تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819217057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیوه های تربیتی متکی بر تهدید و تحمیل ثمر بخش نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شیوه های تربیتی متکی بر تهدید و تحمیل ثمر بخش نیست بروجرد- ایرنا- امام جمعه شهرستان بروجرد گفت: شیوه ها ی تربیتی که متوسل به تهدید و تحمیل و اجبار و ارعاب می شوند به هیچ وجه نتیجه بخش نیست و مربیان امور تربیتی نباید چنین شیوه هایی را در پیش گیرند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈحسن ترابیˈ روز یکشنبه در جلسه بزرگداشت سالروز تاسیس امور تربیتی گفت: به کارگیری شیوه های تربیتی متکی به اجبار و تهدید شیوه ای ناموفق است و نمی تواند دگرگونی مطلوبی در دانش آموزان و نونهالان و نوجوانان ایجاد کند.
وی گفت: به کار گیری شیوه های تربیتی مبتنی بر زور و اجبار نه تنها نوعی اهانت به دانش آموز است بلکه اثر بخشی آن نیز تنها تا زمان به کارگیری همان اجبار است و در غیر اینصورت به فراموشی سپرده می شود.
حجت الاسلام ترابی با تاکید بر اینکه با سخنرانی و پند و نصیحت نمی توان تربیت صحیحی را در فراگیر ایجاد کرد گفت: آنچه بیشتر از سخن و حرف مربی بر دانش آموز تاثیر گذار است عمل و رفتار مربی است و به عبارتی مربی باید خود تربیت شده و هدایت شده باشد.
امام جمعه شهرستان بروجرد اظهار داشت: چنانچه گفتار مربی با کردار و رفتار او متفاوت باشد بدون شک شیوه تربیتی و برنامه تربیتی که او در پیش می گیرد نیز با شکست مواجه می شود.
حجت الاسلام ترابی گفت: آنچه که باید در شیوه های تربیتی بیشتر از هر چیز دیگری مورد توجه قرار گیرد ایجاد شوق و اشتیاق در دانش آموزان و نونهالان برای انجام کارهای نیک و پسندیده است.
وی با اشاره به اینکه پیامبران و انبیاء الهی نیز در شیوه های خود در دعوت به کارهای نیک از شیوه بشارت و مژده دادن و نوید دادن استفاده می کرده اند گفت: آنها با ایجاد شوق و تشویق در بین مردم آنها را به جهاد دعوت می کردند به گونه ای که مردم خود با میل خودشان برای دفاع از یک ارزش حاضر بودند جان خود را هم نثار کنند.
حجت الاسلام ترابی با اشاره به اینکه ایجاد شوق و اشتیاق هم باید مبتنی بر عقل و در نظر گرفتن قدرت تشخیص باشد گفت: شیوه تربیتی که از راه ایجاد میل و اشتیاق همراه با تعقل باشد شیوه ای قرآنی و دینی محسوب می شود.
وی گفت: باید همواره این ایجاد شوق در دانش آموزان و متربیان همراه با قدرت تشخیص و اندیشه باشد و با ترویج خرافات و باورهای بی پایه و اساس و موهومات ، ترویج دین امکان پذیر نیست.
امام جمعه شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه تربیت اسلامی همواره یکی از دغدغه های خانواده های علاقه مند به دین است گفت: تربیت به معنی ایجاد هر گونه دگرگونی مطلوب است و پیامبران و انبیاء الهی در طول تاریخ رسالت مهم شان ایجاد این نوع از دگرگونی در انسان بوده است.
وی افزود: برای رسیدن به این هدف باید استعدادها و خواسته های انسان مورد توجه دقیق قرار گیرد و تربیت نیز بر اساس همان خواسته و تمایلات صورت گیرد.
حجت الاسلام ترابی با تاکید بر نقش و اهمیت تربیت در دوران کودکی گفت: برای داشتن یک جامعه توسعه یافته بخصوص در بعد توسعه انسانی، باید برنامه های تربیتی را بر کودکان و نونهالان متمرکز کرد و باید تلاش کرد از همان سنین کودکی کودکان و نوجوانان را برای اهداف مطلب دینی و اسلامی و قرآنی تربیت کرد.
1920/630
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن