تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803068697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش قيمت خدمات با اجراي فاز دوم هدفمندي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ اسفند ۱۳۹۲ (۱۱:۳۳ق.ظ)
مصرف انرژي در صنف خشکشويي بالاست افزايش قيمت خدمات با اجراي فاز دوم هدفمندي بررسي تبصره هدفمندي قانون بودجه سال 93 کشور و به گوش رسيدن زمزمه هايي از افزايش پلکاني قيمت شايد اين روزها چندان براي برخي از صنوف خوشايند نباشد.
به گزارش خبرنگار موج، شايد اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و برداشتن گام براي اجراي فاز دوم اين قانون براي بسياري از صنوف خدماتي به دليل بالابودن ميزان مصرف انرژي در اين واحدها به مراتب هراس آور تر از تبعات اجراي اين قانون در بخش توليد است.
شايد توليدکنندگان بتوانند اميدي به دريافت تسهيلات با بهره کم و يا بدون بهره از دولت باشند و يا هنوز چشم اميدي به دريافت سهم توليد از منابع درآمدي اجراي اين قانون داشته باشند اما صنوف خدماتي از جمله واحدهاي خشکشويي از اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها و گران شدن قيمت انرژي نگران هستند زيرا اين اقدام بازار آنان را به مراتب کسادتر از شرايط کنوني کرده و حتي مي تواند اين واحدها را به تعطيلي کشانده و بر تعداد افراد بيکار جامعه بيفزايد.
مشاهدات ميداني خبرنگار ما از سطح شهر حاکي از خوب نبودن اوضاع اقتصادي خشکشويي ها است هر چند که در آستانه شب عيد قرار داشته باشيم.
صاحب يک خشکشويي در مرکز شهر از نبود مشتري گلايه داشته و مي گويد: نوسانان قيمت دلار و تحريم ها موجب شد تا ما با کمبود مواد اوليه خشکشويي مواجه شويم.
وي افزود: اصولا کساني که به ما مراجعه مي کردند قصد شستشوي البسه، پرده، رو مبلي و وسايلي را دارند که عمدتا نياز به لکه بري دارد اما نبود اين ماده در بازار و يا گران شدن آنها يکي از عوامل کاهش تعداد مشتريان به خشکشويي شد.
اين فعال صنفي خاطرنشان مي کند: کمبود مشتري و نبود مواداوليه تنها مشکل ما نيست بلکه ما اين روزها از افزايش هزينه واحدهاي خشکشويي پس از اجراي فازدوم قانون هدفمندي نگران هستيم زيرا افزايش تحميلي هزينه ها براي ما مقدور نيست.
اما صاحب يک واحد خشکشويي در شمال شهر معتقد است که نبود ماده اوليه مورد نياز خشکشويي ها مشکلي است که با پرداخت پول بيشتر قابل حل است.
وي مي گويد: ما نرخ مصوب داريم اما زماني که هزينه بيشتري براي خريد ماده اوليه خشکشويي بپردازيم بالطبع آن هزينه را از مشتريان دريافت خواهيم کرد هرچند که آن نرخ به مراتب بيشتر از قيمت مصوب باشد.
اين فعال صنفي با اشاره به کاهش مشتريان نسبت به سال گذشته تصريح مي کند: هر چند مراجعه مردم در مناطق شمالي به واحدهاي خشکشويي به مراتب بيشتر از ساير نقاط به خصوص جنوب شهر است اما به طورقطع افزايش قيمت ها ميزان مشتري واحدهاي خشکشويي را کاهش داده است.
صاحب يک واحد خشکشويي ديگر معتقد است که مشکل اين صنف فعلا کمبود مواد اوليه يا عدول از قيمت هاي مصوب نيست.
وي مي گويد: کاهش درآمد واحدهاي خشکشويي از يک سو، افزايش ماليات اين صنف از سوي ديگر و هراس از تبعات اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها عمده ترين مشکل ما است.
اين فعال صنفي مي افزايد: اگر قيمت حامل هاي انرژي با اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها افزايش بيابد به طورقطع صنف ما متضرر خواهد شد زيرا ميزان افزايش هزينه و درآمد ما با يکديگر هيچ نوع همخواني ندارد.
ابوالفضل رجب زاده رييس اتحاديه صنف خشکشويي در خصوص وضعيت فعاليت واحدهاي خشکشويي مي گويد: ما سالانه اجازه داريم20 درصد به قيمت خدماتي که ارائه مي دهيم بيافزاييم اما اين روزها در صنف خشکشويي هزينه ها به شدت افزايش يافته است.
وي مي افزايد: از يک سو نرخ ماليات ما حداقل 100 درصد و حداکثر 300 درصد بيشتر شده و از سوي ديگر با آغاز سال جديد بايد ميزان حقوق کارگران واحدهاي خشکشويي را اضافه تر کنيم که جبران اين دو هزينه با توجه به ميزان افزايش قيمتي که داريم براي ما ميسر نيست.
رييس اتحاديه صنف خشکشويي با اشاره به اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها تصريح مي کند: با توجه به اينکه صنف ما جزو صنوفي است که مصرف انرژي در آنها بالاست بنابراين با افزايش قيمت انرژي مقدار هزينه هاي تحميلي بر واحدهاي ما به شدت افزايش خواهد يافت.
رجب زاده متذکر مي شود: هرچند ما سالانه بيشتر از 20 درصد اجازه افزايش قيمت نداريم اما اگر بخواهيم اين هزينه ها را با افزايش نرخ ارائه خدمات نيز جبران کنيم به طورقطع پرداخت آن هزينه ها از سوي مردم ميسر نخواهد شد بنابراين واحدهاي صنفي ما با مشکلي جدي مواجه خواهند شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن