تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820635875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاک پشت ویلچری تا مرغ ۱۴ میلیونی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: لاک پشت ویلچری تا مرغ ۱۴ میلیونی


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۱۳ اسفند ۱۳۹۲؛ پرجمعیت ترین جزیره جهان/تندیس سنگی شاپور اول ساسانی/راه رفتن یک بودایی روی آتش/کشف جنگل ۵۰۰۰ ساله/لاک پشت با پاهای چرخ دار!/ موجودی با ۱۷ هزار پا... پرجمعیت ترین جزیره جهان (متراکم ترین)

پرجمعیت ترین جزیره جهان
ژ
جزیره سانتا کروزدل در نزدیکی کشور کلمبیا، جزیره ای است که تمامی مساحت آن با خانه های یک طبقه ای پر شده و در آن 90 خانه با 700 نفر جمعیت که شغل تمامی سکنه آن ماهیگیری است، قرار دارد.
بیشتر...

تندیس سنگی شاپور اول ساسانی

تندیس سنگی شاپور اول ساسانی

در 6 کیلومتری شمال شهر تاریخی بیشاپور در شهرستان کازرون و استان فارس، در سمت چپ و در ارتفاع 800 متری بر سینه کوه شمالی، غار نسبتاً بزرگی وجود دارد که به دلیل وجود تندیس سنگی شاپور اول ساسانی درون آن به این نام معروف شده است. در ابتدای غار، تندیس عظیم شاپور اول، به ارتفاع 7 متر، عرض شانه 2 متر و وزن تقریبی 30 تن قرار گرفته است. این اثر که از شاهکارهای هنر ساسانی می باشد از ستون سنگی تراشیده شده و بزرگترین تندیس سنگی ایران باستان است.
بیشتر...

راه رفتن یک بودایی (ژاپنی) روی آتش

راه رفتن یک بودایی روی آتش

بیشتر...

کشف جنگل 5000 ساله

کشف جنگل 5000 ساله

 در هفته‌های اخیر در انگلستان طوفان و بادهای شدید که تا ۱۵۰ کیلومتر در ساعت بود موجب کشف بزرگی شد. در امتداد ساحل «گاردین بی» باستان شناسان «راس کوک» و «دیانا گروم» از کمیسیون سلطنتی و تاریخی، بقایای یک جنگل قدیمی ۵۰۰۰ ساله را کشف کردند و تنه‌های متعدد درخت غان، بلوط، کاج و توسکا را شناسایی کردند. این باد شدید چند روز در ساحل وزید و هزاران شن و ماسه را جابجا کرد تا این جنگل باستانی احیا شد.«فرانک هاوی» رئیس تیم گفت: به نظر می‌رسد این جنگل خیلی وسیع بوده و در ۴ یا ۵ هزار سال پیش منطقه گرم‌تر از امروز بوده و وسعت آن احتمالا ۳۰ کیلومتر بوده است. سطح دریا بالا آمده و جنگل را با لایه نازک ذغال سنگ پوشانده و رشد گیاهان و درختان کهن متوقف شده است که تماما محبوس شده‌اند.
باستان شناسان در نزدیکی این محل پل‌های چوبی نیز پیدا کرده‌اند. ما گونه‌هایی از این مواد را جمع‌آوری کرده‌ایم و بسیاری از این فسیل‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت. ما باید برای شناسایی قدمت دقیق این پل و در مورد تاریخ جنگل فراموش شده تحقیقاتی به عمل آوریم.
بیشتر...

لاک پشت با پاهای چرخ دار! (دست های چرخ دار!)

لاک پشت با پاهای چرخ دار!

این لاک پشت که در جریان خواب زمستانی با حمله موش ها روبه رو شده بود، به خاطر از دست دادن پاهایش (دست هایش!) مدت ها در گوشه خانه صاحب خود در همپشایر انگلیس بی حرکت مانده بود.
صاحب نوجوان این لاک پشت که از دیدن انزوای این حیوان رنج می برد و پس از روزها، به فکر چاره ای افتاد و با بازکردن چرخ های ماشین کنترلی اش و بستن آنها به پاهای معلول این لاک پشت امکان حرکت را برای آن فراهم کرد. این لاک پشت به محض قرار گرفتن روی زمین با پاهای تازه اش شروع به حرکت کرد و حتی سرعتش نسبت به قبل افزایش هم یافت. این چرخ ها به شیوه ای ماهرانه به لاک زیرین این لاک پشت پیچ شده و اصلا آسیبی به بدن حیوان نمی رساند.
بیشتر...

 موجودی با ۱۷ هزار پا

 موجودی با ۱۷ هزار پا

محققان حشره شناسی موفق به کشف مجدد پادارترین موجود جهان در منطقه‌ای در کالیفرنیای شمالی شده‌اند. هزارپای سفید از سال ۱۹۲۸ میلادی تاکنون مشاهده نشده بود و محققان تصور میکردند که این موجود منقرض شده است.اما گروهی از محققان حشره شناسی کالج همپدن- سیدنی و دانشگاه اوبورن به سرپرستی پاول مارک در تحقیقات خود در منطقه سیلیکون ولی، تعدادی از این موجودات را چسبیده به تخته سنگ‌ها در عمق ۱۰ تا ۱۵ سانتی متری خاک شناسایی کردند.کار جمع‌ آوری پادارترین موجود جهان از سال ۲۰۰۶ میلادی در این منطقه آغاز و محققان ظرف سه سال موفق به یافتن ۱۷ هزارپای سفید با سنین متفاوت شدند که نتایج این کشف به تازگی منتشر شده است.طول بدن این موجود یک تا سه سانتی متر است و نوع ماده دارای ۷۵۰ پا و نوع نر نیز ۵۵۰ پا دارد. اسکلت شفاف، یک عضو آنتن مانند بر روی سر و پرزهایی برای تولید ابریشم به منظور چسبیدن به تخته سنگ‌ها از دیگر ویژگی‌های این هزارپا محسوب می‌شود.
بیشتر...


عرضه نازک ترین تلفن هوشمند جهان

عرضه نازک ترین تلفن هوشمند جهان

شرکت چینی Gionee نازک ترین تلفن هوشمند جهان را عرضه کرده است. در حالی که سامسونگ به عنوان پرچم دار عرضه تلفن های هوشمند در جهان، در سال جاری نتوانست پیشرفت قابل توجهی را در زمینه طراحی گوشی تلفن داشته باشد و مردم را شگفت زده کند، شرکت های چینی توانسته اند گام های مهمی را در زمینه طراحی بردارند. شرکت چینی Gionee گوشی جدید به نام Elife S5.5 را با قاب نازک فلزی 5.5 میلی متری عرضه کرده است.این گوشی دارای پردازشگر هشت هسته ای 1.7GHz ، باتری 2,300mAh و یک نمایشگر فوق LED آلی هزار و 920 در هزار و 80 پیکسلی است. در حالی که بازدید کنندگان این گوشی ، از چگونگی تعبیه این ویژگی ها در این دستگاه تلفن باریک شگفت زده شده اند اما شرکت Gionee توانست رقیب هم وطن خود یعنی مدل Ascend P6 شرکت هواوی را که 6.14 میلی متر ضخامت دارد از نظر باریکی شکست دهد. این تلفن هوشمند باریک و بسیار سبک وزن دارای سیستم عامل اندروید 4.2 است.
بیشتر...

خرید مرغ 14 میلیون تومانی

خرید مرغ 14 میلیون تومانی

این مزایده که در نوع خود اولین بود و در آن انواع نادری از مرغ ها به مزایده گذاشته شد، یک قطعه مرغ به قیمت ۱۶ هزار ریال عربستان (نزدیک به ۱۴ میلیون تومان) به فروش رفت که قیمت این مرغ همه را شوکه کرد. در این مزایده، معاملات قابل توجهی با مبالغ ۷۵۰۰ ریال تا ۱۶۵۰۰ ریال عربستان انجام شد و مجموع مبالغ فروش به ۹۲۵۰۰ ریال رسید.در اولین مسابقه "مرغ های زیبا"، تعدادی از افرادی که در زمینه پرورش این نوع از مرغ ها فعالیت دارند، شرکت داشتند. هدف از برگزاری چنین مسابقاتی، گرد هم آوردن افرادی است که به پرورش انواع مرغ ها و پرندگان کمیاب مشغول هستند.
  بیشتر...








 


سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن