تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802713941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید بشار اسد بر لزوم مبارزه با افکار تکفیری/باید نقدهای مختلف را بپذیریم تا سطح افکار خود را ارتقاء دهیم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
تاکید بشار اسد بر لزوم مبارزه با افکار تکفیری/باید نقدهای مختلف را بپذیریم تا سطح افکار خود را ارتقاء دهیم

تاکید بشار اسد بر لزوم مبارزه با افکار تکفیری/باید نقدهای مختلف را بپذیریم تا سطح افکار خود را ارتقاء دهیم
رئیس جمهوری سوریه بر لزوم رویارویی با افکار تکفیری که هدف آن ایجاد ناآرامی در جامعه است تاکید کرد.
به گزارش نامه نیوز، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با رهبران حزب بعث در دمشق بر اهمیت شهر دمشق و ویژگی‌های آن از لحاظ میراث اسلامی و مسیحی تاکید کرد و گفت: دمشق با دارا بودن این ویژگی‌ها نمونه‌ای برای تمدن و اعتدال گری نه فقط در دین بلکه در سیاست است. در دمشق همه قشرها از هر دین و فرهنگی زندگی می‌کنند و این نمونه اعتدال و میانه‌روی است که دمشق را از سایر پایتخت‌های جهان متمایز می‌کند.

اسد اعلام کرد: پایداری دمشق در طول بحرانی که کشور با آن رو به روست نقش اساسی در پایداری سوریه داشته است.

رئیس جمهوری سوریه با تاکید بر لزوم مذاکره و همکاری فعال و سازنده میان احزاب جدید در سوریه اعلام کرد ما امروز در برابر چالش‌های بزرگی رو به رو هستیم که نتیجه بحران سه سال گذشته است و اولین این چالش‌ها رویارویی با افکار تکفیری است که هدفشان ایجاد تشویش و ناآرامی در جامعه است و زمانی که افکار تکفیری وارد جامعه شود اوضاع خطرناک می‌شود و این یکی از چالش‌های بزرگی است که حزب بعث با آن رو به روست.

وی گفت: جنگی که امروز ما آغاز کرده‌ایم جنگ اندیشه است و به خاطر این مساله حزب بعث با مسئولیت‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تری رو به روست.

رئیس جمهوری سوریه در این دیدار تاکید کرد: دمشق تمام عناصر ملی را در یک مسیر جمع کرده است و این نمونه میانه‌روی است که دمشق به آن برجسته شده است و بدین ترتیب به گروه‌های تندرو اجازه نداده تا این ویژگی‌ها را نقض کنند و ظرف سه سال گذشته نقش اساسی را در پایداری سوریه ایفا کرده است.

اسد عنوان داشت: دمشق محور سوریه است و این مساله مسئولیت سنگینی را بر عهده رهبران حزبی در دمشق و گروه‌های حزبی در پایتخت سوریه می‌گذارد.

رئیس‌جمهوری سوریه بر اهمیت دیدارها با احزاب و گروه‌ها جهت تبادل اندیشه‌ها و انجام تحلیل‌های لازم با هدف توسعه فعالیت‌های حزبی تاکید کرد و عنوان داشت: حزب بعث از ‌آنجا که در اوضاع مناسب در جریان بحران به سر می‌برد همواره اعضای آن متمسک به یکدیگر باقی ماندند. پس از آنکه برخی از افراد که خود را به این حزب منتسب کرده بودند و از آن خارج شدند پاکسازی درونی در این حزب صورت گرفت و این امر ناشی از آن است که این حزب دارای شایستگی‌ است.

بشار اسد تاکید کرد: مذاکرات و ارتباطات سازنده با احزاب جدید در سوریه اهمیت بسیاری دارد تا نحوه ارتباطتها در آینده مشخص شود و ائتلاف‌های ثمربخش با احزابی که دارای افکار مشابه حزب بعث هستند تشکیل شود.

وی خواهان تکیه به تحلیل‌های علمی در فعالیت‌های حزبی شد و گفت: این امر تنها راه برای تقویت فعالیت‌های حزبی است. مذاکره با دیگر احزاب نیز اهمیت بسیاری دارد و این امر از طریق رفتار مستقیم رهبران و اعضای حزب‌ها صورت می‌گیرد چرا که مردم آنقدر که رفتار برایشان اهمیت دارد ایدئولوژی‌ برایشان مهم نیست و فعالیت‌های اعضای احزاب نشانگر اندیشه‌ها و اصول آنها است.

رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه افزرد: ما در مقابل چالش‌های بسیاری هستیم که نتیجه بحران سوریه است و نخستین چالش مقابله با اندیشه‌های تکفیری است که تلاش می‌کنند به جامعه ما رخنه پیدا کنند و تندروی و افکار تکفیری زمانی که به جامعه‌ای راه یابد اوضاع خطرناک می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: ما دارای خلاء فکری خطرناکی هستیم که پیشتر شاهد آن نبودیم و این امر چالش بزرگی در حزب بعث است و مواضع غیر ملی‌گرایانه بیشتر از انتظارات ما به وجود آمده است و وظیفه ما این است که چگونه آن را مورد بررسی قرار بدهیم و در عین حال یک موضع ملی بدون آگاهی نیز در کشور وجود دارد.

بشار اسد خاطرنشان کرد: باید گفتگوها در داخل احزاب گسترش پیدا کند و ما بدون گفتگو نمی‌توانیم حزب و کشور را به سطح بالاتری ارتقاء دهیم و ما باید نقدهای مختلف را بپذیریم تا سطح افکار خود را ارتقاء دهیم. زمانی که موضع خود را از سطحی‌گرایی به تحلیل و بررسی انتقال ندهیم تغییری نخواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: جنگی که ما وارد آن شده‌ایم یک جنگ فکری است و در اینجا اهمیت حزب بعث مشخص می‌شود که همواره بر افکار عقایدی مبتنی بوده است و احزاب عقیدتی همچون حزب بعث مسئولیت بزرگی برای مقابله با این بحران بر عهده دارند به ویژه اینکه این بحران باعث ایجاد کانون‌های تندرو شده است.

وی اظهار کرد: ما فعالیت‌های بسیاری چه در داخل حزب و چه میان این حزب با طرف‌های دیگر از طریق مذاکرات انجام می‌دهیم و نظرات طرف‌های دیگر را که برای پر کردن خلاء فکری به وجود آمده باشد می‌پذیریم.

الامین القطری، از اعضای حزب بعث نیز به نوبه خود خواهان این شد که معیارهایی برای انتخاب رهبران تدوین شود تا از این طریق وضعیت رکودی که در برخی از فعالیت‌های حزبی به وجود آمده است از بین برود.

وی عنوان داشت: باید نقطه نظرها را با هدف تقویت تفکر حزبی مورد توجه قرار دهیم و این حزب باید با مردم در تماس بوده و مسائل آنها را حل و فصل کند.

الامین القطری عنوان داشت: استقبال و حمایت مردمی از تروریسم در حال کاهش و آشتی‌ میان مردم سوریه در حال افزایش است و این امر اقدامی بسیار کارآمد برای مقابله با طرح سرنگونی سوریه است که پس از سرنگونی بهارهای عربی بر روی آن تمرکز صورت گرفت.




1392/12/6





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن