تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802637857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر آموزش و پرورش دولتن نهم: پاسخ تصمیمات شتابزده گذشته، اقدامات عجولانه نیست/ مدارس سرمایه ملی هستند نه خانه سرایدار


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
وزیر آموزش و پرورش دولتن نهم: پاسخ تصمیمات شتابزده گذشته، اقدامات عجولانه نیست/ مدارس سرمایه ملی هستند نه خانه سرایدار

وزیر آموزش و پرورش دولتن نهم: پاسخ تصمیمات شتابزده گذشته، اقدامات عجولانه نیست/ مدارس سرمایه ملی هستند نه خانه سرایدار
وزیر آموزش و پرورش دولت نهم گفت: در حوزه آموزش و پرورش نباید شتاب زده تصمیم گیری کرد و نمی‌شود با تصمیمات شتاب زده، تصمیمات شتاب زده قبلی را علاج کرد.
محمود فرشیدی در گفتگو با پایگاه خبری نامه نیوز در مورد تصمیم وزارت آموزش و پرورش در مورد لغو تعطیلی روزهای پنج شنبه مدارس گفت: مسائل آموزش و پرورش خیلی ظریف و حساس است و میلیون‌ها دانش‌آموز و خانواده‌های آنها سرنوشتشان با تصمیم‌های مسئولان رقم می‌خورد، به طور کلی هر گونه تصمیم شتاب زده و یا اجرای تصمیم‌های شتاب زده با جنس کار تعلیم و تربیت سنخیت ندارد.

وی افزود: کار تعلیم و تربیت هم دیر بازده است و هم در کوتاه مدت نمی‌شود نتیجه تصمیمات را ارزیابی کرد. باید تصمیم‌های مسئولان محترم وزارت آموزش و پروش و مدیریت کلان وزارتخانه بعد از طی مراحل قانونی اعلام شود که در خانواده‌ها اضطراب ایجاد نکند.

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم گفت: زمانی‌که کسی به عنوان یک کارشناس صحبت می‌کند می‌تواند نظرات خود را مطرح کند، چرا که مردم به نظرات وی به عنوان مسئول تصمیم گیرنده توجه ندارند، ولی مسئولان آموزش و پرورش که کارشناس هم هستند نباید نظرات خود را به عنوان مسئول در رسانه‌ها اعلام کنند، چون مردم نظرات آنان را به عنوان مصوبه و تصمیم نهایی تلقی می‌کنند و به همین دلیل در مردم اضطراب ایجاد می‌شود.

وی در مورد این اظهارنظرهای مسئولان آموزش و پرورش نیز گفت: ممکن است مسئول اجرایی دیگر و یک نماینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نظر مخالفی با نظر مسئول وزارت‌خانه داشته باشد و یا بحث دیگری را مطرح کند که هم جامعه میلیونی معلمان و هم دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان دچار اضطراب شوند.

فرشیدی افزود: باید بحث های کارشناسی را در اتاق‌های فکر دقیق مورد بررسی قرار داد و پس از نهایی شدن، نهادهای عالی قانون‌گذاری آن را اعلام کنند.

وی در مورد نهادهای عالی که مدنظر وی هست، گفت: به نظر من حتی شورای عالی آموزش و پرورش نیز نمی‌تواند مرجع عالی باشد، چرا که با تغییر وزیر و به دلیل نفوذی که بر روی شورا دارد، با اعمال نظر وزیر تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش عوض می‌شود.

فرشیدی افزود: مقصود من از مراجع عالی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و حتی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است، وقتی تصمیم‌ها در این مراجع عالی تصویب شد، مسئولان آن را اعلام کنند و برای آن برنامه‌ریزی اقدام کنند.

وی گفت: اجرای نظراتی که جوانب آن سنجیده نشده نیز خساراتی دارد، به عنوان مثال برگزاری مشترک امتحانات نمونه دولتی با مدارس استعدادهای درخشان و یا تفکیک آن، هر کدام از این تصمیم‌ها در سطح کشور باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

فرشیدی افزود: در حوزه آموزش و پرورش نباید شتاب زده تصمیم‌گیری کرد و نمی‌شود با تصمیمات شتاب زده، تصمیمات شتاب زده قبلی را علاج کرد. برای اصلاح تصمیم‌های شتاب زده قبلی و حل مشکل باید برنامه‌ریزی کرد.

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم، در مورد اصلاح نظام آموزشی کشور گفت: نظام آموزشی فعلی کشور نظام ناکارآمدی است و باید تحول بنیادین در آن انجام شود، اما همین تحول بنیادین به تعبیر مقام معظم رهبری به پانزده سال زمان نیاز دارد. این یعنی باید به تدریج و پایه به پایه جوانب مختلف رو سنجید و به سمتی برویم که پس از پانزده سال نظام تعلیم و تربیت ما متحول شود.

از پنج‌شنبه برای کارهای پرورشی استفاده شود نه آموزشی

محمود فرشیدی در مورد طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس گفت: من در گذشته بارها با طرح تعطیلی پنج شنبه‌ها مخالفت کردم، چون تعطیلی پنج‌شنبه‌ها یک فرصت خوب را از دستگاه تعلیم و تربیت می‌گیرد. ما همه نیازهای دانش آموزان و نسل آینده را نمی‌توانیم پاسخ دهیم.

وی افزود: ما در مدارس علوم و دانش را به دانش‌آموزان تعلیم می‌دهیم و فرصتی برای نیازهای تربیتی و پرورشی نیست، این تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به این شکل فرصت خوبی است که ما این زمان را به فعالیت‌های پرورشی اختصاص دهیم. دانش آموزان نیازهای متفاوتی دارند و مهم‌ترین نیاز آنان بازی است و آنان فضایی برای بازی ندارند و محیط های خیابانی از نظر تربیتی فضای خوبی نیست و در مدرسه یک محیط امن و سالم وجود دارد که این‌ها سرمایه ملی است و نه خانه سرایدار که می‌تواند حتی در روزهای جمعه دایر باشد.

محمود فرشیدی گفت: این فضا می‌تواند فضایی باشد که بچه‌ها بتوانند در آن بازی کنند، چرا که یکی از مشکلات نسل جدید نداشتن هم بازی در محیط خانه است و مدرسه می‌تواند کانون گردآوری دانش آموزان برای بازی و ورزش باشد که نیاز ضروری دانش آموزان است.

وی گفت: دانش آموزان نیازهای دیگری هم دارند که می‌شود این نیازها را در مدرسه برطرف کرد، در یک فضای سالم می‌توان به دانش‌آموزان استفاده از اینترنت را آموزش داد و یا روی استعدادهای هنری شان کار کرد و یا برنامه های بازدید از موزه گذاشت. روز پنج‌شنبه نباید برنامه کلاس و درس و برنامه کلیشه‌ای معلم محور باشد.

فرشیدی در مورد فعالیت‌های فرهنگی در مدارس گفت: این فضا باید در همه روزها باشد و در همه روزها فعالیت فرهنگی انجام شود، اما حالا که این فضا فراهم نیست، می‌شود از این فرصت برای فعالیت نو و تازه پرورشی استفاده کرد، چرا که فعالیت‌های آموزشی معلم محور و فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموز محور است و می‌توان از این روزها برای رشد اجتماعی دانش آموزان بهره ببریم.

وزیر آموزش و پرورش احمدی نژاد گفت: باید بعد ایثارگری و انسانیت دانش‌آموزان را رشد دهیم و و این کار فی‌البداهه و با سخنرانی امکان پذیر نیست و باید همانطور که برای فیزیک و شیمی آزمایشگاه داریم، باید فعالیت‌های علوم انسانی و تربیت نیز آزمایشگاه داشته باشیم.

وی افزود: برگزاری نماز جماعت آزمایشگاه درس معارف اسلامی است و یا بازدید از موزه ها آزمایشگاه تاریخ است رفتن به اردوهای سازندگی آزمایشگاه علوم اجتماعی است و برای هر کدام از این‌ها برنامه‌ای داشته باشیم که دانش‌آموزان فکر کنند خودشان کار می‌کنند.






1392/11/7





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن