تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819640814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرد و نان سفید، ارزش غذایی مناسب ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آرد و نان سفید، ارزش غذایی مناسب ندارند مشهد - ایرنا - عضو هیات مدیره شرکت آرد قدس رضوی گفت: آرد و نان سفید، ارزش غذایی مناسب ندارند.


ˈسید علی اکبر موذنˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بسیاری از آرد و نانهای بسیار سفید و روشن فاقد ارزش غذایی لازم و عامل بسیاری از بیماریهای گوارشی و تغذیه ای هستند و تاثیر زیاد در اتلاف منابع ملی و افزایش هزینه های تولید دارند.
وی گفت: نان سبوس دار از جمله مواد غذایی است که امروزه در سفره ایرانیان به اندازه کافی مشاهده نمی شود و این امر علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست ازنظر بهداشت و سلامت نیز نگران کننده می باشد.
وی اظهار داشت: مسوولان و مراجع ذیربط باید در فراهم کردن شرایط لازم برای جلوگیری یا کاهش درصد سبوس گیری از آرد مصرفی در تهیه نان بیش از پیش تلاش کنند.
او اظهار داشت: قوت غالب ایرانیان، نان است و نان مرغوب، بهداشتی و با ارزش غذایی مناسب شرایطی دارد که یکی از موارد لازم در این زمینه وجود سبوس در آن می باشد.
وی با اشاره به مزایای نان سبوس دار گفت: بهبود و ارتقای ارزش غذایی و سطح سلامت و ایمنی غذایی جامعه، تاثیر در کاهش بیماریهای گوارشی، کاهش چاقی، جلوگیری از دیابت و بیماریهای سنگ کلیه و صفرا و کاهش روماتیسم های مفصلی دارد.
وی وجود منبع غنی ویتامین های گروه ب و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم، افزایش ارزش تغذیه ای، جبران آهن و افزایش درصد ویتامینها، بهبود طعم و مزه، افزایش ماندگاری نان، صرفه جویی در مصرف گندم و آرد و جلوگیری از اتلاف منابع را از دیگر مزایای نان سبوس دار برشمرد.
عضو هیات مدیره شرکت آرد قدس رضوی گفت: علاوه بر فرهنگ سازی صحیح و اطلاع رسانی مناسب توسط رسانه های گروهی، صدا و سیما، مطبوعات، دانشگاه ها و مدارس، مسئولان و مراجع ذیربط دولتی و بخشهای خصوصی، تعاونی و عموم مردم نیز باید برای استفاده از نان های سبوس دار، مقوی، سالم و با ارزش غذایی بیشتر تلاش کنند و این اقدام نیاز به عزم ملی دارد.
موذن با اشاره به ظرفیت های شرکت آرد قدس رضوی افزود: سیلوهای گندم مکانیزه این شرکت قادر به تخلیه و جابجایی 120 تن گندم در هر ساعت هستند.
وی بیان کرد: ظرفیت این سیلوها 30 هزار تن و شامل 5 کندو (هر یک به ظرفیت شش هزار تن) می باشد که از نوع GSI بوده و یکی از بهترین نوع سیلوهای فلزی موجود در دنیا به شمار می رود.
او اظهار داشت: در راستای ذخیره سازی مناسب گندم و ارائه آرد با کیفیت مطلوب به عنوان یکی از مواد اولیه لازم برای تهیه و پخت نان مرغوب و برای تحقق سیاستهای اقتصادی، سیلو های مکانیزه شرکت آرد قدس رضوی در اواخر بهمن ماه سال 1389 و با سرمایه گذاری قابل توجهی پس از تکمیل به بهره برداری رسید.
وی افزود: این سیلوهای مکانیزه شامل برج کار، پیش بوجاری، سیستم هوا دهی، جک تخلیه تریلی کش و دیگر بخشها هستند.
وی گفت: یکی از مهمترین بخش های این نوع سیلوها، تجهیزات (سنسور) حرارتی آن است که اگر دمای گندم داخل سیلوها به هر دلیلی افزایش یابد، کاربران مربوطه متوجه افزایش در هر ارتفاعی از کندوها شده و به وسیله هوادهی مناسب، از افزایش دما و تخریب گندمها جلوگیری می کنند.
عضو هیات مدیره شرکت آرد قدس رضوی اظهار داشت: راه اندازی این سیلوها با سیستم PLC (اتوماسیون صنعتی) می باشد و یکی از مزایای احداث این گونه سیلوها در جوار کارخانجات آرد، جلوگیری از هزینه های بی مورد حمل و نقل و جابجایی گندم و افزایش کیفیت نگهداری گندم است.
وی تاکید کرد: افزایش توان ذخیره سازی و خرید گندم در فصل برداشت آن، توانایی جداسازی انواع گندم و اختلاط آن برای افزایش کیفیت و تولید انواع آرد و افزایش سودآوری از جمله اهداف اجرای پروژه سیلوهای مکانیزه در شرکت آرد قدس رضوی می باشد./3
7489 /664
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن