تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803101993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمال تبریزی: فضا برای اکران فیلم پاداش فراهم است/ خطوط قرمز سینما در سال‌های اخیر سیاسی بود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
کمال تبریزی: فضا برای اکران فیلم پاداش فراهم است/ خطوط قرمز سینما در سال‌های اخیر سیاسی بود

کمال تبریزی: فضا برای اکران فیلم پاداش فراهم است/ خطوط قرمز سینما در سال‌های اخیر سیاسی بود
کمال تبریزی با بیان اینکه برخی خطوط قرمز سال های اخیر در سینما سیاسی است، افزود: فضا برای اکران فیلم های خیابان های آرام و پاداش از جمله آثار توقیفی در سال های اخیر مهیا است.
به گزارش نامه نیوز، کمال تبریزی کارگردان سینمای ایران در گفت گو با ایرنا افزود: فکر می کنم فضا برای اکران فیلم های پاداش و خیابان های آرام (از آثار توقیفی کارنامه کمال تبریزی) مهیا است.

وی یادآور شد: فیلم پاداش مقدم بر فیلم خیابان های آرام است و رایزنی هایی درباره اکران این دو اثر سینمایی انجام دادیم که امیدوارم به نتایج خوبی برسد.

*پاداش مخاطبان بیشتری دارد

کارگردان فیلم سینمایی پاداش تاکید کرد: امیدوارم پس از اکران فیلم سینمایی طبقه حساس، شاهد اکران فیلم پاداش باشیم. این اثر سینمایی فیلم خاصی است و معتقدم فیلم پاداش مخاطب بیشتری جذب خواهد کرد.

تبریزی ادامه داد: بعد از اکران پاداش، با آقای رضوی تهیه کننده فیلم خیابان های آرام وارد گفت وگو خواهیم شد تا تکلیف اکران این فیلم نیز مشخص شود.

به گفته وی، بعد از اکران پاداش می توان به سراغ فیلم خیابان های آرام رفت و بستر لازم برای اکران این اثر را فراهم کرد.

*امیدواری به رونق سینما در سال 93

کارگردان فیلم طبقه حساس گفت: فکر می کنم اگر سال آینده، طبقه حساس و پاداش را اکران کنیم و از طرفی شاهد نمایش فیلم هایی همچون خط ویژه یا چ باشیم ، می توان به گیشه سینما در سال 93 خوشبین شد

تبریزی ادامه داد: شاید در میان فیلم های اکران شده در جشنواره سی و دوم نتوانیم از فیلم دیگری نام ببریم که موفقیت لازم را داشته باشد.

*فروش حداقلی یک میلیاردی فیلم ها برای تامین هزینه

وی توضیح داد: مجموعه هزینه های سالن، اکران و بلیت فیلم ها موجب شده تا به این نتیجه برسیم که آثار سینمایی باید بالای یک میلیارد فروش داشته باشند تا بتواند خرج خود را در بیاورد.

تبریزی درباره اکران فیلم چ نیز اظهار کرد: البته فیلمی مثل چ، هزینه های سوپر پروداکشن دارد و باید فروش بیشتری داشته باشد تا بتواند سرمایه خود را باز گرداند اما به دلیل اینکه این اثر را بنیاد سینمایی فارابی تولید کرده است، بازگشت سرمایه فیلم خیلی دغدغه تولیدکنندگان نیست؛ هرچند اکران این اثر، برای سینماداران فضای خوبی به وجود می آورد.

*احتمال شکست فیلم های جشنواره در اکران

کارگردان فیلم سینمایی مارمولک درباره ظرفیت فیلم های حاضر در جشنواره تاکید کرد: بقیه فیلم های جشنواره به رغم اینکه فیلم های خوبی هستند اما احتمال شکست این آثار در اکران عمومی بسیار زیاد است بنابر این اگر در سال آینده بتوانیم توزیع خوبی داشته باشیم می توانیم شاهد رونق دوباره سینما باشد.

وی اظهار کرد: نباید فیلم های پرفروش سینما را در یک فصل اکران کنیم و باید به شکل مناسبی آثار پرفروش سینما را در فصل بهار و تابستان و پاییز توزیع کنیم در اینصورت در مجموع چرخ سینماها می چرخد.

*فعلا جشنواره های جهانی را فراموش کنیم

تبریزی در ادامه درباره نحوه فیلمسازی در کشور گفت: باید جشنواره های جهانی را فعلا فراموش کرده و به مردم خودمان فکر کنیم تا تنور سینما گرم شود و در ادامه می توانیم به جشنواره های جهانی بیندیشیم.

*خانه پدری اسیر خط قرمز توهمی سیاسی شد

کارگردان فیلم سینمایی لیلی با من است در ادامه درباره اینکه آیا سینمای ایران اسیر خطوط قرمز توهمی است اظهار کرد: خط قرمز توهمی وجود دارد و نمونه هایی از آنرا نیز دیدیم. وقتی فیلم خانه پدری در جشنواره سی و دوم به نمایش رسید نفهمیدم چرا این اثر سینمایی را توقیف کردند. این اثر سینمایی کاملا در یک فردیت مطرح می شود و داستان مجزایی دارد.

وی ادامه داد: حتی وقتی فیلم پاداش به اکران عمومی برسد خیلی ها این پرسش را مطرح خواهند کرد که چرا این اثر سینمایی سال ها در توقیف قرار داشته است؟

تبریزی تاکید کرد: خطوط توهمی قطعا درباره چنین فیلم هایی وجود داشته البته من به عنوان خطوط توهمی اعتقاد ندارم بلکه تاکید دارم که این خطوط قرمز بیشتر سیاسی است.

*تعیین خطوط قرمز سینما براساس فضای سیاسی

وی یادآور شد: متاسفانه فضای سیاسی به وجود آمده که خطوط قرمز سینما را تعیین می کند. اگر وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی بتوانند سایه سنگین سیاست را که در چهار سال اخیر روی سینما سایه افکنده را بردارند خیلی از معضلات سینما حل می شود.

کارگردان فیلم خیابان های آرام افزود: خیلی افراد آگاهانه یا ناآگاهانه سعی دارند سینما را به دسته بندی های سیاسی ببرند. این اتفاق برای برخی فیلم های جشنواره سی و دوم از جمله عصبانی نیستم و قصه ها نیز رخ داد.

به گفته تبریزی، هنرمند حتی اگر موضعش سیاست باشد بحث سیاسی ندارد و کارش هنری و فرهنگی است و به سیاست ارتباطی ندارد.

*مجلس بر اساس گزارشات درباره فیلم ها قضاوت می کنند

وی با طرح این پرسش که چرا باید تعابیر استعاره ای از یک پلان، دیالوگ یا نما فیلم داشته باشیم؟ گفت: مجلس بر اساس گزارشات درباره فیلم های سینمایی قضاوت می کند و برخی نمایندگان فیلم های سینمایی را نمی بینند و بر اساس گزارش ها درباره یک اثر اظهار نظر می کنند.

این کارگردان سینما پیشنهاد کرد که اگر رایزنی با مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی برای دیدن فیلم هایی که روی آنها حساسیت ایجاد شده انجام گیرد وضعیت بهتر می شود.

به گفته تبریزی، بهتر است که به فیلم ها با تعبیر سیاسی نگاه نشود و آثار بر اساس ارزشی هنری مورد قضاوت قرار گیرد.

*چرا قصه ها را به مسائل سیاسی ربط دادند؟

وی در ادامه با اشاره به برداشت سیاسی گروه های مختلف از برخی آثار سینمایی گفت: فیلم قصه ها به کارگردانی رخشان بنی اعتماد چیزی ندارد که برخی آن را به مسائل سیاسی ربط دادند. اگر بتوانیم ذهن و فکرمان را تربیت کنیم که نگاه سیاسی به آثار سینمایی نداشته باشیم حتی فیلم آشغال های دوست داشتنی محسن امیر یوسفی نیز قابلیت اکران خواهد داشت.

*مردم نگاه سیاسی به سینما ندارند

کارگردان فیلم طبقه حساس با یادآوری اینکه اگر سایه سنگین سیاست را از سینما برداریم مشکلات حل می شود اظهار کرد: اتفاقا مردم چنین نگاه هایی را ندارند اما گروهی وجود دارد که دائما تلاش می کند این نسبت ها را به فیلم ها بدهند و تصور می کنم با گفت وگو این مسائل حل شود.

*تلاش سه ساله برای مجوز ساخت طبقه حساس

تبریزی در ادامه درباره فیلم طبقه حساس به خبرنگار ایرنا توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این طرحی بود که سیروس همتی به من ارائه کرد و بعد از بررسی طرح دیدم که ایده این اثر سینمایی چقدر برای ساخت مناسب است.

وی ادامه داد: با پیمان قاسم خانی برای نگارش فیلمنامه تماس گرفتم و وی بعد از مطالعه طرح، بلافاصله برای نگارش طرح علاقه مند شد بنابر این با کمک نوروزبیگی به سراغ نگارش فیلمنامه رفتیم.

کارگردان طبقه حساس توضیح داد: قاسم خانی بعد از یک سال و نیم فیلمنامه این اثر سینمایی را به نگارش درآورد و در نهایت بعد از سه سال تلاش، وزارت ارشاد مجوز ساخت این اثر سینمایی را صادر کرد.

*مادرم آسیه مشکل ممیزی نداشت

تبریزی درباره دلایل ساخته نشدن طرح سینمایی مادرم آسیه نیز یادآور شد: یک موافقت اصولی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت برای تولید فیلم مادرم آسیه صادر شده بود اما در نهایت فیلمنامه به سرانجامی که ما می خواستیم نرسیدیم.

وی گفت: گیر و گرفتاری ما برای ساخت فیلم مادرم آسیه ممیزی نبود و متاسفانه فیلمنامه به سرانجام نرسید و آقای رحمانیان از ایران رفت و دیگر این طرح متوقف شد.

کمال تبریزی با فیلم سینمایی طبقه حساس در اکران نوروز 93 به سینماها می آید. فیلم سینمایی همیشه پای یک زن در میان است آخرین فیلم تبریزی بود که در سال های سینمایی به نمایش عمومی رسید. تبریزی بعد از سال 86، فیلم های پاداش و خیابان های آرام را ساخت که این آثار از سوی مدیریت وقت سینما توقیف شد و طبقه حساس بازگشت تبریزی بعد از شش سال به اکران عمومی محسوب می شود.

طبقه حساس روایت مردی است که با دفن همسرش دچار مشکلاتی می شود. رضاعطاران، پیمان قاسم خانی، بهاره رهنما و پانته آ بهرام از جمله بازیگران این اثر سینمایی به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی هستند.





1392/12/5





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن