تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821303137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای بهبود کیفیت تولیدات داخل هزینه کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فاتحي در گفتگو با باشگاه خبر نگاران:
برای بهبود کیفیت تولیدات داخل هزینه کنیم
یک استاد اقتصاد با بیان اینکه باید دید بنزین تولید داخل تا چه حد در آلودگی هوا نقش دارد، گفت: باید با حفظ مزیت نسبی تولید بنزین، برای بهبود کیفیت تولیدات داخل هزینه کنیم.


محمد حسین فاتحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: باید اثر بخشی یک سیاست بصورت کارشناسی و دقیق بررسی شود. اینکه بنزین در آلودگی هوا چقدر تاثیر دارد و هزینه واردات بنزین مقرون بصرفه تر است یا استفاده از سایر سیاستها مانند توسعه حمل و نقل عمومی، باید محاسبه و مبنای تصمیم گیری قرار گیرد.

وی افزود: البته معمولا در این موارد عوامل دیگری نیز در تصمیم گیریها دخیل هستند که باید بصورت شفاف بیان شوند ولی اگر تنها حفظ پاکی هوا و عدم الودگی ان مدنظر باشد باید بصورت دقیق میزان هزینه-فایده طرح بررسی و تصمیم درستی در این باره گرفته شود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: آنچه قطعی بنظر می رسد بصرفه بودن صرف سرمایه های ارزی جهت بهبود کیفیت تولیدات داخلی بجای صرف این هزینه ها برای واردات است. در واقع ما با دست یابی به تکنولوژی تولید بنزین به مزیت نسبی دست یافته ایم که نباید آنرا از دست بدهیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در تصمیم گیری در مورد واردات بنزین باید علاوه بر در نظر گرفتن هزینه های حمل و نقل، بیمه و سایر هزینه ها باید به اشتغالی که تولیدات این صنعت در کشور ایجاد می کند و مزیتهای نسبی  به استراتژیک بودن این محصول برای کشور با توجه به محدودیتها، تحریمها و فشارهای اقتصادی خارجی نیز توجه کرد که با تولید این محصول در داخل این مزیتها نصیب کشور می شود. 

فاتحی در پایان افزود: تاکنون شاید تولید کنندگان داخلی اعم از تولیدکنندگان خودرو و بنزین به هر دلیلی از توجه به تکنولوژی روز در افزایش کیفیت تولیدات غافل بوده اند که منجر به ایجاد قسمتی از آلودگی هوا شده است که صرف هزینه در این جهت می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

انتهاي پيام/






تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن