تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801632489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش فرآورده های لبنی سنتی ایران در دانشگاه آزاد خوی برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همایش فرآورده های لبنی سنتی ایران در دانشگاه آزاد خوی برگزار شد خوی، ارومیه - ایرنا - برای نخستین بار همایش فرآورده های لبنی سنتی ایران روز چهارشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی خوی برگزار شد.


یحیی شفیعی دبیر علمی همایش فرآورده های لبنی سنتی ایران در آغاز این همایش که با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه خوی ترتیب یافت اظهار کرد: بسیاری از محصولات لبنی صنعتی که امروزه در کشورهای توسعه یافته تولید و به بازارهای جهانی عرضه می شوند در گذشته نه چندان دور به صورت سنتی تولید می شد اما با انجام تحقیقات منسجم توانسته اند معایب آنها را رفع کرده و با استانداردهای بین المللی منطبق کنند.
وی افزود: اگر چه ایران از لحاظ فراورده های لبنی سنتی به لحاظ تمدن کهن خود بسیار غنی است اما هنوز کار لازم چه در سطح تحقیقات و مطالعات علمی و چه در سطح صنعتی بر روی این محصولات انجام نگرفته است در صورتی که با انجام تحقیقات دانشگاهی می توان به تولید صنعتی آنها اقدام کرد و ضمن ایجاد تنوع و افزایش بهره وری واحدهای صنعتی، به بهبود تغدیه و افزایش مصرف سرانه جامعه کمک نمود.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوی یکی از اهداف این همایش را حفظ فرهنگ و استفاده از محصولات لبنی سنتی در بین مردم عنوان کرد و گفت: هدف ما شناساندن فرآورده های لبنی سنتی ایران و اصلاح میزان مصرف این نوع فرآورده ها در سبد غذایی روزانه مردم می باشد.
وی در ادامه با شااره به اهمیت مصرف محصولات لبنی سنتی در سلامت افراد جامعه هم گفت: فرآورده های لبنی صنعتی هیچگاه جای فرآورده های سنتی را نمی گیرد چون فراورده های لبنی سنتی با توجه به تنوع آن که محصول مختص ایران و بخصوص آذربایجان بوده و یک فرآورده غذایی فراسودمند و بیولوژیک می باشند به همین جهت شناساندن این محصول در جهان تلاش وافری را می طلبد.
شفیعی با اشاره به تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش و استقبال خوب اساتید و دانشجویان از برگزاری این مراسم ابراز خرسندی کرد و افزود: با عنایات خداوندی و با همت مسئولان و همکاری بخش خصوصی این همایش را در سال آینده در سطح ملی برگزار می کنیم.
7128/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن