تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814799564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهبود رابطه پدر و نوزاد


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
بهبود رابطه پدر و نوزاد تمام پدرها دوست دارند رابطه نزدیکی با کودک شان داشته باشند، اما پیدا کردن نقشی برای پدران در زندگی نوزاد کار ساده ای نیست.

1. به آن‌ها فضایی مختص خودشان را بدهید
 بعد از 9 ماه بارداری و سپس مواظبت تقریباً تمام روز از او طبیعی است که فکر کنید شما در هر موردی بهتر از همسرتان می‌دانید که چه کار باید کنید، اما باید بدانید قرار نیست همسرتان مثل شما باشد. والدین به شیوه متفاوتی با نوزادشان رابطه برقرار می‌کنند و نوزاد از این تفاوت لذت می‌برد.
 لازم نیست دائم دور همسرتان پرسه بزنید و آماده باشید تا هر وقت کودکتان شروع به نق زدن کرد، او را از همسرتان بگیرید. شاید به ویژه زمانی که نتواند او را سریع ساکت کند، وسوسه شوید که دخالت کنید. اما با این کار اعتماد به نفس او را تضعیف می‌کنید، کودکتان به اینکه پدرش او را ساکت کند، عادت نخواهد کرد و خودتان نیز یک لحظه آسایش نخواهید داشت. پس اجازه بدهید خودشان مشکل را حل کنند. شاید از اینکه چطور بدون کمک شما توانست او را ساکت کند، تعجب کنید.
 با فرصت دادن به او و عدم دخالت، همسرتان شیوه‌های خودش را برای حل مشکل پیدا خواهد کرد، مانند سوار کردن بچه در ماشین و یا خواندن یک ترانه مخصوص. مادر یکی از بیماران توضیح می‌داد: «یک شب که از خواب بیدار شدم دیدم همسرم پشت کامپیو‌تر نشسته و به موسیقی گوش می‌دهد و پسرم هم با آهنگ بالا و پایین می‌رود». مادر دیگری می‌گفت: «همسرم با رقصش مشهور شده بود. دوقولو‌هایمان را به طبقه پایین می‌برد و با سی دی مورد علاقه‌اش در اتاق نشیمن برایشان می‌رقصید. سال‌ها بعد هنوز هم این ترانه‌ها سریع آن‌ها را آرام می‌کند. به این ترانه‌ها ترانه‌های بابا می‌گوییم.»
2. به آن‌ها کمک کنید تا به هم نزدیک‌تر شوند
 با هم به خرید بروید و یک نوار حمل کودک بخرید تا نوزادتان به پدرش نزیدکتر شود. سپس او را تشویق کنید که بیشتر مواقع آن را بپوشد و نوزادتان را در آن قرار دهد. این نزدیکی فیزیکی راه بسیار طبیعی برای صمیمی شدن این دو با یکدیگر خواهد بود، علاوه بر آن مزیت دیگری که دارد، این است که دست‌هایش آزاد بوده و می‌تواند ظرف‌ها را نیز بشوید!
 این کار در پایان روز که کودکان تمام سنین مستعد نق زدن و آشفته شدن هستند، بسیار کمکتان می‌کند. در این زمان پدر می‌تواند واقعاً بدرخشد. او می‌تواند کودک را در کریر قرار داده و برای صمیمی شدن با او و ورزش کردن در اطراف خانه قدم بزند و شما هم می‌توانید چرت بزنید یا به خودتان برسید.
3. با تعویض پوشک شروع کنید
 در چند سال اول کودکتان هزاران بار نیاز به تعویض پوشک خواهد داشت. چطور است از این زمان استفاده کنیم؟ حتی تعویض چند پوشک در روز بهترین فرصت برای برقراری رابطه با همدیگر است. همسرتان را تشویق کنید تا تعویض پوشک را کار جالبی بداند نه یک کار کثیف. اگر او را به خاطر غلط انجام دادن کارش مسخره نکنید، موفق‌تر خواهید بود. شاید اولش کمی شلخته کار کند اما خیلی زود یاد خواهد گرفت.
4. زمان شیر دادن و خواب را باهم تقسیم کنید
 اگر هم شیر خودتان را به او می‌دهید و هم از شیر خشک استفاده می‌کنید، پدرش را تشویق کنید که بیشتر اوقات وظیفه شیر دادن به او را به عهده بگیرد. اگر کودکتان فقط شیر خشک مصرف می‌کند، سعی کنید به طور مساوی این وظیفه را میان خودتان تقسیم کنید.
 سپس به او یاد آوری کنید که هنگام شیر دادن نباید (یا حداقل همیشه نباید) نوزاد و شیشه شیر را در یک دستش بگیرد و با دست دیگرش روزنامه بخواند یا کانال عوض کند. اجازه بدهید که ببیند کمی ارتباط چشمی و گفتگو (حتی یک شعر بی‌معنی یا چرت و پرت) می‌تواند مفید باشد.
 حتی اگر نوزادتان فقط از شیر مادر تغذیه می‌کند، همسرتان می‌تواند در این کار شرکت کند و کارهای پایانی را انجام دهد. وقتی شیرش را خورد، همسرتان می‌تواند چند دقیقه او را نگهدارد تا آروغ بزند یا وقتی شیرش را خورد و خواب آلود شد، او را از سینه‌تان جدا کرده و در آغوش همسرتان قرار دهید. وقتی نوزاد عادت کند که پدرش او را بخواباند به احتمال زیاد نیمه شب که از خواب بیدار شود نیز می‌پذیرد که پدرش او را بخواباند. در آینده هم وقتی اسباب بازی مورد علاقه‌اش را گم کرد و یا به زمین خورد و زانویش خراش برداشت با پدرش راحت خواهد بود.
5. شیف شبانه را به پدر نیز واگذار کنید
 بیایید صادق باشیم: هر قدر هم که خسته باشید، نمی‌توانید به راحتی پدری را که روز‌ها سر کار می‌رود متقاعد کنید که شب را با نوزادش بیدار بماند، مخصوصا اگر که خانه دار باشید. پس اگر می‌تواند بدون اینکه از سر جایش بلند شود او را ساکت کند، این کار را انجام دهد. رُزا مادر یکی از کودکان می‌گوید: بعد از اینکه شب شیرش را می‌دهم، همسرم بلند می‌شود و با استفاده از شانه‌های جادویی‌اش کمک می‌کند که آروغ بزند. اگر همسرتان در طول هفته شب‌ها کمکتان نمی‌کند، سعی کنید به جای آن آخر هفته شیفت شبانه را به او واگذار کنید. پیدا کردن راه حل ارزش تلاش کردن را دارد. به علاوه آرامش و سکوت شبانه زمان خوبی است که پدر و فرزند با هم ارتباط برقرار کنند، حتی اگر هردوشان نیمه بیدار باشند.parsegard.com

چهارشنبه 14 اسفند 1392 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن