تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815505646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرستار نامی که هیچ بیماری فراموش نمی کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پرستار نامی که هیچ بیماری فراموش نمی کند بروجرد- ایرنا- اورژانس اولین جایی که بیمار بدحال در هیاهوی آشفتگی و اشک ها و بیقراری های همراهانش آورده می شود و پرستار نخستین کسی است که باید هم براین اوضاع مسلط شود و هم در سریعتا زمان ممکن به وضعیت بیمار رسیدگی کند.


همراهی با روزهای پر درد بیماران و همگام بودن و همراهی با بیمار در روزهای سخت و بیقراری و دادن آرامش و صبوری و مهربانی و از خودگذشتگی از ویژگیهای پرستاران است.
پرستارانی که صبوری و مدارا با بیمار را از همان روزهای آغازینی که وارد دراین شغل می شوند ،پیشه خود می کنند.
ˈبهجت نباتچیˈ رییس نظام پرستاری شهرستان بروجرد در گفت و گو با ایرنا می گوید:اگر می خواهید از حرفه پرستاری بدانید باید یک روز و یا حداقل ساعاتی را در بخش اورژانس سپری کنید.
وی افزود: برخی همراهان بیماران بدحال ، داد وفریادشان از همان ابتدا بلند است که فقط و فقط تمام پرسنل باید حول او و بیمارش حلقه زنند و در غیر این صورت بر بی توجهی و سهل انگاری پرستار نسبت می دهند.
این پرستار اضافه کرد: بیمار چه در لحظه ورودش و چه در حین درمان و چه در ایستگاه پایانی و تسویه و ترخیص تمام مشکلاتی و هر آنچه که باعث ناراحتی اش می شود را یکجا سر پرستار خالی می کند.
وی ادامه می دهد: پرستار هم بنا بر پذیرش اینکه شغلش جز مشاغل سخت است و سختی های این راه را می داند آستانه تحملش بالا رفته و همه این برخوردها که خاص یک روز نیست را تحمل می کند.
نباتچی بخشی از مشکلات را علاوه بر کمبود نیرو، عدم اجرای کامل قانون بهره وری مبنی بر کاهش ساعات کار پرستاران و عدم تعرفه گذاری برای خدمات پرستاری عنوان کرد.
رییس نظام پرستاری شهرستان بروجرد اظهار داشت: کمبود نیرو زمانی بیشتر احساس می شود که در شرایطی که نیروی قدیمی پرستار بازنشسته می شوند نیروی کافی برای پر کردن جای خالی آنها جایگزین نمی شود و این روند هر ساله تکرار می شود.
در همین خصوص ˈصغرا پناهیˈ مسئول دفتر پرستاری شبکه بهداشت و درمان بروجرد در گفت وگو با ایرنا گفت: یکی از آرزوهای ما پرستاران این است که روزی مردم قدردان زحمات پرستاران باشند.
وی افزود: یکی از خواسته های پرستاران که در عین حال یکی از بندهای مهم قانون بهره وری است بازنشستگی با 25 سال سابقه است که تاکنون به دلیل مشکلاتی از جمله نبود نیروی کافی اجرا نشده است.
اینها درددل های پرستارانی است که خود هم تجربه سال ها کار کردن و مراوده با بیمار و همراه بیمار را دارند و هم اینکه اکنون سمت های اجرایی در زمینه پرستاری دارند و نگرانی هایشان حول مشکلات و خواسته و داشته و نداشته های پرستاران می چرخد.
دکتر ˈمحسن صیرفیˈ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد در گفت و گو با ایرنا گفت: شهرستان بروجرد هم اکنون 30 درصد از نیاز واقعی نیروی پرستار کمبود دارد.
وی با بیان اینکه پر کردن یک جای خالی در شغل پرستاری با جایگزینی یک نیرو امکان پذیر نیست گفت: پر کردن جای خالی یک پرستار بر خلاف همه بخش های دیگر نیازمند تامین پنج نیرو است.
همه ساله سالروز ولادت حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار گرامی داشته می شود و فرصتی می شود تا یادی از پرستارنی شود که حتما هر کدام از ما در طول سال با آنها در بیمارستان ها و مراکز درمانی و درمانگاهها خوب و یا بد برخورد داشته ایم.
جمعه 16 اسفند ماه برابر با سالروز ولادت حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار نام گذاری شده است.
1920
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن