تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819726041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران - ایرنا - «سیاست جدید برای قیمت خودرو» و «پوتین به دنبال دخالت نظامی در اوکراین» موضوع های صفحه نخست روزنامه دنیای اقتصاد در روز یکشنبه است.


این روزنامه تیتر یک را به موضوع سیاست جدید برای قیمت خودرو اختصاص داد و نوشت: در روزهایی که بازار خودرو ایران رکودی توام با گرانی را تجربه می کند، گویا شورای رقابت چندان عجله ای برای بستن پرونده «قیمت گذاری خودرو» ندارد.
این شورا در دولت قبل پر و بال گرفت و «قیمت گذاری خودرو» به یکی از وظایف اصلی آن تبدیل شد، اما چارچوب آن در دولت جدید نیز حفظ شد و تعیین قیمت خودروهای داخلی همچنان بر عهده آن قرار گرفت.
در دوره ریاست جمشید پژویان، شورا فرمولی را برای قیمت گذاری خودرو تعیین کرد، اما حالا رضا شیوا رییس جدید شورا از لزوم بازنگری در این فرمول می گوید.
پوتین به دنبال دخالت نظامی در اوکراین تیتر دیگر این روزنامه است. وضعیت اوکراین دیگر در چند سطر قابل توصیف نیست؛ از سویی جمعه شب با برگزاری جلسه شورای امنیت، کشورهای این شورا خواستار بازگشت آرامش به این کشور بحران زده شدند و از طرفین دیگر خواستند تا مانع جنگ و خونریزی شوند، همزمان اما سی ان ان می نویسد که رهبر «شبه جزیره کریمه» از پوتین خواسته است که به این منطقه کمک کند تا این منطقه به دست مخالفان نیفتد.
ولادیمر پوتین رییس جمهوری روسیه از مجلس علیای این کشور خواست تا مجوز استفاده از نیروی نظامی در اوکراین را صادر کند.
این امر پس از بحث و گفت وگو در مجلس علیا و مجلس دوما برای با ثبات کردن اوضاع در شبه جزیره کریمه در اوکراین صورت می گیرد.
پارلمان این کشور نیز با اکثریت آرا با این درخواست موافقت کرد.
روزنامه دنیای اقتصاد به موضوع فرصت های سرمایه گذاری 93 پرداخت و نوشت: همایش
«بررسی فرصت های سرمایه گذاری در سال 1393» با حضور کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی برگزار شد.
در این همایش که به گفته «دنیای اقتصاد» با هدف بررسی بازدهی و چالش های آتی بازارهای سرمایه گذاری برگزار شده بود، کارشناسان اقتصادی همچون حسین عبده تبریزی، طهماسب مظاهری و کمال سیدعلی، نکاتی را در خصوص بازارهای پول، طلا، ارز، مسکن و بورس و همچنین تحلیل شرایط کلان اقتصاد کشور ارایه کردند.
شرکت کنندگان همچنین با بررسی جهت گیری های اقتصادی دولت در سال آینده، آثار سیاست های احتمالی بر بازارهای کلیدی کشور را بررسی کردند.
نارسایی عمدی در مالیات مسکن تیتر دیگر این روزنامه است. رییس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس درباره آنچه «نواقص اساسی» در مصوبه اخذ مالیات از خانه های خالی عنوان می شود، گفت: مالیات معادل 5/4درصد اجاره بهای سالیانه آپارتمان های خالی، صرفا برای شروع برخورد حقوقی با پدیده احتکار مسکن، وضع شده است و چون مجلس دنبال ایجاد شوک ناگهانی در قیمت مسکن و کاهش انگیزه در سازنده ها نیست، این رقم را پایین تعیین کرده است.
نماینده مجلس درباره سه نوع نارسایی در مالیات مصوب بر خانه های خالی، ضمن قبول اشکالات افزود: در دنیا تا 40درصد قیمت خانه های خالی مالیات می گیرند، ما نیز بعد از یکسال این نرخ مالیاتی را افزایش می دهیم.
روزنامه دنیای اقتصاد عنوان آمادگی برای تنظیم بازار شب عید را بازتاب داد. دبیر کل خانه کشاورز گفت: در حال حاضر همه تمهیدات برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی در ایام نوروز اندیشیده شده و به نظر می رسد در این رابطه مشکلی وجود نداشته باشد. عیسی کلانتری افزود: گرچه قانون انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی یا همان قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی که در دولت به تصویب رسیده هنوز ابلاغ نشده، اما وظایف، اعتبارات و امکانات اجرای این قانون در حال انتقال به وزارت جهاد کشاورزی است و براین اساس هر دو وزارتخانه موظف هستند پیگیر مسائل مربوط به تنظیم بازار شب عید باشند.
وی ادامه داد: به نظر نمی رسد مشکلی برای تنظیم این بازار به وجود آید، چرا که ذخایر انواع محصولات کشاورزی اعم از میوه و تره بار تا انواع محصولات پروتئینی مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ و ... به اندازه کافی وجود دارد.
**2002**9131
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن