تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819408852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش آموزان رودان طلیعه بندگی را جشن گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دانش آموزان رودان طلیعه بندگی را جشن گرفتند رودان- ایرنا- در طلیعه یازدهمین روز از اسفند ماه 500غنچه نوشکفته بوستان ایمان و معنویت در سالن پیامبر اعظم (ص) رودان گرد هم آمدند و از راه رسیدنˈ بهار بلوغˈ، ˈطلیعه بندگیˈ و ورود به سن تکلیف شرعی خود را جشن گرفتند.


به گزارش یکشنبه ایرناˈ دانش آموزان رودانی در این روز بزرگ؛ سجاده های خود را در شرقی ترین ضلع جهان رو به قبله گسترانیدند و با اقامه نماز در صفوف زیبا و به هم فشرده؛ تمرین و مشق عبودیت و بندگی خالق زیبایی ها؛ کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش رودان در حاشیه این آیین معنوی در گفت و گو با ایرناˈ با اشاره به جایگاه و اهمیت جشن تکلیف بعنوان یکی از مهم ترین وقایع و ماندگار ترین خاطرات در زندگی افراد؛ آموزش و تبیین مسایل اعتقادی و دینی پس از رسیدن به سن تکلیف را از اهداف برگزاری جشن عبادت در مدارس برشمرد.
عبدالله عبدی بحرینی افزود: در این آیین سرشار از نور و معنویت؛ مسایل دینی و اعتقادی برای غنچه های نوشکفته باغ ایمان و معرفت؛ تبیین و آنان بیش از پیش با وظایف و تکالیف شرعی خود آشنا شدند.
وی با تبریک این رویداد بزرگ به غنچه های نوشکفته بوستان ایمان؛ تنها راه رسیدن به قرب الهی، هدایت، کمال، نجات و مصونیت بشریت از هواهای نفسانی، رذایل و ناپاکی ها را در گرو اطاعت از پروردگار و عمل به فرامین و دستورات نورانی، هدایتگر و شفابخش قرآن کریم دانست.
بحرینی با تاکید بر اینکه عمل به دستورات این کتاب آسمانی یک واجب شرعی است و باید این مهم؛ مورد توجه همگان قرار بگیرد؛ بیان کرد: امروزه برخی؛ تنها به خواندن قرآن اکتفا کرده و به تدبر، تعمق و تأمل در مضامین و آموزه های هدایتگر کلام وحی و عمل به آن؛ توجه چندانی ندارند.
وی تدبر در آیات وحی را موجب نورانی شدن دل ها دانست و اظهار کرد: زمانی انسان به آرامش، سعادت و کمال می رسد که قرآن به معنای واقعی؛ بعنوان الگو و سرمشق زندگی فردی و اجتماعی افراد قرار بگیرد.
بحرینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و اهمیت عفاف و حجاب در مصونیت و حفظ سلامت روحی، روانی و فکری جامعه؛ از حفظ حجاب، عفاف و انجام فرایض دینی واجب؛ بعنوان مهمترین تکلیف و رسالت، گل های تازه شکفته بوستان ایمان و معرفت یاد کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش رودان با اشاره به تاکید قرآن بر رعایت حجاب و عفاف در زنان؛ از دختران محجبه بعنوان گنجینه های با ارزش یاد کرد و افزود: در آیات قرآن؛ از حجاب بعنوان ارزند ه ترین گوهر وجودی بانوان یاد شده که رعایت آن؛ موجب مصونیت آنان از آسیب ها و نگاه های حرام و ناپاک می شود.
بحرینی در پایان با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه باورهای اعتقادی مردم بویژه نسل جوان خاطر نشان کرد: امروز دشمن برای نابودی نسل جوان، دام های گسترده ای را از طریق ماهواره ها، فیلم ها و رسانه های مختلف گسترانیده و در این میان عفت و حیای زنان و دختران را نشانه گرفته که تنها با ایمان به خدا و رعایت عفاف و حجاب می توان از این بلایا رهایی یافت و سلامت روحی و روانی خود و جامعه را تضمین کرد.
آیین معنوی و نورانی از راه رسیدنˈبهار بلوغˈ و ˈطلیعه بندگیˈ 500 دانش آموز حوزه آبنما تا برنطین و بیکاه همزمان با یازدهمین روز از اسفند ماه در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار و گل های نوشکفته بوستان ایمان و معرفت؛ ورود به سن تکلیف شرعی خود را جشن گرفتند.
گفتنی است: همزمان با بیست و نهمین روز از بهمن ماه نیز 400 نفر از دانش آموزان 9 ساله رودانی از راه رسیدنˈ بهار بلوغˈ، ˈطلیعه بندگیˈ و ورود به سن تکلیف شرعی خود را جشن گرفتند. ک/3
7196/668
انتهای پیام /*




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن