تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819261961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم رشد بودجه نظامي چين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ اسفند ۱۳۹۲ (۱۶:۲۶ب.ظ)
تداوم رشد بودجه نظامي چين رسانه هاي دولتي چين از تداوم گسترش توسعه دفاعي اين كشور، پس از آنكه دولت افزايش 12.2 درصدي بودجه نظامي در سال جاري را اعلام كرد، خبر دادند.
به گزارش خبرنگار بين المللي خبرگزاري موج، گلوبال تايم، روزنامه نزديك به حزب حاكم، در سر مقاله خود نوشت چين به هيچ وجه قصد تغيير در الگوي فعلي امنيت بين المللي را ندارد و در پي هژمون شدن نيست.
ديلي نيوز چين نيز در سرمقاله خود عنوان كرد صلح جهاني نياز مند چين قوي تري است.گفتني است چين با ژاپن و ديگر كشورهاي آسيايي همسايه خود داراي اختلافات ارضي است و در سال هاي اخير بر ادعاهاي خود پافشاري بيشتري نيز كرده است.
چين سه روز قبل در افتتاحيه جلسه كنگره ملي خلق اعلام كرد قصد دارد بودجه ارتش آزادي بخش در سال 2014 را به يك افزايش دو رقمي به رقم 132 ميليارد دلار برساند. هر چند امبلغ مذكور نسبت به بودجه دفاعي ايالات متحده با 633 ميليارد دلار رقم كوچكي محسوب مي گردد. اما تحليل گران بر اين باورند كه هزينه هاي دفاعي چين بطور قابل توجهي بيشتر از آن چيزي است كه رسما بيان مي كند.
گلوبال تايم ذكر كرده است چين افزايش هزينه هاي نظامي خود را متوقف نخواهد كرد و اينگونه در بلند مدت مي تواند رقم بودجه خود را به نصف يا دو سوم بودجه نظامي امريكا نزديك كند. ضمن آنكه بودجه دفاعي چين بايد "تاحد زيادي" بيشتر از ژاپن باشد. همچنين پكن بايد از نظر نيروي دريايي و هوايي داراي مزيت مطلقي نسبت به توكيو داشته باشد.
گلوبال تايم در ادامه افزود افزايش كنوني با توجه به تهديدات امنيتي اين كشور ضروري است. خبرگزاري رسمي چين، شينهوا، نگراني در مورد رشد بودجه دفاعي اين كشور را رد كرد و گفت به جاي پكن،‌توكيو و واشنگتن بايد در مورد مقاصد نظامي خود توضيح دهند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن