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به استان ها مجوز ایجاد کانون های هماهنگی دانش و صنعت داده شده است که در این راستا سهم استان کرمانشاه ایجاد چهار کانون در مورد قیر طبیعی، نخود، رب گوجه فرنگی و بلوط است.
وی نقش این کانون ها را هماهنگی میان دستگاه های نظارتی و اجرایی با بخش های خصوصی و پژوهشی عنوان کرد.
بادکو گفت: در استان کرمانشاه 30 معدن قیر وجود دارد که تعدادی از آنها فعال نیستند و اکنون قیر استان به صورت کلوخه ای و پودر شده از استان خارج می شود که لازم است با ایجاد صنایع فرآوری، از خام فروشی این ماده معدنی جلوگیری شود و با صدور تولیدات ناشی از آن که حدود 60 ماده از جمله پودر ماشین های چاپگر و ایزوبام، برای استان ارزآوری ایجاد کرد.
به گفته رییس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه، علاقه مندان و محققین می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.sicc-bitumen نسبت به ارسال آثار تحقیقی و پژوهشی خود اقدام و یا با مراجعه به دبیرخانه این جشنواره واقع در جهاد دانشگاهی به صورت حضوری اقدام کنند.
آثار ارسال شده به دبیرخانه از سوی کمیته داوران این جشنواره مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرد و در روز برگزاری جشنواره از صاحبان آثار برگزیده تجلیل خواهد شد.
571/567/681
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن