تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819611682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

‍ژنرال لبنانی :مقامات سعودی نگران حال و روز خود هستند و قصد مبارزه با تروریسم ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اختصاصی ‍ژنرال لبنانی :مقامات سعودی نگران حال و روز خود هستند و قصد مبارزه با تروریسم ندارند بیروت – ایرنا – ‍ژنرال بازنشسته «امین حطیط» تحلیلگر مسایل راهبردی معتقد است که تصمیم جدید مقامات سعودی برای به اصطلاح مقابله با تروریست های سعودی حاضر در سوریه، دفاع از خود محسوب می شود و به معنای کاسته شدن پشتیبانی ریاض از تکفیری های تروریست نیست، آنها بییشتر نگران حال و روز خود هستند.


این ژنرال لبنانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بیروت تاکید کرد که معنای دقیق تصمیم اخیرعربستان سعودی این است که تروریست ها در میدان جنگ باقی بمانند و تا آخرین توان بجنگند، چرا که در صورت بازگشت وضعیت امنیتی عربستان را متشنج خواهند کرد و زندان در انتظار آنها است.
وی خاطرنشان کرد که تصمیم اخیر عربستان سعودی برای تحت پیگرد قرار دادن تروریست های تکفیری سعودی در صورت بازگشت به این کشور حمایت ریاض از جریان های تروریستی و تکفیری را که در سوریه می جنگند، کاهش نمی دهد.
«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان نیز یکشنبه شب در نطق تلویزیونی خود تاکید کرد که عربستان سعودی در چندین جبهه علیه سوریه در حال جنگ است.
وی تصریح کرد: برخی از لبنانی ها می گویند مواضع عربستان اهمیت دارد و سیاست رسمی در عربستان بر این است علیه شیوخی که جوانان را به رفتن به سوریه تشویق می کنند، هجمه صورت بپذیرد اما این در حالی است که این شیوخ سه سال اقدام به تحریک جوانان سعودی در این خصوص می کردند و حال چرا این امر دگرگون شده است.
دبیرکل حزب الله اظهارداشت: دیگر اینکه هر کس که به سوریه برود و در انجا بجنگد حبس می شود؛ حال آیا عربستان در خصوص سوریه اتخاذ موضع کرده است؟ نخیر، عربستان همچنان در تمامی جبهه ها در سوریه می جنگد و فقط جوانان خود را از جنگیدن در این کشور منع کرده است.
سید حسن نصرالله گفت : طی سه سال گذشته، رسانه ها، فتاوا و دستگاه اطلاعاتی عربستان جوانان این کشور را به جنگ در سوریه تشویق می کردند، اما هم اکنون نظام این کشور فهمیده است که در حین بازگشت آنها به عربستان، همان اتفاقاتی خواهد افتاد که زمان بازگشت این عناصر از افغانستان رخ داد.
وی افزود: دولت عربستان فهمیده است که ادامه این سیاست به معنای افزایش جوانانی است که در سوریه می جنگند و با کسب تجربه به عربستان باز خواهند گشت و بنابر این به منظور حمایت از نظام و قدرت خود، این اقدام را انجام داد.
‍ژنرال امین حطیط در ادامه گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه عربستان از سوی اربابان غربی خود مطلع شده که تکفیری ها در سوریه شکست خورده اند و قصد بازگشت دارند، گفت: تروریست ها که عملیات های قتل و ویرانسازی در سوریه را پایه ریزی کرده اند، در پی شکست در این کشور به سه دسته تقسیم خواهند شد.
وی اظهار داشت: گروه اول در سوریه کشته می شوند و گروه دوم اشخاصی هستند که به اسارت ارتش این کشور در می آیند و در نهایت گروه سوم فراریان از صحنه بوده که مجبور به بازگشتن به کشورهای خود هستند.
این کارشناس مسائل راهبردی تصریح کرد: عناصر گروه سوم پس از بازگشت، علیه کشورهای خود که آنها را به سوریه فرستاده اند، دست به عملیات انتقام گیری خواهند زد؛ بنابر این می بینیم که غرب، آمریکا و عربستان از بازگشت این افراد بشدت نگران هستند.
‍ژنرال حطیط افزود: معنای تصمیم اخیر عربستان این است که تروریست ها در میدان جنگ باقی مانده و تا آخرین توان خود بجنگند، چرا که در صورت بازگشت وضعیت امنیتی عربستان را متشنج خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه ریاض از حمایت تروریسم دست نکشیده است، خاطرنشان کرد: سعودی ها نسبت به حال و روز خود نگران هستند، چرا که می دانند و مطمئن هستند، تروریستها سرانجام اربابان خود را هدف قرار خواهند داد.
این کارشناس لبنانی در خصوص آینده اندیشه تکفیری و تروریسم در منطقه نیز گفت: شکست تروریست ها در سوریه و وارد آمدن ضربه ای سنگین به آنها در این کشور، بر آینده منطقه تاثیر مثبت دارد، چرا که مطمئنا محوری که پیروز میدان خواهد بود، محور مقاومت است.
ژنرال امین حطیط با تاکید بر اینکه محور مقاومت بر اسلام اصیل حقیقی استوار است، خاطر نشان کرد: این اسلام بر اساس اصل «زندگی بخشی» پی ریزی شده است، اما تکفیری ها تنها به دنبال سلب زندگی از دیگران هستند و من مطمئن هستم که اندیشه تکفیری و صاحبان آن، آینده ای ندارند.
خاورم**2024 ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن