تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803001238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه لبنانی : فرمان پادشاهی سعودی ، شر شهروندان تروریست را بکنید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روزنامه لبنانی : فرمان پادشاهی سعودی ، شر شهروندان تروریست را بکنید بیروت - ایرنا – روزنامه لبنانی «الاخبار» با تاکید به اینکه عربستان سعودی نگران بازگشت زنده شهروندان تروریست و تکفیری خود است ، نوشت که پادشاهی سعودی درصدد است تا از شر این شهروندان خلاص شود.


به گزارش ایرنا، الاخبار درشماره روزجمعه خود با اشاره به فرمان «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی تحت عنوان مبارزه با تروریسم ، نوشت که پیام این فرمان کندن شر شهروندان تروریست این کشور است که به سوریه رفته اند.
این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد:معمولا فرامین پادشاهی سعودی در خصوص عزل و نصب شاهزادگان و یا مسایلی در خصوص امنیت ملی صورت می گیرد و دستوری که دوشنبه گذشته صادر شد، بوضوح از اهمیت بالایی برخوردار بوده و گویی که این فرمان از شخص پادشاه صادر شده و لازم الاجراست.

** سه پیام فرمان پادشاهی سعودی
به نوشته الاخبار، سه نکته اساسی در این فرمان از اهمیت بالایی برخوردار است و اول اینکه باید پوشش رسانه ای مناسبی از آن در آستانه سفر «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا که قرار است اواخر ماه مارس (اوایل فروردین ماه) به عربستان سفر کند، صورت پذیرد.
این روزنامه لبنانی نوشت : این طولانی ترین فرمان پادشاهی سعودی در نوع خود بود و در آن انواع اقدامات تروریستی بشدت محکوم شده است بویژه اینکه مشارکت شهروندان افراطی سعودی در جنایات تروریستی به اثبات رسیده و به همین دلیل تاکید شده که برای این افراد شدیدترین مجازات ها در نظر گرفته شود.
الاخبار با بیان اینکه آمریکا در اواخر سال گذشته میلادی اسنادی را در اختیار ریاض گذاشته که دست داشتن این کشور را در تروریسم محکوم می کند، افزود: این اسناد دخالت عربستان در جنایات تروریستی عراق، سوریه، لبنان، یمن و در نهایت روسیه را نشان می دهد و پرونده آن در اختیار جامعه بین الملل قرار گرفته تا زمینه برای رسیدگی به آن در شورای امنیت و در نهایت معرفی شدن عربستان به عنوان کشور حامی تروریسم در جهان آماده شود.
این روزنامه لبنانی اضافه کرد: به نظر می رسد به روشنی پیام آمریکا به عربستان سعودی رسیده و مفاد آن این است که نمی توان تروریسم را ضمن معاهده دفاعی مشترک امضا شده بین «عبدالعزیز» پادشاه اسبق عربستان و «فرانکلین روزولت» رییس جمهور اسبق آمریکا گنجاند، چرا که تروریسم بین المللی خارج از معاهده های دوجانبه جای می گیرند.
الاخبار با بیان اینکه عربستان خود را در برابر خطری سرنوشت ساز احساس می کند، تصریح کرد:بخشی از خاندان پادشاهی سعودی، معنای پیام آمریکا را درک کرده و سفر اوباما به ریاض را در شرایط فعلی بسیار مهم می پندارند تا شاید بتوانند تا حدی از فشارهایی که بر آنها وارد می شود بکاهند و برای همین درصدد بهبود چهره خود هستند.
این روزنامه لبنانی تاکید کرد که مخاطب دیگر فرمان پادشاهی سعودی، شهروندان تروریست و تکفیری این کشور هستند که به سوریه ، عراق و لبنان و دیگر کشورها و مناطق رفته اند، آنها باید بدانند که در صورت سالم برگشتن به عربستان باید منتظر مجازات هایی سنگین باشند.

** مهر پایان بر ماموریت بندر
الاخبار خاطرنشان کرد که فرمان پادشاهی سعودی در حقیقت اعلام پایان ماموریت « بندر بن سلطان» رییس دستگاه امنیتی این کشور در حمایت از تروریست های تکفیری است که همچون تیری پهلوی این پادشاهی را دریده است.
این روزنامه لبنانی با بیان اینکه طرفداران «القاعده» از این فرمان که نشان از رویکرد جدید عربستان سعودی دارد، خشمگین هستند، نوشت: بسیاری از تروریست های سعودی این اقدام را عملی تحریک آمیز دانسته که سبب می شود آنها دست به اقداماتی احمقانه به منظر مغشوش ساختن وجهه پادشاه بزنند و بدین شیوه حامی تروریست بودن او را در همه محافل اثبات کنند.
الاخبار افزود : در هر حال این امکان برای نظام عربستان سعودی وجود دارد که از اتهام حمایت از تروریسم شانه خالی کند اما درمقابل دلایل و اسناد بسیاری هم وجود دارد که نشان می دهند موسسات سیاسی، رسانه ای و مذهبی این کشور در اعزام هزاران تن از شهروندان این کشور به سوریه نقش داشته اند.
روزنامه سعودی « الوطن» فاش کرده است که 1400 تبعه سعودی در سوریه هستند و با نظام این کشور می جنگند.
الاخبار با بیان اینکه بسیاری از اتباع تکفیری تروریست سعودی از طریق اردن و با حمایت «سلمان بن سلطان» معاون وزیر دفاع عربستان و برادر ناتنی بندر، وارد سوریه شده اند، خاطرنشان کرد: عربستان سیاست یک بام و دو هوا را بخوبی آموخته است، درعمل از این گروه های تندرو تروریست حمایت کرده و در آشکارا تروریسم را محکوم می کند.
این روزنامه لبنانی با بیان اینکه دولتمردان سعودی به این اعتقاد رسیده اند که جنگ در سوریه در حال اتمام است، تصریح کرد: از جمله معانی که از این فرمان پادشاهی سعودی استنباط می شود، این است که اتباع سعودی وارد شده در این جنگ می بایست برای شرایطی که هیچ حمایت مالی و تسلیحاتی از آنها نمی شود، فکری به حال خود کنند و به بیان دیگر بندر بن سلطان هم اکنون در آمریکا بسر می برد و دیگر هیچ نقشی ایفا نخواهد کرد.

** پیشنهاد ایرانی – ترکی به عربستان سعودی
الاخبار به آنچه پیشنهاد ایرانی- ترکی به عربستان سعودی برای چگونگی خروج از بحران سوریه خوانده ، اشاره کرد و نوشت: در این پیشنهاد توقف تدریجی حمایت از تروریست ها مطرح شده و مسلم است که تهران و آنکارا همکاری گسترده و مشترکی را به منظور مقابله با تروریسم آغاز کرده اند؛ اقدامی که آنکارا تا پیش از سفر «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه به ایران نسبت به آن تردید زیادی داشت.
این روزنامه لبنانی با اشاره به نگرانی مقامات سعودی نسبت به بازگشت شهروندان تروریست به این کشور، خاطرنشان کرد: ریاض تصمیم به اتخاذ مجازات هایی سنگین برای این عناصر گرفته تا از پیامدهای دردناک بازگشت آنها به عربستان بکاهد؛ البته سخت تر از آن برای عربستان، عقوبت های بین المللی است که انتظارش را می کشد.
الاخبار با اشاره به اینکه عربستان در این رابطه ملزم به دادن امتیازات گسترده ای شده است، تصریح کراد: سفر اخیر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به ریاض از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، بویژه اینکه او موضع ریاض را در خصوص مساله سازش اسراییل و فلسطین بسیار عالی توصیف کرد.
این روزنامه لبنانی با بیان اینکه آمریکایی ها با عربستان در خصوص مساله تروریسم و طرح سازش وارد گفت و گو شده اند، نوشت : بر اساس طرح سازش، قرار بر این شده که «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان در برابر حق تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی، اسراییل را به رسمیت شناخته و از حق بازگشت فلسطینیان آواره به فلسطین نیز دست بکشد.
الاخبار با بیان اینکه محمود عباس که گویی منتظر حمایت مناسبی از سوی کشورهای عربی بویژه عربستان سعودی است، افزود: سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان، عباس را مطمئن ساخته که این ماموریت را به شخصه انجام می دهد و دیگر مسئولان عربستانی را راضی خواهد کرد.
خاورم**2024 ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن