تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815285172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبود تعداد کافی نمایندگی های مجاز مشکل اصلی خدمات پس از فروش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک مقام مسوول: نبود تعداد کافی نمایندگی های مجاز مشکل اصلی خدمات پس از فروش است تهران - ایرنا - مدیر مهندسی بازرسی خدمات پس از فروش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: کافی نبودن تعداد و نبود سهولت در دسترسی به نمایندگی های مجاز از جمله معضلات عمده مشتریان خدمات پس از فروش به شمار می آید.


سعید تاجیک روز شنبه در نشستی خبری تصریح کرد: با توجه به نتایج ارزیابی سال 1392 نیمی از شرکت های حوزه خدمات پس از فروش وشبکه نمایندگی های مجاز، قابل کفایت و از پراکنش مناسب برخوردار نبودند.
وی ادامه داد: بر اساس یافته های حاصل از ارزیابی ها وضعیت گارانتی خودروهای داخلی و وارداتی عمدتا با ضوابط قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مطابقت داشته ، اما معضل اصلی مشتریان در این حوزه، عدم پذیرش برخی از ایرادات و نواقص خودرو تحت پوشش گارانتی است.
تاجیک تصریح کرد: در این خصوص لازم است مکانیزمی به منظور نظارت بر صحت اجرای ضوابط گارانتی در شبکه نمایندگی های مجاز به اجرا درآید.
وی همچنین در خصوص خدمات سیار گفت: با توجه به بررسی های به عمل آمده وضعیت خدمات رسانی سیار (امداد خودرو) در اکثر شرکت های عرضه کننده خودرو به جز معدودی شرکت های بزرگتر، متناسب با الزامات قانونی موجود در آئین نامه اجرائی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان نبوده و در حوزه نظارت بر هزینه های مرتبط با خدمات مذکور نیز کنترل موثری صورت نمی گیرد.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات پس از فروش در ادامه این نشست به موضوع تامین قطعات یدکی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از ملزومات اصلی ارائه خدمات مناسب به مشتریان وجود قطعات یدکی است که در این خصوص با توجه به بروز برخی مسایل و مشکلات از قبیل شرایط تحریم در سال 1392 مکانیزم تامین قطعات یدکی با موانعی همراه بود.
تاجیک اضافه کرد: در اکثر شرکت های عرضه کننده خودرو ، تامین قطعات یدکی با تاخیر همراه بوده و مطابق برنامه زمانیندی تعیین شده آن صورت نگرفت.
این مقام مسئول در شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همچنین در خصوص استانداردسازی شبکه نیز گفت: طراحی و پیاده سازی استانداردهای تعمیرگاهی در تدوین الزامات خدمات پس از فروش صنعت خودرو همواره به عنوان خط مشی و هدف تعیین شده است.
وی افزود: با توجه به اجرای چندین دوره ارزیابی براساس این دستورالعمل بسیاری از شرکت های عرضه کننده خودرو (واسطه خدمات پس از فروش) در اجرای این مهم نسبتا موفق عمل کردند، به طوری که الزاماتی نظیر رویه پذیرش تا ترخیص، تشویق و تنبیه نمایندگی های مجاز، نظارت بر نمایندگی ها، اعطا و لغو نمایندگی ها و ... در اغلب شرکت های حوزه خدمات پس از فروش اجرایی شده است.
تاجیک اضافه کرد: خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در چند سال اخیر و بالاخص بعد از شدت گرفتن تحریم ها دچار معضلات اساسی شد که از آن جمله می توان به ناتوانی اکثر شرکت ها در تامین به موقع قطعات یدکی اصلی، عدم ارتباط بسیاری از شرکت های وارد کننده برندهای معتبر با تولید کنندگان اصلی خودرو، عدم پذیرش گارانتی خودروها توسط شرکتهای خارجی، واردات بخش عمده ای از خودروها توسط افراد غیر نمایندگی رسمی، عدم دسترسی شرکت های واردکننده به مستندات و آموزش های تخصصی تعمیرات اشاره کرد.
وی تصریح کرد: اکثر شرکت هایی که خودرو وارد می کنند، رابطه ای با شرکت مادر و اصلی سازنده خودرو ندارند، بنابراین به استانداردهای شرکت سازنده در خصوص خدمات پس از فروش دسترسی ندارند.
به گفته وی در سال 1393 بررسی موضوع واردکنندگان خودرو و رابطه آنها با شرکت سازنده اصلی در دستور کار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار دارد.
اقتصام (3) ** 1574 **1561
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن