تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818860730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگرانی رهبری ناشی از نگرش عمیق ایشان به تاثیر حوزه فرهنگ است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگرانی رهبری ناشی از نگرش عمیق ایشان به تاثیر حوزه فرهنگ است سمنان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی نشانه عمق نگرش ایشان به فرهنگ و تاثیر زیربنایی حوزه فرهنگ است.


ˈمحمدرضا سوقندیˈ روز شنبه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نگرانی ایشان نسبت به وضعیت فرهنگی کشور افزود: باید نسبت به فرهنگ جامعه دغدغه داشته باشیم و بیش از دیگر نهادها مراقب فرهنگ جامعه باشیم.
وی خاطرنشان کرد: دیگر نهادها نیز باید در این زمینه احساس مسوولیت کنند و در حفظ هویت و سلامت فرهنگ جامعه فعال باشند.
وی افزود: گاهی فکر می کنیم بزرگترین مشکل جامعه مسایل اقتصادی است در حالیکه به فرموده مقام معظم رهبری اقتصاد و سیاست در ذیل فرهنگ است و نباید فرهنگ در ذیل آنها قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مقابله با دشمن نیاز به ابزارهای خاص خود دارد، تصریح کرد: اگر روزی ابزار مقابله با دشمن سلاح جنگی بود امروز این جبهه نیاز به سلاح معرفت، استدلال، مطالعه و برنامه ریزی دارد.
سوقندی افزود: مساجد نقش عمده ای در اصلاح جامعه ایفا می کنند و در نقاطی که مساجد فعال هستند ناهنجاری های اجتماعی کمتر است و در جاهایی که فعالیت کمتری دارند آسیب های اجتماعی به مراتب بیشتر است.
وی با اشاره به نقش جوانان در مساجد یکی از مهمترین کارکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد را کادرسازی عناصر جوان و انقلابی عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به ضرورت بازخوانی و رصد امور کانون ها پس از 21 سال اظهار داشت: باید در کانون های فرهنگی و هنری مساجد به جای توسعه کمی به فکر توسعه کیفی و غنی سازی آن باشیم.
وی تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد را نوزایی فرهنگی دانست و افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای احیای نقش واقعی فرهنگی، هنری و تبلیغی مساجد توسط شورای انقلاب فرهنگی تأسیس شده اند.
سوقندی با بیان اینکه بر اساس قانون پنجم توسعه باید یک چهارم مساجد دارای کانون های فرهنگی و هنری باشند افزود: در استان سمنان به این حد رسیده ایم و باید از این پس به دنبال کیفیت کانون ها باشیم.
وی گفت: در حال حاضر کانون ها فرهنگی هنری مساجد باید از اسم به رسم و از نام به مرام بپردازند.
دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان با تأکید بر به روز کردن برنامه های این کانون ها اظهار داشت: می توان با به روز رسانی برنامه کانون های فرهنگی و هنر مساجد، زمینه جذب بیش از پیش قشر جوان و نوجوان را فراهم کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه از ظرفیت و توانمندی مسجد باید برای سالم سازی فرهنگ وهنر بهره برد افزود: برنامه های فرهنگی و هنری کانونهای مساجد باید به سوی تخصصی گرایی حرکت نمایند و آثار فاخر در زمینه فرهنگ و هنراسلامی تولید نمایند.
هجدهم اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است.ک/3
599/608
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن