تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836221568
آیتالله جاودان عنوان کرد ماجرای سنگین شدن گوش آیتالله حقشناس
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آیتالله جاودان عنوان کرد
ماجرای سنگین شدن گوش آیتالله حقشناس
پیش خودم میگفتم که خب گوش آیتالله حق شناس سنگین است یک دکتری بیاوریم و برای گوششان یک کاری بکنیم، آن دوستمان به من خبر داد که یک دکتر درجه اول آوردیم و معاینه کرد و گفت آقا این گوش قابل معالجه نیست.
به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، سایت فرهنگ نیوز نوشت: اهمیت مربی و نگاه تربیتی اسلام آنقدر اهمیت دارد که رسالت پیامبران همین موضوع عنوان شده است. نشستن پای درس بزرگان اخلاق مسیر را برای آموزش بهتر و تربیت فراهم می کند.حجت الاسلام جاودان دریکی از جلساتشان که در اول اسفند ماه برگزار شد به موضوع تربیت و همچنین وظایف مربی و متربی اشاره نمودند. این استاد اخلاق در ادامه عنوان کردند: دین مبتنی بر ربوبیت اوست نه خالقیت او. حالا به یک حرف ساده تر می رسیم. اگر این حرف تکرار شود، فهمیده می شود. عبارت را عوض می کنیم و عرض می کنیم بُن همه ادیان جریان تربیت است. یک جریان تربیتی است. خدای تربیت کننده پیامبر و کتاب آسمانی و دین فرستاده. دین مبتنی بر جریان تربیت است. خدای متعال می خواسته انسان ها را تربیت کند. سایر مخلوقات تحت یک جریان طبیعی تربیت می شوند. مثلا گوسفند باید شصت هفتاد کیلو شود. اگر فقط آب و غذا بخورد به این مقصود می رسد. اما انسان نباید شصت هفتاد کیلو شود. باید خیلی چیزهای دیگر شود. این خیلی چیزهای دیگر احتیاج به یک جریان تربیتی خیلی حساب شده و منظم و مرتب دارد. ادیان برای این آمده اند. برای تربیت انسان. خب ما چقدر تربیت شده ایم؟ آن مقداری که ما تربیت شده ایم، ادیان موفق بوده اند. پیامبر وقتی از دنیا رفتند، سه نفر آدم تربیت شده درست داشتند. ایشان در ادامه به شرط لازم برای متربی اشاره نمودند و گفتند: متربی سه تا شرط دارد. اگر آنها وجود داشته باشد، آن وقت تربیت نتیجه می دهد. شرط اول: قبول داشتن مربی شرط اول این است که متربی، مربی را قبول داشته باشد. اگر قبول نداشته باشد هیچ اتفاقی نمی افتد. آنهایی که خدمت پیغمبر بودند، همه شان که ایشان را قبول نداشتند. بودند اما روی حساب آمده بودند. نقشه داشت که آمده بود مسلمان شده بود. عبدالله اُبَی رئیس منافقین بود. منافقین عصر پیامبر دو دسته بودند. منافقین آشکار که دیگران آنها را می شناختند و منافقینی که دیگران آنها را نمی شناختند. عبدالله ابن اُبَی جز منافقین آشکار بود. برای نماز هم می آمد. این آدمی که منافق است، یعنی مربی را قبول ندارد. بنابراین هروقت بتواند از زیر دستورات در می رود. پس تربیت به عنوان رکن اول به ایمان احتیاج دارد. وَ الـَّذینَ آمَنوا که در قرآن آمده. همه وَ الـَّذینَ آمَنوا هایی که در قرآن آمده و وَ عَمِلوا الصّالِحاتِ که در مرحله بعد است، یعنی می گویند این آدم مربی اش را قبول دارد. اعتقاد دارد که تمام نقطه نقطه اش درست است. بنابراین اگر این را قبول نداشته باشد و در ایمان کم داشته باشد، مشکل ایجاد می کند و تربیت به نتیجه نمی رسد. * شرط دوم: عمل کردن به دستورات شرط دوم این است که دستور تربیتی را عمل کند. باید به دستور تربیتی عمل کند. بهترین مربی عالم باشد و من هم قبولش داشته باشم و بگویم هرچه تو می گویی درست است. اما من حالش را ندارم. خب هیچ. باز تربیت نتیجه نمی دهد. جریان تربیتی که عرض کردیم، ادیان جریان تربیتی است، ثمر نمی دهد. ما اینجا گیر هستیم. یک مطلب دیگر که مکرر عرض می کردیم این بود که اگر ایمان من به حداقل لازم برسد، هیچ جا در عمل کم نمی آورم. درست شد؟ به حداقل لازم برسد که دیگر می گویند این مؤمن است و خدای متعال می پذیرد که این مومن است. اگر خدای متعال می پذیرد که این مومن است، پایین ترین درجه اش و حداقل لازم و زمانی که به اصطلاح به حد استاندارد برسد این است که در هیچ عملی، هیچ جا کم نمی آورد. این درمورد حداقلِ لازم است. مراتب بالاترش خیلی کارها می تواند بکند. این حرف بسیار مهمی است. برای ما یک ترس و یک هشدار است. چرا گاهی اوقات من می لغزم؟ من در توانایی مشکل داشتم و کمبود توانایی داشتم که لغزیدم. کمبود توانایی یعنی چه؟ یعنی کمبود ایمان. من در ایمان کمبود داشتم. * شرط سوم: استقامت در تربیت/ماجرای سنگین شدن گوش آیت الله حق شناس یک مرحله سوم دارد و آن این است که انسان باید در دستورات تربیتی استقامت بورزد. استقامت لازم است تا تربیت به مقصد برسد. اصلا هیچ تربیتی وجود ندارد مگر اینکه انسان استقامت بورزد. دوستان ما می خواستند زبان انگلیسی بیاموزند. اگر به طور فشرده کار می کردند، یعنی روزی هشت ساعت، شش ماهه زبان انگلیسی را یاد می گرفتند. اگر یک کم کمتر کار می کردند، یکی دو سال طول می کشید. ببینید یک استقامت و پیگیری و دنبال کردن و مداومت شش ماهه، یک ساله یا دو ساله می خواهد تا فقط در یک وجه که یک زبان است، مسلط شود. من می خواهم بر زبانم، بر چشمم، بر گوشم، بر همه اینها مسلط شوم. اگر می توانستم برایتان مثال بزنم، می فهمیدید که این چگونه است. داستان حاج آقای حق شناس را بارها عرض کرده ام. من پیش خودم می گفتم که خب گوش ایشان سنگین است یک دکتری بیاوریم و برای گوششان یک کاری بکنیم. آن دوستمان به من خبر داد که یک دکتر درجه اول آوردیم و نیم ساعت سه ربع ایشان را معاینه کرد و گفت آقا این گوش قابل معالجه نیست. این دست خود ایشان است. هروقت می خواهد می شنود و هروقت می خواهد نمی شنود. اگر انسان تربیت ببیند به این حد می رسد. هروقت بخواهد می شنود و هروقت بخواهد نمی شنود. می گفتند مثل اینکه مرحوم آقای بروجردی هروقت بخواهد می شنود. گوش ایشان هم یک کمی سنگین بود. هروقت بخواهد می شنود. این خیلی عظیم است. هروقت بخواهد ببیند و هروقت نخواهد نبیند. هروقت بخواهد بشنود و هروقت نخواهد نشنود. هروقت بخواهد حرف بزند و هروقت نخواهد حرف نمی زند. این ثمر تربیت است. در ثمره تربیت شما بر خودت سلطنت پیدا می کنی. سلطنت کامل!اگر من یک مرتبه عصبانی می شوم، باید سال ها عصبانیتم را کنترل کنم، سال ها نگاهم را کنترل کنم که نگاه بیهوده و شهوت آلوده نکنم و نگاهی که دلم می خواهد را نکنم تا به آن تسلط برسم. آقای طباطبایی می گفتند پلک من در اختیارم است. حین عمل چشم، چشمش را باز نگاه داشت. خب نمی شود. هروقت دستمان را ببُریم جلوی چشممان بسته می شود. می خواستند چشم ایشان را عمل کنند. ایشان گفتند چشم من دست خودم است. نیم ساعت چشمش را باز نگاه داشت و چشمش را عمل کردند. اختیار انسان دست خودش می آید. اگر اختیار انسان دست خودش بیاید، اختیار عالم هم دستش می آید. اینگونه عرض می کردم. اگر تو خودت را فتح کردی، از من که گذشته، اگر یک جوان و نوجوانی همت گماشت و از نوجوانی همت گماشت، نه من و شمایی که از دست رفته ایم، کسی که از نوجوانی و جوانی همت گماشت، می تواند. تا چه زمانی؟ یک کاری بکن که زیر بیست سالگی یک کاری بشود و یک طوری بشود. اگر بگذرد سخت می شود. بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی
92/12/06 - 18:51
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]
صفحات پیشنهادی
ماجرای تذکر به فیتیلیهای ها بخاطر آیتالله هاشمی رفسنجانی چه بود؟
ماجرای تذکر به فیتیلیهای ها بخاطر آیتالله هاشمی رفسنجانی چه بود یکی از مجریان این برنامه کودک در لابلای حرفهای خود از آقای هاشمی به عنوان سمبل انقلاب یاد کرد که لازم است مدیران صدا و سیما بیش از پیش نظارت کنند تا اسطوره پروری بیجا در ذهن کودکان ایجاد نشود به گزارش نامه نیوزفآیتالله سبحانی: استفاده از سلاح هستهای به عنوان ابزار بازدارنده نیز حرام است
آیتالله سبحانی استفاده از سلاح هستهای به عنوان ابزار بازدارنده نیز حرام استتاریخ انتشار پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹ ۳۲ آیتالله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید در پیامی به همایش ملی فقه هسته ای اعلام کرد نمیتوان به عنوان سلاح بازدارنده نیز از سلاح هستهای بآیتالله شبیری زنجانی عنوان کرد: پرهیز از تمایلات شخصی در انتصاب مدیران عالی کشور
آیتالله شبیری زنجانی عنوان کرد پرهیز از تمایلات شخصی در انتصاب مدیران عالی کشور یکی از مراجع تقلید در دیدار وزیر کشور بر پرهیز از تمایلات شخصی در انتصاب مدیران عالی کشور تأکید کرد به گزارش نامه نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری قم آیتالله سید موسی شبیریزنجانی در دیدار عبآیتالله صفایی بوشهری: ولایتمداری و شهادتطلبی راز جاودانگی در تاریخ است
آیتالله صفایی بوشهری ولایتمداری و شهادتطلبی راز جاودانگی در تاریخ استنماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت دو عنصر ولایتمداری و شهادتطلبی آنچنان برای انسانها در فضای کلان تاریخ جهان ارزش ایجاد میکند که نامشان جاودانه باشد به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیتالله غلامعلی صفامام جمعه شیراز عنوان کرد شیراز شهر قرآن/ روایت «ابنبیتوته» از شیراز از زبان آیتالله ایمانی+فیلم
امام جمعه شیراز عنوان کردشیراز شهر قرآن روایت ابنبیتوته از شیراز از زبان آیتالله ایمانی فیلمامامجمعه شیراز با بیان اینکه مردم شیراز همواره خادم قرآن کریم بودهاند خاطراتی از تلاش طاغوتیان برای از بین بردن دروازه قرآن و روایت ابنبیتوته از جایگاه قرآن در شیراز بیان کرد به گزافارس به مناسبت ۱۹ ربیعالثانی گزارش میدهد ماجرای امتناع آیتالله صدر از ریاست حوزه علمیه قم
فارس به مناسبت ۱۹ ربیعالثانی گزارش میدهدماجرای امتناع آیتالله صدر از ریاست حوزه علمیه قمبا آمدن آیتالله بروجردی سید صدر کرسی تدریس خود را به ایشان واگذار کرد آیتالله جعفر سبحانی نیز در واکنش به این برخورد رئوفانه سید صدر گفته بود ایثاری که از آیتالله صدر دیده شد از هیچ کچرا امام(ره) آیتالله اشراقی را به عنوان وکیل تامالاختیار انتخاب کرد
چرا امام ره آیتالله اشراقی را به عنوان وکیل تامالاختیار انتخاب کرد مجموعه دو جلدی زندگینامه آیتالله شهابالدین اشراقی ره تألیف محمد حنیف از سوی مؤسسه چاپ و نشر عروج منتشر و روانه بازار نشر شد به گزارش نامه نیوز مجموعه دو جلدی زندگینامه آیتالله شهابالدین اشراقی ره تأآیتالله هاشمی رفسنجانی: اعتماد مردم به مسئولان وظیفه آنها را سنگینتر کرده است
آیتالله هاشمی رفسنجانی اعتماد مردم به مسئولان وظیفه آنها را سنگینتر کرده است رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه مجاهدتها و رهبری مدبرانه امام خمینی ره پیشتازی روحانیت و همراهی مردم دانست و گفت پیروزی انقلاب اسلامی اتماآیتالله حیدری: یادواره شهدا بستر مناسبی برای نزدیک شدن به فرهنگ شهادت است
آیتالله حیدری یادواره شهدا بستر مناسبی برای نزدیک شدن به فرهنگ شهادت استنماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت یادوارههای شهدا بستر مناسبی برای نزدیک شدن به فرهنگ شهادت است به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول آیتالله محسن حیدری پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای فرهآیتالله لاریجانی:حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پیامهای مهمی برای تمام دنیا دارد / وظیقه مسئولان با دی
آیتالله لاریجانی حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پیامهای مهمی برای تمام دنیا دارد وظیقه مسئولان با دیدن حضور مردم سنگین تر میشود رئیس قوه قضاییه گفت مردم هر سال باشکوهتر از قبل در راهپیمایی 22 بهمن شرکت میکنند به گزارش نامه نیوز آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوهآیتالله مصباحیزدی:نگرانی ما گرانی نیست کمرنگ شدن ارزشهاست
آیتالله مصباحیزدی نگرانی ما گرانی نیست کمرنگ شدن ارزشهاست رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت نگرانی اهالی فرهنگ ایثار و شهادت مسئله گرانی نیست بلکه کمرنگ شدن ارزشهای اسلامی است و تنها برای دفاع از این حوزه نگران میشوند به گزارش نامه نیوز آیتالله محمدتقی مصباحبیانیه جبهه پایداری به مناسبت اولین سالگرد آیتالله خوشوقت آیتالله خوشوقت عارفی گوشهگیر و منزوی نبود/ وی پیو
بیانیه جبهه پایداری به مناسبت اولین سالگرد آیتالله خوشوقتآیتالله خوشوقت عارفی گوشهگیر و منزوی نبود وی پیوند خود با اجتماع را حفظ میکردجبهه پایداری به مناسبت سالگرد ارتحال آیتالله عزیزالله خوشوقت عضو شورای فقهای جبهه پایداری بیانیه ای را صادر کرد به گزارش حوزه احزاب خبرگزارآیتالله حیدری مطرح کرد پیر شدن جمعیت ایران تهدیدی برای نظام اسلامی
آیتالله حیدری مطرح کردپیر شدن جمعیت ایران تهدیدی برای نظام اسلامینماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اجرای قانون کنترل جمعیت در کشور را یک سیاست غلط دانست و گفت پیر شدن جمعیت ایران یک تهدید برای نظام اسلامی به شمار میرود به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز آیتالله محسن حآیتالله هاشمی رفسنجانی: وجه اشتراک مردم ایران و الجزایر در مبارزات استفاده از مساجد به عنوان پایگاه مردمی بود
آیتالله هاشمی رفسنجانی وجه اشتراک مردم ایران و الجزایر در مبارزات استفاده از مساجد به عنوان پایگاه مردمی بود رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار رئیس مجلس ملی الجزایر گفت اگرچه همیشه دارای مواضع مشترک سیاسی بودیم ولی همکاریهای اقتصادی علمی و فرهنگی دو کشور گسترش معقول نیافتکنایه سنگین آیتالله هاشمی رفسنجانی به مداحان
کنایه سنگین آیتالله هاشمی رفسنجانی به مداحان اسلامیت دانشگاه آزاد بر اساس دانش فقها باشد نه مداحان از تعصب و تحجر پرهیز شودرئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد دانشگاه آزاد اسلامی نباید پسوند آزاد خود را فراموش کند و همین طور پسوند اسلامش را اسلامی که بر اساس دانش واقعی فقدر درس اخلاق مطرح شد چگونگی کسب رضوان و مغفرت الهی+پاسخ آیتالله جاودان
در درس اخلاق مطرح شدچگونگی کسب رضوان و مغفرت الهی پاسخ آیتالله جاودانآیتالله جاودان میگوید اگر کسی گناه نکرده بود که خیلی خوش به حالش است اگر هم کسی گناه و خطایی را مرتکب شود اگر توبه و جبران کند خداوند میبخشد آنجا در یک دریایی غرق میشود که نام آن دریا مغفرت است به گزارشآیتالله مصباح یزدی عنوان کرد تاثیر نظام ارزشی بر دستورات مدیریتی و تفاوت هنجارها
آیتالله مصباح یزدی عنوان کردتاثیر نظام ارزشی بر دستورات مدیریتی و تفاوت هنجارهارئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره گفت نظام ارزشی واسطه میان واقعیتها و دستورات مدیریتی و عامل تفاوت هنجارها در جوامع مختلف است به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیتالله محمدتقی مصباح یزدی ظهر ام-
گوناگون
پربازدیدترینها