تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802908371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایتخت تاریخ و تمدن ایران مهیای پذیرایی از مهمانان نوروزی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پایتخت تاریخ و تمدن ایران مهیای پذیرایی از مهمانان نوروزی است همدان - ایرنا - همدان کهن شهر باستانی و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، همه ساله در ایام نوروز پذیرایی گردشگران و مسافران نوروزی است و امسال نیز مسوولان دستگاه های اجرایی این استان، آمادگی کامل خود را برای میزبانی از میهمانان سراسر کشور اعلام کرده اند.


به گزارش ایرنا هماهنگی های لازم بین دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ها با برگزاری نشست های مختلف انجام شده است.
مدیر خدمات شهری شهرداری همدان در این خصوص گفت: برای ایام تعطیلات نوروز ستاد استقبال از بهار و ستاد تسهیلات نوروزی در شهرداری همدان تشکیل شده است.
ˈحسین خانجانیˈ افزود: این ستادها از 15 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین سال آینده فعال هستند و حدود 80 وظیفه را به عهده دارند.
وی اضافه کرد: نظارت بر عملکرد حمل و نقل شهری شامل اتوبوسرانی و تاکسیرانی از دیگر وظایف شهرداری در ایام نوروز است.
وی با بیان اینکه در زمستان امسال برای جلوگیری از لغزندگی معابر هشت هزار تن ماسه و نمک در معابر شهری همدان استفاده شده است که حجم بسیار زیادی است گفت: برای شستشوی معابر و استقبال از بهار از 10 روز گذشته اقدامات فشرده ای توسط شهرداری انجام شده است.
رییس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل ،ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: شورای شهر همدان برای نوروز امسال و استقبال از گردشگران 32 برنامه را تدارک دیده است که لکه گیری معابر تا قبل از نوروز یکی از مهمترین این برنامه ها است .
ˈکامران گردانˈ با بیان اینکه نهضت آسفالت معابر همدان در شش ماهه سال آینده در همدان انجام خواهد شد گفت: 300 میلیارد ریال برای آسفالت معابر همدان در نظر گفته شده است که پیش بینی می شود 150 هزار تن آسفالت استفاده شود.
وی برپایی سفره هفت سین در سه نقطه شهر ، کاشت نهال و گل های بهاری، شستشوی گاردریل میادین شهر و نورپردازی در میادین اصلی را از دیگر برنامه های شهرداری برای نوروز امسال عنوان کرد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز گفت: توزیع میوه شب عید از 25 تا 29 اسفند ماه در سال جاری توسط این سازمان برنامه ریزی شده است.
ˈعلیرضا شجاعی مهرˈ افزود: همچنین این سازمان به گونه ای برنامه ریزی کرده است که مهمانان نوروزی بتوانند سبد کالایی رایگان خود را از همدان دریافت کنند.
وی با بیان اینکه بازرسی از رستوران ها و غذاخوری ها در ایام نوروز توسط این سازمان تشدید می شود گفت: به منظور رفاه حال مسافران نوروزی، ایجاد نانوایی سیار در مقابل ستاد تسهیلات نوروزی در دست پیگیری است.
رییس اداره امور شعب استان همدان نیز گفت: بانک های استان که شامل 27 دولتی و خصوصی و هشت موسسه است و50 درصد آنان در همدان هستند در ایام نوروز به جز روزهای اول و 13 فروردین باز بوده و به مسافران خدمات ارایه می دهند.
ˈمنوچهر رضا نیاˈ اظهار داشت: از 15 تا 29 اسفند سال جاری نیز برای رفاه حال مردم بانک های استان از هفت و سی دقیقه تا هفده و سی دقیقه باز هستند .
وی با بیان اینکه در حال حاضر حجم فیزیکی پول کم شده است گفت: همه مغازه ها و سوپری ها و فروشگاه های بزرگ به کارت خوان تجهیز شده است.
کارشناس مسوول مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی همدان نیز گفت: در سطح استان 41 پایگاه فوریت های پزشکی فعال است که از این تعداد 12 مرکز شامل هفت مرکز شهری و پنج مرکز جاده ای فعال است.
ˈعباس اولیا سمیعˈ افزود: در نوروز سال گذشته 26 هزار ماموریت توسط عوامل و پرسنل فوریت های پزشکی همدان اجرایی شده است.
وی افزود: فوریت های پزشکی همدان 61 کد عملیاتی دارد که 14 کد آن متعلق به همدان است که در ایام عید نیز کشیک 24 ساعته فعال است.
وی اظهار داشت: مدت رسیدن پرسنل فوریت های پزشکی به حوادث در شهر هشت دقیقه و در جاده ها 12 دقیقه است که این رقم در همدان مطابق با استانداردها است.
معاون باغ موزه دفاع مقدس همدان نیز گفت: باغ موزه دفاع مقدس که در سال 89 به بهره برداری رسیده است مجموعه ای بی نظیر برای بازدید مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.
ˈخلیل الهی تبارˈ اضافه کرد: عرضه محصولات فرهنگی و ایجاد غرفه عکاسی از جمله خدمات برای مسافران در ایام نوروز است.
وی اظهار داشت: برای حضور بیشتر گردشگران در باغ موزه دفاع مقدس باید اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.
رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز گفت: شش هزار و 277 واحد صنفی در این شهرستان در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی کنترل و نظارت می شوند.
دکتر ˈمحمد جواد نظری پویا ˈ افزود: همچنین در طرح بسیج سلامت نوروزی یک هزار و 233 اماکن تفریحی و گردشگری زیر پوشش قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفند ماه امسال آغاز شده و تا 15 فروردین به منظور تشدید کنترل و نظارت بر وضعیت بهداشتی مراکز تهیه ، توزیع ، فروش مواد غذایی و اماکن عمومی توسط واحد بهداشت محیط با تشکیل گروه های ویژه اجرایی می شود.
وی اظهار داشت: در این طرح بازرسان بهداشت محیط، همه مراکز غذایی و اماکن عمومی را مورد بازرسی و نظارت قرار می دهند و ضمن ارایه آموزش های بهداشتی لازم به کارکنان این مراکز در خصوص رعایت شرایط بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی، از مواد غذایی موجود در این اماکن نمونه برداری می کنند.
فرماندار همدان نیز گفت: با تشکیل کمیته ارزیابی می توان نواقص خدمات ارایه شده در سال های گذشته را برطرف کرد.
ˈعلی تعالیˈ اضافه کرد: تعطیلات نوروز فرصتی مناسب برای استان ها است تا از ظرفیت های گردشگری ، تفریحی و موقعیت جغرافیایی استان برای جذب مسافر استفاده کنند.
وی افزود: فراهم کردن زمینه های مناسب برای اقامت بیشتر مسافر و ترغیب آنان برای بازگشت دوباره به شهر همدان از جمله برنامه هایی است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.
وی اظهار داشت: مسوولان باید با برخورد مطلوب و پذیرایی مناسب و فراهم کردن ظرفیت های مناسب روزهای خوبی را برای مسافران فراهم کنند.
تعالی گفت: حضور مسافر در همدان اثرات اقتصادی زیادی دارد و موجب توسعه و رونق اقتصادی این شهر می شود.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری همدان نیز از تشکیل کمیته های اسکان، بهداشت و درمان ، امداد و نجات ، برنامه ریزی ، حمل و نقل جاده ای ، تبلیغات و نظارت بر خدمات برای برگزاری برنامه های نوروزی در این شهرستان خبر داد.
ˈمحمد علی محمدیˈ افزود: این کمیته ها بر اساس نیاز و توانمندی دستگاه های اجرایی طراحی شده است که با همکاری و تعامل دستگاه ها، باید زمینه لازم برای حضور گردشگر فراهم شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: پنج بازارچه صنایع دستی در ایام نوروز سال 93 برای ارایه خدمات به مسافران در نقاط تفریحی و گردشگری شهر همدان دایر می شود.
ˈعلیرضا ایزدیˈ افزود: این بازارچه ها در آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه ، آرامگاه بوعلی سینا ، گنبد علویان و گنج نامه تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه این بازارچه ها مجوز لازم برای استقرار را دریافت کرده اند، گفت: گردش مالی خانواده ها ، ایجاد اشتغال موقت و معرفی بیشترهمدان به گردشگران از اهداف برپایی این بازارچه ها است.
ایزدی اضافه کرد: 232 هزار اقلام تبلیغاتی برای توزیع در حوزه شهرستان همدان بین گردشگران شامل کتابچه ، نقشه و بروشور از آثار تاریخی و گردشگری همدان تهیه شده است.
وی افزود: همچنین دو مرکز اطلاع رسانی 24 ساعته مستقر در آرامگاه عین القضات و صنایع دستی همدان برای مراجعه مسافران در نظر گرفته شده است.
ایزدی گفت:برای ارایه خدمات بهتر به مسافران باید نانوایی سیار در محل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در همدان ایجاد شود.
وی افزود:برای افزایش ظرفیت مکان های اقامتی در همدان ، ساماندهی و شناسایی اماکن استیجاری خصوصی و صدور مجوز به آنان توسط شرکت سفر طلایی در دستور کار قرار گرفته است.
ایزدی اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد گردشگران در روزهای پایانی تعطیلات نوروز در همدان افزایش می یابند ستاد اسکان آموزش و پرورش باید تا چهاردهم فرودین ماه فعال باشد تا مسافران دچار مشکل نشوند.
رییس آموزش و پرورش ناحیه دوم همدان نیز گفت: ستاد اسکان فرهنگیان تشکیل شده است و 500 اتاق در مدارس که 250 اتاق آن دارای امکانات لازم است برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.
ˈمحمود کتابیˈ افزود: این مدارس از 28 اسفند ماه سال جاری تا دوازدهم فروردین ماه سال آینده آماده پذیرش مسافران فرهنگی و غیر فرهنگی هستند.
وی کمبود تجهیزات و امکانات برای اتاق و کلاس های درس را از مهمترین مشکلات دانست و از مسوولان خواست از ظرفیت های دستگاه های خود برای تجهیز مدارس استفاده کنند.
7523/576/681
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن