تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802631161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه دولت ها نسبت به مسائل فرهنگی بی توجه و کم توجه بوده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس : همه دولت ها نسبت به مسائل فرهنگی بی توجه و کم توجه بوده اند گرگان - سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام دولت‎ ها نسبت به مسائل فرهنگی بی ‎توجهی کردند و در دوره اصولگرایی هم که به موضوع فرهنگی توجه شد، بیشترین توجه به مسائل سخت افزاری فرهنگی بود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ˈسیدعلی طاهریˈ شب گذشته در گفت و گو با خبرنگاران افزود: البته ساخت مساجد و ساخت حوزه‎ های علمیه به نسبت بد نبود، اما در بخش نرم ‎افزاری که باید بودجه در اختیارش قرار می‎ گرفت، که کار فرهنگی انجام شود، بسیار ضعیف عمل شد.
به گفته وی، امروز هم شرایط به همین منوال است و زمانی که مشکل اقتصادی پیش می‎ آید از بودجه فرهنگی زده می‎شود.
وی با اشاره به این که توقع ما این است، با توجه به این که نظام ما اسلامی است کارهای فرهنگی در آن تقویت شود، تصریح کرد: برای نمونه در زمینه مسجد، اگر بخواهیم برای هر یک هزار نفر یک مسجد داشته باشیم اکنون 10 هزار مسجد کم داریم و آیا می ‎توانیم انتظار داشته باشیم که با وضع اقتصادی موجود از مردم انتظار داشته باشیم بیایند و مسجد بسازند؟ بلکه انتظار است نظام در این حوزه که دارای وظایفی می باشد، وارد عمل شود.
وی ادامه داد: طرحی را هم در کمیسیون فرهنگی در حال پیگیری هستیم که موضوع ساماندهی مساجد می باشد، که اگر به نتیجه برسد تکلیف ساخت، نظارت، تجهیز و نگهداری مساجد هم مشخص شود که بر عهده کدام دستگاه است.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال جاری تنها پنج درصد مصوبه قطعی بودجه فرهنگی تخصیص داده شد که امید داریم با توجه به این که سال 93 بودجه فرهنگی نسب به سال 92 کاهش داشته، اما در بخش تخصیص بیشتر اختصاص داده شود.
طاهری گفت: یک ماه پیش از آن که دولت لایحه بودجه را به مجلس بیاورد، کمیسیون فرهنگی، معاون برنامه ‎ریزی رئیس جمهور (نوبخت) را دعوت کرد و در جلسه صحبت ‎های زیادی در خصوص افزایش تخصیص بودجه فرهنگی انجام شد.
وی یادآور شد: برای مثال مصوبه قرآنی از 300 میلیاردی که مصوبه قطعی است 15 میلیارد تا به الان اختصاص داده شده که این یعنی تنها پنج درصد از مصوبه قطعی و آقای نوبخت قول داد که سال آینده تخصیص بالاتر برود که این وعده خوبی است که امیدواریم این محقق شود.
وی اظهار کرد: اگر چه بودجه فرهنگی در سال آینده نسبت به سال جاری رشدی نداشته، بلکه حتی در مواردی کاهش مشاهده می شود و اگر در بخشی از قسمت ها هم رشدی داشته خیلی اندک بوده اگر تخصیص بودجه بالاتر برود می‎ توانیم امیدوار باشیم که سال آتی، سال فرهنگی باشد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص این که آیا تلاش و دفاع نمایندگان در خصوص بودجه‎ های فرهنگی مناسب بوده است یا خیر گفت: خیر، بلکه از نمایندگان انتظار بیشتر از این ها می باشد.
طاهری در ادامه این جلسه در خصوص این که برخی روزنامه ها و سایت های همسو انتقاداتی به صدا و سیما داشته اند، خاطرنشان کرد: صدا و سیما وزارتخانه دولت نیست، قانون اساسی از روز اول برای آنکه دولت ‎ها و قوای سه ‎گانه صدا و سیما را در سلطه خودشان قرار ندهند صدا و سیما را از قوای سه ‎گانه جدا کرده که رییس را آن رهبر معظم انقلاب مشخص می کند، اما نظارت با قوای سه گانه است و در واقع قانون خواسته که صدا و سیما تنها زیر سلطه یک وزارتخانه نباشد.
به گفته وی، برخی انتظار دارند که صدا و سیما یکی از وزارتخانه ‎های دولت شود که این انتظار و تصور غلطی است و خلاف قانون اساسی می باشد.
وی ادامه داد: ما نمی‎ گوییم صدا و سیما ضعف ندارد اما اگر ضعفی هم وجود دارد باید از طریق نظارت بر صدا و سیما برطرف شود.
وی تصریح کرد: انتظار ما از کسانی که به بهانه حمایت از دولت به صدا و سیما فشار می ‎آورند این است که دست از این امر خلاف قانون بردارند.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص رفع فیلترینگ شبکه های اجتماعی (فیسبوک) گفت: قانون مشخص کرده که در این زمینه چه کسی تصمیم گیری می کند که این کار در واقع بر عهده کمیته فیلترینگ می باشد و تا مدامی که این قانون وجود دارد، هیچ کس حتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حق اظهار نظری در این خصوص ندارد.
به گفته طاهری، البته در این خصوص و اظهار نظرها وزیر کمیسیون فرهنگی مجلس سئوالاتی را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده که وی باید پاسخگوی این مسائل باشد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه و کمک مجلس و این کمیسیون به کاروان های راهیان نور گفت: برای این کار عظیم و ارزشمند فرهنگی مجلس بودجه ای را در نظر گرفته، اما با توجه به استقبال مردم و جوانان این میزان بودجه کفاف این همه استقبال را نمی دهد.
طاهری تاکید کرد: اما در حد بضاعت خود بودجه ای در اختصاص دادیم ضمن آن که انتظار داریم دستگاه های متولی و خیرین نیز در این خصوص ورود کنند و آموزش و پرورش هم که بودجه ای در این زمینه به آن اختصاص داده شده را باید صرف این کار نماید و سپاه هم بودجه اش براساس بودجه مصوبه مجلس می باشد.
وی در خصوص عدم تخصیص بودجه بسته فرهنگی سفرهای هیات دولت دهم گفت: به نظر می آید راه و ساز و کار اختصاص آن اصلا درست نبود و با توجه به این که حلقه انحراف به دولت نزدیک بود، مجلس برای آن که این بودجه به سمت کارها و برنامه های این حلقه نرود، جلوی آن را گرفت.
7467/579
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن