تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803008350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آقای استاندار رکن چهارم دموکراسی در کردستان حال و روز خوبی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آقای استاندار رکن چهارم دموکراسی در کردستان حال و روز خوبی ندارد سنندج - ایرنا- اعضای هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان کردستان شامگاه یکشنبه به دیدار استاندار کردستان رفتند و در فضایی صمیمی با عبدالمحمد زاهدی به گفت و گو پرداختند و حال و روز ناخوش رکن چهارم دموکراسی در این استان را به سمع نماینده دولت در استان رساندند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، این اولین دیدار اعضای هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات کردستان بعد از انتصاب زاهدی به عنوان استاندار کردستان بود و تاخیر در این دیدار نیز مورد انتقاد یکی از اعضای خانه قرار گرفت که زاهدی مشغله های کاری فراوان را دلیل این تاخیر دانست و گفت: معتقدم این دیدار باید زودتر انجام می گرفت اما مشغله های کاری فراوان مانع از آن شد.
رییس خانه مطبوعات کردستان در این دیدار گریزی به مشکلات حوزه مطبوعات کردستان زد و مشکلات مالی را یکی از اصلی ترین این مشکلات برشمرد و از استاندار خواست دست مطبوعاتی ها را بگیرد و از آنان حمایت کند تا بتوانند در راستای ایفای نقش و رسالت اصلی خود در جامعه تلاش کنند.
سلیمان الله مرادی افزود: در استان کردستان از نظر نوشتن مطلب در مطبوعات به دلیل وجود پتانسیل ها و ظرفیت های بالا مشکلی نداریم و مشکل تنها به ضعف بنیه مالی نشریات برمی گردد و این مساله اجازه چاپ به آنها را نمی دهد.
وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات کردستان یکی از خانه های فعال کشور است، گفت: نزدیک به 126 عضو داریم و آموزش اعضا را اولویت اصلی خود قرار داده ایم.
وی با اشاره به اینکه دو دوره آموزشی صفحه آرایی و خبرنویسی و جشنواره مطبوعات غرب کشور را در دوره پنجم برگزار کردیم از استاندار خواست در زمینه استمرار این دوره های آموزشی و برپایی جشنواره های بیشتر خانه مطبوعات را حمایت کنند.
وی همچنین از استاندار کردستان درخواست کرد زمینی به خانه مطبوعات اختصاص یابد تا به مکانی جهت فعالیت نشریات و رسانه های استان تبدیل شود چون به دلیل ضعف بنیه مالی، مطبوعات کردستان از توان پرداخت اجاره بهای مکان نیز عاجزند.
الله مرادی تاکید کرد خبرنگاران و رسانه ها به عنوان مشاوران مسوولان در استان می توانند به توسعه و آبادانی هرچه بیشتر کردستان کمک کنند چون نیت تمام فعالان این عرصه تقویت نظام و کمک به توسعه استان است و هیچگاه به دنبال ایجاد درگیری با مسوولان نبوده و نخواهند بود.
مدیر اجرایی خانه مطبوعات کردستان نیز در این دیدار برگزاری دو جشنواره در سال آینده را در دستور کار این خانه دانست و گفت: در 22 اردیبهشت سال 93 سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان در نظر داریم جشنواره نشریات ورزشی را در سنندج برگزار کنیم و در آبان ماه سال آینده نیز برای برگزاری جشنواره رسانه های کردی برنامه ریزی کرده ایم که نیازمند حمایت استانداری هستیم.
کامل گلباغی همچنین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب کردستان را استانی فرهنگی نامیدند، افزود: این استان اکنون با وجود افراد نویسنده و روزنامه نگاران برجسته زیاد فاقد روزنامه است و از استاندار درخواست حمایت در جهت راه اندازی روزنامه در استان را داریم.
خبات ساعدی بازرس خانه مطبوعات کردستان نیز خواستار کمک و حمایت مسوولان به صورت کلی از اصحاب رسانه استان شد و تاکید کرد: کمک های موردی دردی را دوا نمی کند و به رفع مشکلات فعالان این عرصه کمک نخواهد کرد.
وی به ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از وضعیت نشریات در استان های کشور نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس این ارزیابی، کردستان در رتبه 28 کشور قرار دارد و این رتبه برازنده استان فرهنگی کردستان نیست.
اسعد فرهادی نایب رییس خانه مطبوعات کردستان نیز به مشکلات مسکن مهر خبرنگاران و هنرمندان استان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح سال 86 در سنندج کلنگ زنی شد و بعد از گذشت شش سال تنها 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی عدم ازاد کردن تسهیلات این طرح از سوی بانک مسکن را از مهمترین دلایل به تاخیر افتادن احداث واحدهای مسکن مهر ذکر کرد و افزود: تاکنون تنها برای هر عضو 130 میلیون ریال تسهیلات ازاد شده و این منجر به بروز مشکلات فراوانی برای ادامه کار شده است.
وی با اشاره به اینکه این تعاونی مسکن 108 عضو خبرنگار و هنرمند دارد افزود: قرار بود هر عضو 120 میلیون ریال آورده تامین کند که این رقم اکنون به ازای هر عضو به 200 میلیون ریال افزایش یافته و خبری هم از افتتاح واحدها نیست.
وی گریزی هم به تعداد نشریات استان زد و گفت: 36 مجوز نشریه در استان صادر شده اما تنها سه نشریه به صورت مستمر چاپ می شود و مابقی توان چاپ ندارند.
مشکلات مسکن مهر فاز دو خبرنگاران و هنرمندان نیز در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت و اعضای خانه مطبوعات از استاندار کردستان خواستند بازدیدی از این پروژه داشته باشد و مشکلات مربوط به آب، فاضلاب و برق را پیگیری و رفع نمایند.
گویا این طرح 48 واحدی نیز با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است و برای تکمیل نیاز به همت مسوولان دستگاه های خدمات رسان در جهت رفع مشکلات و کاستی ها موجود دارد.
محمود محمودی از دیگر اعضای خانه مطبوعات کردستان نیز از تاخیر در برگزاری دیدار با استاندار کردستان انتقاد کرد و گفت: از استاندار مطبوعاتی کردستان انتظار داشتیم که با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان قبل از هر قشر دیگری دیدار داشته باشند.
وی از برخوردهای سلیقه ای با فعالان عرصه رسانه در استان کردستان نیز انتقاد کرد و افزود: این نوع برخوردها موجب شد که بیش از 40 روزنامه نگاران استان کردستان در چند سال اخیر جلای وطن کنند.
وی ظرفیت و پتانسیل استان برای چاپ نشریات را بسیار بالا دانست و گفت: از نظر روزنامه نگار و نویسنده و مطلب مشکلی نداریم اما برای چاپ نشریه با مشکل مالی روبرو هستیم.
وی از اینکه نشریات استان به بولتن ادارات تبدیل شده اند نیز انتقاد کرد و افزود: این مساله موجب ایجاد فاصله بین نشریات و مردم شده و مردم رغبتی به مطالعه نشریات ندارند.
وی از استاندار کردستان خواست فضا را برای کار مطبوعاتی در استان کردستان تلطیف کند.
محمودی همچنین تاکید کرد فعالان عرصه رسانه در استان کردستان در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می کنند و همواره خط و خطوط را رعایت کرده و خواهند کرد.
نماینده استاندار کردستان در ترکیب هیات مدیره خانه مطبوعات استان نیز در این نشست گفت: معتقدم دفتر کاری استاندار کردستان باید خانه مطبوعات باشد و خبرنگاران بتوانند به طور مستمر با شخص استاندار دیدار و گفت و گو کنند.
عبدالسلام کریمی همچنین از مسوولان استان خواست از خبرنگاران فرار نکنند و از نقد رسانه ها استقبال کنند.
وی گفت: اگر مدیری مشکلی نداشته باشد قطعا از انتقاد رسانه ها و خبرنگاران نمی هراسد.
وی تسهیل در روند صدور نشریات را یکی از خواسته های فعالان رسانه ای استان دانست و گفت: این روند اگر تسهیل شود شاهد فعالیت نشریات بیشتری خواهیم بود.
کریمی از استاندار کردستان خواست برای نهادینه کردن فرهنگ نقد و انتقاد در جامعه و بخصوص در میان مدیران، شخصا از نشریاتی که انتقاد می کنند استقبال کند تا الگوی برای مدیران شود.
وی در پایان گفت: فعالان عرصه رسانه در کردستان در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت کرده و خواهند کرد و خطوط قرمز را همیشه رعایت کرده اند.
استاندار کردستان نیز در این دیدار گفت: مطبوعاتی هستم و به کار مطبوعات اعتقاد دارم و از این رو مطبوعات استان را کمک و حمایت می کنم.
عبدالمحمد زاهدی قول پیگیری خواسته های مطرح شده از سوی اعضای خانه مطبوعات استان را داد و گفت: هر کاری در راستای تقویت نشریات و رسانه های استان از دستم بر بیاید دریغ نمی کنم.
وی گفت: زمین برای ساخت مجتمع رسانه ای، برگزاری جشنواره و دوره اموزشی و حمایت مادی و معنوی از خبرنگاران را در دستور کار قرار خواهم داد.
وی همچنین از نمایندگان خبرنگاران و اهالی مطبوعات استان خواست به صورت منصفانه نقد کنند اما از ورود به حریم شخصی افراد خودداری نمایند چون هم درست نیست و هم دردسر است.
زاهدی خود را مطبوعاتی و از جنس مطبوعات دانست و گفت: نشریات را می خوانم و رسانه ها را پیگیری می کنم و هرجا مطلبی در ارتباط با مشکلات استان باشد از مدیران می خواهم پیگیر باشند و خودم هم پیگیری می کنم.
وی همچنین به طرح مسایل و مشکلات استان توسط مردم در صفحه اجتماعی فیسبوک نیز اشاره کرد و افزود: مشکلی را در مورد ساخت و ساز در شهر سنندج که توسط یکی از شهروندان در شبکه اجتماعی فیسبوک مطرح شد را پیگیری کردم که صحت داشت و دستور پگیری فوری را دادم.
استاندار کردستان گفت: به شخصه انتقاد پذیرم و تحلم بالا است و از مدیران می خواهم همینطوری باشند.
وی با اشاره به اینکه قبل از رییس جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابت توزیع نا مناسب سبد کالا در استان از مردم عذرخواهی کردم، گفت: باید مسوولیت اشتباهات را به گردن بگیرم و آن را به گردن دیگران نیاندازیم.
زاهدی افزود: معتقدم اگر انتقاد و نقد در جامعه نباشد همه اشتباه می کنیم و از این رو وجود نقد در جامعه الزامی است.
این دیدار یک ساعت و نیم ادامه داشت و استاندار گفت: دوست دارم زمان بیشتری را در خدمت اصحاب رسانه باشم و از نکته نظرات فعالان این عرصه بهره مند شوم و تلاش می کنم به صورت ماهانه دیدارهایی با اصحاب رسانه داشته باشم.ک/3
7346/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن