تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818859549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عزم ملی نیاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش: تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عزم ملی نیاز دارد تهران - ایرنا - مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بنا دارد رفتارها و رویه های اشتباه در نظام آموزشی را مورد بازنگری قرار دهد که تحقق این مهم به عزم ملی و تجدید نظر در عملکردها نیاز دارد.


کاظم اکرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: از دیگر لوازم اجرای درست و اصولی سند تحول بنیادین، آن است که قدرت انتقادپذیری را بالا برده و در پی اصلاح رفتار خود باشیم تا جامعه آرامش لازم را برای تحقق رفتار دینی، اخلاقی و اجتماعی و شهروندی پیدا کند.
اکرمی تاکید کرد: همه مسوولان و متولیان امور در دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه باید خود را مخاطب این سند تربیتی بدانند و به سهم خود در صدد اجرای اهداف آن باشند.
وزیر سابق آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه همکاری همه دستگاه های درون و برون آموزش و پرورش برای تحقق مفاد این سند بسیار مهم و یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند برای تحقق این سند که فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران را تبیین و تعیین کرده است موفق باشد.
اکرمی با بیان اینکه تاکنون نقدهایی به محتوای سند شده و از سوی کارشناسان و صاحبنظران مقالات با ارزشی نوشته شده است، گفت: همه نیروهای دلسوز و آگاه در دستگاه های فرهنگی مانند آموزش عالی، ارشاد، مجلس، شورای نگهبان، صدا و سیما ضرورت دارد مفاد سند تحول بنیادین را مطالعه و بررسی کنند.
وی ادامه داد: این سند قصد دارد نسلی را تربیت کند که خلاق و در عین حال فرزند روزگار خود باشند و البته این کار به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی آید.
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد که در راستای اشاعه مفاهیم سند تحول سازمان ها و متولیان امر باید مفاد سند را مطالعه و نقد کنند و با دید تربیتی نظرات سازنده خود را ارایه و به اجرای این سند کمک کنند.
وزیر سابق آموزش و پرورش در خصوص این که آیا سند متناسب با شرایط، ویژگی ها و ظرفیت های مادی و معنوی جامعه ایران تدوین شده یا خیر گفت: برای تهیه و تدوین این سند زحمات بسیاری کشیده شده است ولی یکی از انتقادهای صاحبنظران این است که سند به مساله توسعه، کم توجه بوده است و غیر از چند عبارت و عناوین کلی بحثی در این رابطه مطرح نشده است.
اکرمی با بیان اینکه سند تحول به نیازها توجه کرده ولی نیازها و مسایل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در حال تغییر است و باید متغیرها رصد شود، تاکید کرد: خانواده ها باید با زبان ساده حتی در چند صفحه با اصول و کلیات سند آشنا شوند و انجمن های اولیا و مربیان نیز روی مفاد آن کار کنند.
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد که تحقق سند تحول بنیادین منوط به این است که معلمان این سند را قبول داشته باشند و مفاد آن در مقوله های مربوط به کلاس، مدیریت و برنامه های آموزشی عملیاتی شود.
اکرمی بیان داشت: لازمه این کار آن است که معلم از کار خود راضی باشد و از سطح معیشت رفاه و زندگی خود گله مند نبوده و به دنبال شغل دوم و سوم نباشد در این صورت معلمان با کمال میل و عشق به دنبال مشارکت در این موضوع خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه با وجود تنگناهای معیشتی و اقتصادی در خانواده آموزش و پرورش زمینه و بستر مناسبی برای اجرا و تحقق سند تحول بنیادین ایجاد نمی شود، اظهار داشت: باید دل و قلب معلمان همراه با آرمان ها و اهداف سند تحول بنیادین باشد تا بتوان در راستای اجرایی کردن آن گام برداشت.
وزیر سابق آموزش و پرورش درباره نقش و جایگاه شورای عالی آموزش و پرورش در تبیین، اشاعه و مراحل اجرایی سند تحول، خاطرنشان کرد: شورای عالی باید به نقدهای وارده درباره سند توجه کرده و راهکارهای اجرایی را دقیق تر در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.
فراهنگ (4)**1883 ** 1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن